watergekoelde visa
watergekoelde visa
hallo,
wij hebben ons juist een 2cv aangeschaft om op parcour mee te rijden (amateur natuurlijk). maar de pk's van die auto stellen on een beetje teleur. kunnen jullie mij meer inforatie geven hoe moeilijk het al dan niet is om een visa motor zoder al te veel aanpassing in zo een auto te steken.
wat houd dit in? wat zegt de autokuering daarvan? tot hoeveel cc jkan ik gaan? wat met die waterkoeleing van een visa? wat moet er dan nog verstevigd worden?
dit zijn zo mijn eerste vraagjes die in ij opkomen.
ik hoop dat iemand mij zal knnen helpen.
mvg tomas
wij hebben ons juist een 2cv aangeschaft om op parcour mee te rijden (amateur natuurlijk). maar de pk's van die auto stellen on een beetje teleur. kunnen jullie mij meer inforatie geven hoe moeilijk het al dan niet is om een visa motor zoder al te veel aanpassing in zo een auto te steken.
wat houd dit in? wat zegt de autokuering daarvan? tot hoeveel cc jkan ik gaan? wat met die waterkoeleing van een visa? wat moet er dan nog verstevigd worden?
dit zijn zo mijn eerste vraagjes die in ij opkomen.
ik hoop dat iemand mij zal knnen helpen.
mvg tomas
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
bmw: adapterplaat maken tussen blok en bak, verder een oplossing zien te vinden voor de koppeling, en het blok is te hoog voor onder een eenden moterkap, niet echt een optie dus (zeker niet voor normaal gebruik.)robin2cv schreef:zijn er dan niet veel aanpassingen nodig om een bmw in te bouwen?
had er nog niet aangedacht een 4 cillinder visablok in te bouwen maar is ook een uitdaging.
robin
visa 4 cil..... gaat helemaal niet passen, t is geen boxerblok, maar een lijnmotor en de radiateur raak je volgens mij ook niet kwijt.......
Maar alles kan, als je de juiste kennis, gereedschappen en financiele middelen hebt!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
hallo,
ik ken helemaal niets van een 2cv dus...
maar onze bedoeling is om een grotere motor in onze eend te krijgen zonder al te veel aanpassingen en dat we door de keuring zouden geraken zonder dat men dat al te veel ziet. welke motor raden jullie mij dan aan? want van 600cc naar 650cc vind ik nu ook niet bepaald de moeite.
of messchien tips om de motor van een eend op te drijven? (zonder al te grove kosten max3000€ ofzo)
mvg tomas
ik ken helemaal niets van een 2cv dus...
maar onze bedoeling is om een grotere motor in onze eend te krijgen zonder al te veel aanpassingen en dat we door de keuring zouden geraken zonder dat men dat al te veel ziet. welke motor raden jullie mij dan aan? want van 600cc naar 650cc vind ik nu ook niet bepaald de moeite.
of messchien tips om de motor van een eend op te drijven? (zonder al te grove kosten max3000€ ofzo)
mvg tomas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Er is al heel veel gezegd over tuning, dus kijk eerst vooral rond en leer de eend wat beter kennen.
Als je aangeeft dat je van 600 naar 650 cc niet de moeite vindt, dan zul je het helemaal niet de moeite vinden om een 602 cc origineel blok te tunen.
Ik kan me herinneren dat er wel japanse motoren zijn die in een 2cv passen, maar uiteraard met de nodige modificaties die je niet even 1-2-3 doet, dus dat beantwoordt ook niet aan je wensen.
Desondanks toch de link: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4772
Als je aangeeft dat je van 600 naar 650 cc niet de moeite vindt, dan zul je het helemaal niet de moeite vinden om een 602 cc origineel blok te tunen.
Ik kan me herinneren dat er wel japanse motoren zijn die in een 2cv passen, maar uiteraard met de nodige modificaties die je niet even 1-2-3 doet, dus dat beantwoordt ook niet aan je wensen.
Desondanks toch de link: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4772
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Als je hard wilt rijden moet je volgens mij geen eend hebben.
Maar wat ook gedaan is om op je vraag terug te komen is de inbouw van een subaru blok in een acadiane pickup . Verder zijn er ook wel gs motoren ingebouwd. Dit alles kost echt veel geld en moeite.
Maar wat ook gedaan is om op je vraag terug te komen is de inbouw van een subaru blok in een acadiane pickup . Verder zijn er ook wel gs motoren ingebouwd. Dit alles kost echt veel geld en moeite.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet