Warm weer en warme motor niet aanspringen...
Warm weer en warme motor niet aanspringen...
Eerder had ie nooit last dat ie niet starte en nu het twee dagen mooi weer is loopt ie gewoon goed maar als ik 'm uit zet en weer probeer te starten springt ie niet aan. Is dit nou "vapour lock"? Ik snap er niks van, als ik het inlaat spruitstuk weer met de hand kan vastpakken loopt ie ook weer. Ik probeer tijdens het starten; gas geven, of niet, pompen maar hij springt niet aan. Er komt ook geen benzine uit het gaatje onder het spruitstuk, de brandstof pomp werkt wel als ik het slangetje eraf haal tijdens het starten gutst de benzine er uit. Iemand ideeën?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Waneer is die bobine te warm? als je hem niet meer kan vasthouden? of handwarm?the Nosepicker schreef:Ontsteking eens nalopen, bobine die (te) warm wordt?
Ik had hetzelfde probleem, benzine kwam wel uit het gaatje onder de carburateur, maar aanslaan deed hij niet, pas na een stief kwartiertje wachten deed hij het weer, en op de terugweg knalde de uitlaat af en toe.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Is je bobine inderdaad,
Geen idee hoe warm hij precies is, volgens mij is het niet handwarm meer, maar tegen verbranden van je hand aan.
Gewoon even een andere bobine ernaast leggen, mocht je auto warm zijn en niet meer willen aanslaan, gewoon andere bobine erop en nog eens proberen.
Wat je ook kunt doen wat soms nog wel helpt dan is even de stekkers op de bobine omdraaien.
succes!
Geen idee hoe warm hij precies is, volgens mij is het niet handwarm meer, maar tegen verbranden van je hand aan.
Gewoon even een andere bobine ernaast leggen, mocht je auto warm zijn en niet meer willen aanslaan, gewoon andere bobine erop en nog eens proberen.
Wat je ook kunt doen wat soms nog wel helpt dan is even de stekkers op de bobine omdraaien.
succes!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Een bobine wordt altijd warm als er spanning op staat. Door rijwind en de olie(zooi?) die erin zit wordt hij gekoeld. Wordt hij heet, dan is hij stervende. Is hij op de verbinding van de linker en rechterhelft nat/lek? Dan mist ie een deel van de olie die erin zit en mag je op zoek naar een andere.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Nee, nieuwe bobine erop zal een betere oplossing zijn.
Met een bobine kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.
Met een bobine kun je echter wel de kans van overbelasting van de bobine voorkomen. Wanneer bij contactpuntjes de eend op contact blijft staan heb je de kans dat de bobine overbelast raakt namelijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!