Restauratie AK 400 (1973) en 2cv6 (1978) voor fun/onderdelen
Restauratie AK 400 (1973) en 2cv6 (1978) voor fun/onderdelen
Daar is ie weer, ik ben een tijdje weg geweest. (BX Sport ipv van 2cv) Is het er dan toch weer van gekomen, althans mijn vader heeft een besteleend gekocht! Een heuze AK 400. Foto's heb ik nog niet die maak ik vrijdag.
Foto's van de restauratie van mn vorige auto, 2cv6 club, staan op www.picturetrail.com/abr2cv. De besteleend wordt echter nog beter en mooier!!
Morgen gaan we m ophalen en maken we de eerste foto's!!
Op het citroën forum heb ik ook een topic geopend, daar heb ik een ander nickname: abxsport.
Foto's van de restauratie van mn vorige auto, 2cv6 club, staan op www.picturetrail.com/abr2cv. De besteleend wordt echter nog beter en mooier!!
Morgen gaan we m ophalen en maken we de eerste foto's!!
Op het citroën forum heb ik ook een topic geopend, daar heb ik een ander nickname: abxsport.
Laatst gewijzigd door abr2cv op ma 7 jan, 2008 15:13, 3 keer totaal gewijzigd.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
gefeliciteerd met je besteleend ben benieuwt naar de foto's
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
idd jammer dat de besteleenden zo zeldzaam worden je siet zo wat niet echt mooien meer meeste in raare kleuren ik hoob deze besteleend nie.
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Het demonteren is gister begonnen (eerst ff op vakantie gevierd ).
Heb als eerste de trekhaak eronder vandaan gehaald. Daarbij heb ik gelijk een vraag.
Zit er verschil in de trekhaak voor een AK of een "gewone" 2cv?? Ik zie namelijk diverse trekhaken op het forum staan..
Ook de achterdeurtjes zijn eruit gehaald.
Donderdag ga ik weer verder, als het een beetje mee zit ligt de AK vrijdag helemaal uit elkaar
Heb als eerste de trekhaak eronder vandaan gehaald. Daarbij heb ik gelijk een vraag.
Zit er verschil in de trekhaak voor een AK of een "gewone" 2cv?? Ik zie namelijk diverse trekhaken op het forum staan..
Ook de achterdeurtjes zijn eruit gehaald.
Donderdag ga ik weer verder, als het een beetje mee zit ligt de AK vrijdag helemaal uit elkaar
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Zo, vandaag begonnen met het echte demonteren!
Eerst alle ruitjes er voorzichtig uit gehaald. Daarna alle andere onderdelen eraf gehaald. Na een dag werk is alles eraf en moet ik alleen nog 4 bouten los maken en dan kan de koets van het chassis af
Een paar foto´s staan op www.picturetrail.com/abr2cv
Eerst alle ruitjes er voorzichtig uit gehaald. Daarna alle andere onderdelen eraf gehaald. Na een dag werk is alles eraf en moet ik alleen nog 4 bouten los maken en dan kan de koets van het chassis af
Een paar foto´s staan op www.picturetrail.com/abr2cv
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
T is allemaal gelukt, de koets is los en staat omhoog zodat het chassis er onderuit gereden kan worden.
Achterlichten heb ik gewoon uitgeboord, werkt prima. Achterkant was helemaal vol getectyleerd
Motor ligt ook uit elkaar, ziet er nog prima uit ondanks het lange stilstaan. Dus die kan na wat nieuwe pakkingen ed ook weer in elkaar.
Vroeger is ie idd wit geweest, stuk beter dan dat vieze donkere kleurtje. De AK krijgt iig een ander kleurtje, welke weten we nog niet.
Deze week rustig beginnen met het chassis, kaal maken en kijken hoe het onder de laag tectyl vandaan komt, het ziet er nog goed uit iig. Ook maar even inventariseren wat we allemaal nodig hebben.
Achterlichten heb ik gewoon uitgeboord, werkt prima. Achterkant was helemaal vol getectyleerd
Motor ligt ook uit elkaar, ziet er nog prima uit ondanks het lange stilstaan. Dus die kan na wat nieuwe pakkingen ed ook weer in elkaar.
Vroeger is ie idd wit geweest, stuk beter dan dat vieze donkere kleurtje. De AK krijgt iig een ander kleurtje, welke weten we nog niet.
Deze week rustig beginnen met het chassis, kaal maken en kijken hoe het onder de laag tectyl vandaan komt, het ziet er nog goed uit iig. Ook maar even inventariseren wat we allemaal nodig hebben.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Zo weer een update. Het AK project heeft de hele zomer stil gelegen, veel werk in en om huis..
Maar ben weer rustig verder gegaan met de AK, het chassis is nu volledig kaal (ok, alleen nog 2 rubbertjes). Dus dan kan ik beginnen met het stralen van het chassis en er een nieuwe plaat in te lassen. Heb vandaag mn nieuwe straal-spullen binnen gekregen Kan niet wachten totdat ik weer aan de slag kan.
Zal deze week ook weer wat nieuwe foto's maken.
Maar ben weer rustig verder gegaan met de AK, het chassis is nu volledig kaal (ok, alleen nog 2 rubbertjes). Dus dan kan ik beginnen met het stralen van het chassis en er een nieuwe plaat in te lassen. Heb vandaag mn nieuwe straal-spullen binnen gekregen Kan niet wachten totdat ik weer aan de slag kan.
Zal deze week ook weer wat nieuwe foto's maken.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.