Bumpers vooraf behandelen (?)
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Heb ik zien liggen, maar ben ik nog weet ik hoeveel aan spuitbussen kwijt. Bumper die ik nu heb zijn ook kataforese behandeld. Had je er bij Meharich ook rosetten met bijbehorende rubbers bij? Bij jacques namelijk wel.Punky schreef:Waarom heb je geen bumpers gehaald bij Mehariche (Club Cassis) Daar had je 2 zwarte (kataforese behandeld) voor 32,- en voor ietjes meer had je ze in kleur gehad. Maar zeker geen 75,- En nog mooier er zat 10 jaar garantie op voor het geval ze toch doorgerot waren!!!
Binnenin deze dingen zit ijzer wat op den duur gaat roesten, dat zet uit zodat heel je plastic strip op je roset uitscheurt. Voordat ik ze er 3 jaar terug op gezet heb deze eerst volgespoten met vette troep (olie ofzo). Haalde ze gisteren van de oude rosetten af om te kijken: geen spatje roest

Nou de bumpers zo'n beetje behandeld en ook kit aangebracht op enkele naden. Gisteravond met 2 schroeven de bumper alvast vastgezet. Niet zo'n succes die imitatiebumpers
Zie foto's:
Schroefgat links zit aardig boven elkaar:

Dat kun je van rechts niet zeggen....

Tsssss.....

Voorlopig maar even zo opgelost:

Schroefgat links zit aardig boven elkaar:

Dat kun je van rechts niet zeggen....

Tsssss.....

Voorlopig maar even zo opgelost:

Dat is een goede denk ik! Ik overwoog al om de bumersteunen helemaal los te schroeven dan de bumper eraan vastmaken en dan de bumper + bumpersteunen vast te zetten aan het chassis. Maar jouw optie is wellicht net zo goed.Punky schreef:Bij het monteren, kun je het beste de bumpersteunen ook half vast op het chassis zetten. Dan kun je ervoor zorgen dat de gaten overeenkomen. En dan kun je later door alles aan te draaien de bumper wel goed monteren.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
kan beide, persoonlijk vind ik dat een bumper moet blinken en glimmen
en ook dat deze strak moet zijn.
Hiervoor is spuiten de beste (duurdere) optie.
Rollen gaat daarintegen ook vrij goed, vooral bij nieuwe bumpers. Een gevaar is het sinasappel effect.
Rollen en spuiten het liefst doen wanneer het warm is, dan hard die mooi strak uit. Tevens heb je zo meer glans.
Als je naar de prijs kijkt, dan roep ik meteen rollen. Dit is echt stukken voordeliger.
Kijk je niet op een paar eurie, koop dan lekker een spuitbusje
Als je nog nooit heb gespoten dan is ook rollen aan te raden (maarja, voor alles moet er een eerste keer komen).
Mijn eerste keer spuiten uit een spuitbus was dus een dilemma
maarja oefening baart kunst
:D
Greetz

Hiervoor is spuiten de beste (duurdere) optie.
Rollen gaat daarintegen ook vrij goed, vooral bij nieuwe bumpers. Een gevaar is het sinasappel effect.
Rollen en spuiten het liefst doen wanneer het warm is, dan hard die mooi strak uit. Tevens heb je zo meer glans.
Als je naar de prijs kijkt, dan roep ik meteen rollen. Dit is echt stukken voordeliger.
Kijk je niet op een paar eurie, koop dan lekker een spuitbusje

Als je nog nooit heb gespoten dan is ook rollen aan te raden (maarja, voor alles moet er een eerste keer komen).
Mijn eerste keer spuiten uit een spuitbus was dus een dilemma

Greetz
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Inderdaad deze zwarte laag zeker laten zitten. Voor een strak resultaat, kun je hem naar mijn mening het beste spuiten.Rossero schreef:Kataforese behandeld en gloedjenieuw. We gaan zo de primer halen, maar kan ik dan beter een metaalroller en verf gebruiken of een spuitbus?
Dus goed ontvetten, primer en dan je toplaag erop.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!