Warm weer en warme motor niet aanspringen...

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Warm weer en warme motor niet aanspringen...

Bericht door CitRoel » zo 15 apr, 2007 12:13

Eerder had ie nooit last dat ie niet starte en nu het twee dagen mooi weer is loopt ie gewoon goed maar als ik 'm uit zet en weer probeer te starten springt ie niet aan. Is dit nou "vapour lock"? Ik snap er niks van, als ik het inlaat spruitstuk weer met de hand kan vastpakken loopt ie ook weer. Ik probeer tijdens het starten; gas geven, of niet, pompen maar hij springt niet aan. Er komt ook geen benzine uit het gaatje onder het spruitstuk, de brandstof pomp werkt wel als ik het slangetje eraf haal tijdens het starten gutst de benzine er uit. Iemand ideeën?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 15 apr, 2007 13:22

Ontsteking eens nalopen, bobine die (te) warm wordt?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 15 apr, 2007 19:28

the Nosepicker schreef:Ontsteking eens nalopen, bobine die (te) warm wordt?
Waneer is die bobine te warm? als je hem niet meer kan vasthouden? of handwarm?
Ik had hetzelfde probleem, benzine kwam wel uit het gaatje onder de carburateur, maar aanslaan deed hij niet, pas na een stief kwartiertje wachten deed hij het weer, en op de terugweg knalde de uitlaat af en toe.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 15 apr, 2007 20:04

Is je bobine inderdaad,
Geen idee hoe warm hij precies is, volgens mij is het niet handwarm meer, maar tegen verbranden van je hand aan.
Gewoon even een andere bobine ernaast leggen, mocht je auto warm zijn en niet meer willen aanslaan, gewoon andere bobine erop en nog eens proberen.
Wat je ook kunt doen wat soms nog wel helpt dan is even de stekkers op de bobine omdraaien.

succes!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 15 apr, 2007 20:07

Een bobine wordt altijd warm als er spanning op staat. Door rijwind en de olie(zooi?) die erin zit wordt hij gekoeld. Wordt hij heet, dan is hij stervende. Is hij op de verbinding van de linker en rechterhelft nat/lek? Dan mist ie een deel van de olie die erin zit en mag je op zoek naar een andere.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 15 apr, 2007 20:09

Leuke constructie om FD's suggestie in je eend te bouwen, reserve bobine:
Afbeelding
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 15 apr, 2007 21:20

op zich nog niet eens zo'n stom idee! :lol:

Heb zelf ook weleens (toen bij de efteling in de rij)het probleem gehad dat mijn bobine te heet was geworden!
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Voge » zo 15 apr, 2007 22:16

Inderdaad een mooie constructie zeg!!! Draadjes overzetten en gaan! :D
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 apr, 2007 23:31

Je kunt er ook een achterin gooien en als je hem nodig hebt aansluiten en tijdelijk ergens met ty-raps aanhangen. Basss is zo ooit van Limburg weer naar huis gekomen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » zo 15 apr, 2007 23:41

Punky schreef:Je kunt er ook een achterin gooien en als je hem nodig hebt aansluiten en tijdelijk ergens met ty-raps aanhangen. Basss is zo ooit van Limburg weer naar huis gekomen. :wink:
ik had het zelfde idee heb er ook 1 in de reservewielbak met extra set puntjes en wat gereedschapjes :lol:

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 16 apr, 2007 07:37

Gewoon goede nieuwe kopen, die erop zetten kun je weer even vooruit....tenzij hij gaat lekken zoals ik laatst had :-(
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 apr, 2007 07:42

ja met een nieuwe nooit problemen gehad!
ook niet met 40 graden in de bergen

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 17 apr, 2007 16:33

Stom zeg... ik heb een andere achterin liggen! Als ie het nou de volgende keer weer doet zal ik het eens proberen, de draadjes omwisselen voldeed niet in ieder geval. Bedankt voor de reacties.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Kees
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 19:22
Locatie: Huizen

Bericht door Kees » zo 14 okt, 2007 22:37

Heb hetzelfde probleem, bij warme motor start ie niet.

Kan ik dit ondervangen door een 123 ontsteking erop te laten zetten?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 14 okt, 2007 23:59

Nee, nieuwe bobine erop zal een betere oplossing zijn. :wink:

Met een bobine kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie