Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 20:38
door Flying Duckman
de 4 cylinder van de visa gaat niet passen, dat is een lijnmotor en je hebt een boxer nodig.
Opties, gewoon je normale blok houden en wat tuning doen met luchtfilters, andere versnellingsbak voor acceleratievermogen, niet voor topsnelheid!
Verder de gebruikelijke dingen als cylinders uitboren, injectie op bouwen, beter uitlaat systeem, snellere nokkenas, ander vliegwiel etc..
Dat is niet zo 123 te doen, makkelijkste is een visablok monteren daar win je wel iets mee, maar ook niet superveel.
Wil je echt veel winnen dan zul je moeten gaan ombouwen, een 4 cylinder GS blok erin van 1015 of 1300 cc, of een BMW motorfiets blok erin, Alfa Romeo 33 motortje erin, of neem contact op met duck service en vraag eens hoe ze een 1.8 Subaru Legacy motor in een acadyane gepropt hebben, dan schrik je heel erg
Alles kan, maar wat wil je echt?
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 20:46
door TimVS
Je kan:
-je compesie aanpassen
-uitboren
-versnellingsbak aan passen (vb 1,2,3 van 6 en 4e van een 4)
-vliegwiel afdraien
carbartor aan passen
-pistons vervangen
-compressor van een oude dahatsu
-of een turbo van een oude dahatsu
dit neemt natuurlijk allemaal veel tijd en geld in beslag
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 22:34
door Aloha Beach Cruiser
gewoon een 2cil. visa opvoeren! die gaat dat parcourtje rap doen hoor! en het is nog leuk ook! 'k wil wel een keer een demostratie geven als het moet
Geplaatst: di 24 apr, 2007 08:47
door backfire
Gezien het fiet dat Tomas in belgie woont zal hij alleen maar de 2 cilinder boxer door de keuring krijgen, Althans dat is wat ik er van begrepen heb.
Verder, visa blok, dubbele weber en y uitlaat, snelle nokkenas en afgedraaid vliegwiel. Levensduur geen garantie.
Of Turbo er op gaan bouwen met injectie. Info is te vinden op internet. Maximaal vermogen kom je op een kleine 65PK.
Geplaatst: di 24 apr, 2007 13:13
door dyane_maniac
backfire schreef:Gezien het fiet dat Tomas in belgie woont zal hij alleen maar de 2 cilinder boxer door de keuring krijgen, Althans dat is wat ik er van begrepen heb.
zelfs dat mag officieel niet, alleen zien ze het niet. volgens mij zijn dus zelfs k&n luchtfilters ed verboden. (voor zover ik weet moet alles "als origineel geleverd" zijn in belgie)
hoe jeroen het met zijn 4 cilinder gedaan heeft weet ik niet, maar dat staat ongetwijfeld op zijn site
douwe
Geplaatst: di 24 apr, 2007 18:14
door Aloha Beach Cruiser
mijn maat bouwt nu een 88 landrover (zo'n korte uit '68)
orgineel nu 70 pk uit een 4cil.
bij de RDW nu voorelkaar gekregen om daar een V8 in te bouwen! nooit eerder vertoond in nederland! straks dik 200pk als het goed is!
De toestemming is gegeven, dus het moet toch kunnen dan hier in nederland
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 08:50
door robin2cv
voor zover ik weet moet alles in belgie orgioneel zijn. Jeroen heeft ook ooit ene 2cv uiteen moeten halen omdat er een visa inzat en de keuring dit intdekt had.
Ikzelf rij ook met een visa maar j emoet al getraind zijn om het te weten he. Motorplaatje is ook veranderd. en op de koeltunnels de 652cc verwijderd.
Het is jammer want anders had ik wel iets anders erin willen leggen of ene tudbo ofzoiets. Nu kan ik alleen maar zo tunen dat ze het niet zien. Nu ana het twijfelen om blok nog meer te kietelen en een gs 4 bak erop te zetten ik denk niet dat ze dit zien. we zien wel
Robin
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 14:16
door tomas
hallo,
alvast bedankt voor de vele reacties.
ik zie zo een bmw blok wel zitten van een motorfiets.
maar hoe zit dat daarbij met aanpassingen?bedrading?koppeling? en tot hoeveel cc raden jullie mij aan?
mvg Tomas
Geplaatst: do 26 apr, 2007 18:16
door robin2cv
zo een bmw blok is inderdaad de max. Nu ik denk niet dat je dit door de keuring krijgt in belgie.
Indien dit niet nodig alst alleen voor op circuit is ofzo dan moet je eens kijken op de 2cv race van francorchamps de 24u dara zit een klasse tussen met bmw blokken
Of
http://www.groenegrommer.tk/
Die meneer heeft een bmw blok in zijn lomax en achteraf in zijn burton gestoken
Greets robin en hou ons op de hoogte
Geplaatst: do 26 apr, 2007 22:12
door catscit
een bmw blok bouw je niet in zonder veel aanpassingen, om te beginnen moet je een vliegwiel (laten) maken zodat blok en bak aan elkaar kunnen en je ook een werkende koppeling hebt. Dit is NIET simpel!
Verder kan een 2cv bak niet met een bmw blok overweg, de bak klapt uit elkaar.
Verder kun je de belgische keuring ECHT wel schudden met iets anders als een citroen 2 cylinder blok. Ja dat zien ze ECHT wel en ja dan krijg je een aantekening, worden alle nummer genoteerd en kun je terugbouwen naar volledig origineel, de nummers worden gecontroleerd.
Been there, done that.
Echt kei leuk de nieuwe belgische tuning wetgeving!Zelfs niet origineel stuur krijg je niet meer gekeurd.
7 jaar in belgie gewoont, glad to be back in NL
Geplaatst: do 26 apr, 2007 23:25
door Erikjan
hmm ik dacht dat ze hier lastig waren bij de RDW maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet in belgie woon.
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 09:04
door leo top
robin2cv schreef:Of
http://www.groenegrommer.tk/
Die meneer heeft een bmw blok in zijn lomax en achteraf in zijn burton gestoken
Greets robin en hou ons op de hoogte
Voor de goede orde: kleine correctie, de eerste was een Patron (Melloyello) en de tweede een BWuton (Groene grommer), min of meer een eigen ontwerp (met als uitgangspunt een gecrashte Burton
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 09:06
door Punky
@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 09:12
door leo top
Punky schreef:@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
Klopt, en als aanvulling op de opmerking van Jeroen, Timo heeft een versnellingsbak van een GS achter zijn BMW blok. Op zijn site heeft hij een verslag hoe het gebouwd is.
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 11:08
door catscit
leo top schreef:Punky schreef:@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
Klopt, en als aanvulling op de opmerking van Jeroen, Timo heeft een versnellingsbak van een GS achter zijn BMW blok. Op zijn site heeft hij een verslag hoe het gebouwd is.
Ik weet er alles van, wie denk je dat em geholpen heeft met de bak
Maar het is alles behalve eenvoudig en goedkoop, komt een hoop draaiwerk bij kijken