Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 9 okt, 2003 20:52
door Hanzzl69
Oh ja, ik heb het gevonden in Haynes en in het eendoligie-cursusboek. Moet lukken ja, lijkt simpel.
Hanzzl
koppeling stellen
Geplaatst: wo 15 okt, 2003 10:18
door Gerard2cv
hallo HANZZL
Als je onder de motorkap kijkt waar de kabel naar binnen gaat,zie je een schroefdraad-
eind met 2 moeren,dat moet je ± 1cm naar benden kunnen trekken.Als dat minder is draai
je de moeren 16 en 19 los en draai ze allebei iets naar beneden tot je die speling hebt.
Re: koppeling stellen
Geplaatst: wo 15 okt, 2003 21:56
door Hanzzl69
Gerard Maas schreef:hallo HANZZL
Als je onder de motorkap kijkt waar de kabel naar binnen gaat,zie je een schroefdraad-
eind met 2 moeren,dat moet je ± 1cm naar benden kunnen trekken.Als dat minder is draai
je de moeren 16 en 19 los en draai ze allebei iets naar beneden tot je die speling hebt.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar mijn handjes jeuken na jouw gedetaileerd advies.
Hanzzl
Geplaatst: do 16 okt, 2003 09:36
door Gerard2cv
Niet te veel aan krabbelen anders kan je ze niet meer gebruiken en je heb ze nog nodig.
Gerard.
Geplaatst: vr 17 okt, 2003 17:04
door Hanzzl69
Hoi Gerard e.a.,
Ik heb de vrije slag goed afgesteld (ga ik van uit). Leuk en simpel kusje, ik dacht dat ik ergens helemaal onderin moest zijn maar je kan er makkelijk bij. Weer wat geleerd. En inderdaad met sleutel 16 en 19 (Gerard weet echt ALLES!). Het pedaal had inderdaad niet de vereiste 2 tot 2,5 cm tot je tegendruk krijgt. Veel minder! Dat zat dus niet goed. Nu wel.
Proefrondje over de Ring Utrecht gereden.
Maar ... het tsieptsieptsiep is nog niet weg! Ook bij lagere snelheden hoor je het.
Wat zou het toch zijn? Toch maar eens kijken of de garage de bakolie heeft bijgevuld? Of betekent dit dat de drukgroep echt op is?
Ik hoor het graag!
Hanzzl (in de tjiep-zak)
Geplaatst: zo 26 okt, 2003 18:32
door Hanzzl69
Vervolg:
Koppelings-vrijeslag is afgesteld.
Nu ook:
Versnellingsbakolie bijgevuld. Daar kon inderdaad wel wat bij maar niet overdreven veel. Zo'n 200 ml. Ik had trouwens een verdomd handig flesje, met een tuitje dat je zo in je bak propt. Geen geklooi met trechters en zo.
Resultaat:
Het tjieptjieptjiep is een stuk minder maar niet helemaal weg. Ik heb ongeveer 120 kilometer snelweg gereden dit weekeind en dat ging wel een heel stuk beter. Qua geluid dan, niet wat rijkwaliteit want dat zit standaard goed bij een eend, zoals jullie weten.
Heel licht dus nog een paar mussen onder het schutbord, vooral hoorbaar als ik het gaspedaal omhoog laat komen. Wie weet hoe ik deze vogels ook nog weg krijg?
Ondertussen overweeg ik toch serieus een kijkoperatie om de staat van de drukgroep te zien.
Hanzzl
Geplaatst: zo 26 okt, 2003 22:09
door Duintje
Heb je al samen met iemand anders gekeken en gehoord of je het geluid ook hoort als de motor uit staat ?
Als je dan gas geeft en koppelt en ontkoppelt dan hoor je het misschien ook wel en kan je het direct lokaliseren
Marcel
Geplaatst: ma 27 okt, 2003 17:05
door Hanzzl69
Duintje schreef:Heb je al samen met iemand anders gekeken en gehoord of je het geluid ook hoort als de motor uit staat ?
Als je dan gas geeft en koppelt en ontkoppelt dan hoor je het misschien ook wel en kan je het direct lokaliseren
Marcel
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Leuk idee, ga ik doen! Alleen ... gasgeven als de motor uit staat??
Hanzzl
Geplaatst: ma 27 okt, 2003 17:25
door Lelijke Eend
Motor uit en gaspedaal intrappen.