Oldtimers en de APK
Dat is het punt dat martijn juist probeert te maken, oldtimer rijden moet ook aangemoedigd worden. Terwijl het rijden van NIEUWE en dus auto's niet aangemoedigd moet worden omdat voor het rijden in die nieuwe (weliswaar zuinige) auto's, die auto eerst nog gebouwd moet worden. En dat breng veel meer schade aan het milieu dan je ooit kunt besparen door je zuinige 'schone' motor. 

Heb maar 1 ding te zeggen: de nederlandse regering moet gewoon helemaal ophouden met autootje pesten.
Is altijd nog inkomstenbron nr1 in de schatkist.
Rij niet voor niets in een daihatsu charade 3 cil rond. Dat is pas goedkoop en onderhoudsvrij. Goedkoper rijden kan echt niet. Heb dikke BMW's en ook nog een Impreza GTT gehad. Dat is duur rijden in dit stomme land. De eend is gewoon puur hobby en staat lekker in de garage gestald.
APK moet je niet afschaffen want ik vind dat de veiligheid wel gewaarborgt moet zijn... geen zin om aangereden te worden in m'n gerestaureerde eendje door een malloot die belastingvrij rondrijdt zonde apk plicht met slechte stuurinrichting, remmen of gladde banden. Wat vanaf 2008 gaat gelden: eens per 2 jaar vind ik heel normaal. Ook voor klassiekers (25jr en ouder).
Wegenbelasting mogen ze van mij afschaffen! Dan staat hier meteen weer een dikke BMW voor de deur. Dan maar aftikken op km stand. Is eerlijker. Maar ik weiger de overheid rijk te maken op deze manier. Kwartje van kok moet er dan ook direct af. En ze mogen dat geld van de wegenbelasting van afgelopen jaren gaan gebruiken want dat is bijna niet gebruikt voor wegen maar voor andere potjes is gebleken.
De overheid zal de handel ook lekker opdrijven in klassieke auto's. Oude mercedes diesels vragen ze nu al de hoofdprijs voor, stel je voor als de APK er nog eens afgaat. Gaat de prijs voor een oud stuk blik weer flink omhoog....
Is altijd nog inkomstenbron nr1 in de schatkist.
Rij niet voor niets in een daihatsu charade 3 cil rond. Dat is pas goedkoop en onderhoudsvrij. Goedkoper rijden kan echt niet. Heb dikke BMW's en ook nog een Impreza GTT gehad. Dat is duur rijden in dit stomme land. De eend is gewoon puur hobby en staat lekker in de garage gestald.
APK moet je niet afschaffen want ik vind dat de veiligheid wel gewaarborgt moet zijn... geen zin om aangereden te worden in m'n gerestaureerde eendje door een malloot die belastingvrij rondrijdt zonde apk plicht met slechte stuurinrichting, remmen of gladde banden. Wat vanaf 2008 gaat gelden: eens per 2 jaar vind ik heel normaal. Ook voor klassiekers (25jr en ouder).
Wegenbelasting mogen ze van mij afschaffen! Dan staat hier meteen weer een dikke BMW voor de deur. Dan maar aftikken op km stand. Is eerlijker. Maar ik weiger de overheid rijk te maken op deze manier. Kwartje van kok moet er dan ook direct af. En ze mogen dat geld van de wegenbelasting van afgelopen jaren gaan gebruiken want dat is bijna niet gebruikt voor wegen maar voor andere potjes is gebleken.
De overheid zal de handel ook lekker opdrijven in klassieke auto's. Oude mercedes diesels vragen ze nu al de hoofdprijs voor, stel je voor als de APK er nog eens afgaat. Gaat de prijs voor een oud stuk blik weer flink omhoog....
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Niet overdrijven he!!!Yannick schreef:Dat kan kloppen. Maar mij gaat het erom dat oldtimerrijden zo enorm wordt aangemoedigd, terwijl eigenlijk Toyota Prius, Smart of C1-rijden aangemoedigd zou moeten worden.

link naar artikel autotelegraaf
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
oldtimer rijden wordt niet aangemoedigd, het zuinig rijden daarin tegen weer wel, staat op de toekomst agenda. net als het zwaarder belasten van de grootverbruikers. trouwens de overheid heeft een paar jaar geleden fout gemaakt door de subsidie terug te trekken voor zuinige voertuigen..
ik ben milieufreak eerste klas maar vind niet dat ik het milieu ernstiger belast door het rijden van mijn oude autotjes..
ik ben milieufreak eerste klas maar vind niet dat ik het milieu ernstiger belast door het rijden van mijn oude autotjes..
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Regelmatige poster
rocco ze moeten de auto's niet meer misbruiken om de geldkist te spekken onder het thema's als wegenbelasting en accijns en andere heffingen op brandstoffen. het wordt voorgesteld als ontmoedigingsbeleid maar het komt eropneer dat er flink geld wordt binnen gehaald. maargoed dit heeft niets meer met de apk keuring te maken
.

dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- De Forumbelg
Mensen kopen zowieso nieuwe auto's en die dingen worden nu eenmaal gemaakt, daar gaat niemand wat aan veranderen. Natuurlijk is een Prius niet ideaal. Ik zou ook eerder voor een zuinige en weinig uitstotende C1 kiezen dan voor een Prius.
Maar goed, het komt erop neer dat het kortzichtig is om het goed te vinden dat je zo goed als gratis met een stevig vervuilende auto rond kan knotsen.
Maar goed, het komt erop neer dat het kortzichtig is om het goed te vinden dat je zo goed als gratis met een stevig vervuilende auto rond kan knotsen.

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
de achterliggende gedachte van de nl overheid over het belasting vrij rijden is dat ze dachten dat er maar enkele km mee gereden wordt.. het belastingvrij rijden wordt hoe dan ook ooit een keer aangepast, net als het grijs kenteken. deze regelingen werden en worden door mensen gebruikt. (en soms misschien ook wel misbruikt)
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Regelmatige poster