Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 08:41
door supercees
Punky schreef: Met een bobine kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.
1e keer "bobine" moet "electronische ontsteking zijn", toch?

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 08:57
door Punky
supercees schreef:
Punky schreef: Met een 123 kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.
1e keer "bobine" moet "electronische ontsteking zijn", toch?
Klopt, thanks. :wink:

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 14:05
door Steffan
ja, hoelang is dat ongeveer? dat je contact aan kan laten staan voor je bobine springt?
hoef geen precieze tijd : P maar is het een kwestie van tientallen seconden of minuten?

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 19:21
door wieltje1
punky je bedoeld met een 123 kun je dit voorkomen, maar inderdaad je 123 staat los van het warm worden van de bobine, gewoon een reserve achterin en probleem opgelost en niet je contact aanlaten want daN WORDT DEZE OOK HEET

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 19:26
door Tom Duckpower
bij een 123/elek ontsteking wordt na ik dacht 12 seconden op contact/niet draaiende motor de stroom naar de bobine onderbroken

Geplaatst: zo 11 mei, 2008 18:14
door Jan Naezer
Gewoon even een andere bobine ernaast leggen, mocht je auto warm zijn en niet meer willen aanslaan, gewoon andere bobine erop en nog eens proberen.

Kortom, neem een reservebobine mee! Nooit aangedacht, bedankt!.

Geplaatst: zo 11 mei, 2008 22:52
door Ramon
plankgas starten of co wat dichter draaien

Geplaatst: zo 11 mei, 2008 23:10
door thomaaas
nieuwe bobine