Restauratie AK 400 (1973) en 2cv6 (1978) voor fun/onderdelen
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
glas lijkt mij ook niet, want dan zal je toch in een speciale cabine moeten met een speciaal pak aan. En zand, let op op stoflongen. Als je al gaat stralen regel dan straalmeel (jaja is meel) of kunstof korrels. Beide zijn zacht genoeg tegen het kromtrekken en sterk genoeg om verf en roest er af te krijgen.
Gister even een klein stukje geprobeerd met stralen, dat gaat wel goed. Moet alleen nog een paar aanpassingen doen aan het straalpistool, ben nog niet helemaal tevreden.
Gelukkig valt t stof allemaal wel mee, ik kan erg goed ventileren in de garage. Uiteraard maak ik gebruik van een stofmasker en een veiligheidsbril.
Gelukkig valt t stof allemaal wel mee, ik kan erg goed ventileren in de garage. Uiteraard maak ik gebruik van een stofmasker en een veiligheidsbril.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Ja das ook nog een idee, heeft iemand ook een plaatje van hoe het er aan de binnenkant allemaal uit ziet? Dan weet ik ongeveer wat ik wel en niet moet doen.backfire schreef:Waarom niet ff een deksel losslijpen en nieuwe trekstangen er in? Is niet zo'n lastige klus hoor.
Dan bedoel je nieuwe trekstangen en nieuwe deksels?
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee, ben gewoon van bovenaan begonnen om de las er af te slijpen. Ongeveer 2 mm hoef je er maar af te slijpen, dan zie je vanzelf dat de deksel en buis los zitten. Je kunt daarna de deksel weer terug stoppen op dezelfde plek en weer vastlassen. Leuke daarvan is dat de binnenlengte altijd weer dezelfde was als voorheen.
Ik zal er binnenkort ff naar kijken, ben eerst ff bezich met mn andere auto. (zoektocht naar goede wielbouten). Uiteraard zal ik er foto's van maken. Dan heeft iedereen er wat aan.backfire schreef:Nee, ben gewoon van bovenaan begonnen om de las er af te slijpen. Ongeveer 2 mm hoef je er maar af te slijpen, dan zie je vanzelf dat de deksel en buis los zitten. Je kunt daarna de deksel weer terug stoppen op dezelfde plek en weer vastlassen. Leuke daarvan is dat de binnenlengte altijd weer dezelfde was als voorheen.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Gister ff het eerste stuk van het chassis gestraald, ging prima totdat de compressor er mee op hield... Dus snel opzoek naar n nieuwe compressor...
Hier alvast een paar foto's van het chassis zoals dat er nu bij ligt:
Alles wat gestraald heb ik in de zinkspray gezet. Op de 2e foto is ook duidelijk het rotte deel van de bovenplaat te zien, hier komt een nieuw stuk in.
Hier alvast een paar foto's van het chassis zoals dat er nu bij ligt:
Alles wat gestraald heb ik in de zinkspray gezet. Op de 2e foto is ook duidelijk het rotte deel van de bovenplaat te zien, hier komt een nieuw stuk in.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.