Oldtimers en de APK

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Oldtimers en de APK

Bericht door Duintje » zo 20 mei, 2007 14:47

Wanneer gaat dit nu eens echt gebeuren ???

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6396 ... oeven.html

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 20 mei, 2007 14:59

Zal wel niet voor maandag zijn zeker. Dan mag ik namelijk weer. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 20 mei, 2007 15:58

Ik wil geen politieke discussies voeren,
maar geen APK voor auto's boven de 25 is onzin, zeker met het Nederlandse geen-wegenbelasting-systeem.

Gevolg is dat iedereen met klassiekers op gas gaat rijden, en vervolgens niet om gaat kijken naar de staat van de auto.
Dat is tenslotte goedkoopst!

Geen APK voor auto's boven de 55, daar kan ik eventueel nog inkomen.
1977 Mehari

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 20 mei, 2007 16:40

Als je sommige berichten op dit forum leest, zou de APK 1 x per half jaar of nog vaker moeten plaatsvinden.. Er zijn eenden die elk jaar door de APK heen gekit worden (of erger).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

013
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 593
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 22:54
Locatie: Tilburg

Bericht door 013 » wo 30 mei, 2007 00:36

the Nosepicker schreef:Er zijn eenden die elk jaar door de APK heen gekit worden (of erger).
Maar ook die komen er soms glansrijk met een jaar APK uit! :roll:

Voor mij persoonlijk mag het soepeler, ik zorg toch wel dat mn karretje in orde is.
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..


2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 30 mei, 2007 00:56

rocco schreef:Ik wil geen politieke discussies voeren,
maar geen APK voor auto's boven de 25 is onzin, zeker met het Nederlandse geen-wegenbelasting-systeem.

Gevolg is dat iedereen met klassiekers op gas gaat rijden, en vervolgens niet om gaat kijken naar de staat van de auto.
Dat is tenslotte goedkoopst!

Geen APK voor auto's boven de 55, daar kan ik eventueel nog inkomen.
helemaal mee eens. tis lullig voor de oldtimers in topstaat die af en toe eens een toerritje maken, maar goed, als die auto's dan zo goed zijn is het ook een kwestie van 40 euro aftikken en klaar. ik rij ca 30000 km /jaar en onderhoud mn auto goed. maar als ik soms zie wat ik moet repareren, wil ik niet weten wat daarvan terrecht kan komen bij mensen die hun auto niet goed onderhouden (of niet weten in welke staat hun auto zich bevind). toegeven, tis niet altijd even leuk, maar dit is nou iets wat wel zin heeft vind ik. (in tegenstelling tot hogere parkeertarieven voor meer vervuilende auto's bijvoorbeeld)

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

A

Bericht door Yannick » wo 20 jun, 2007 11:48

'k Ben het eens met Joos. Als je 't bekijkt in 2pk-wereld dan zou iedereen Spécial van '82 kopen om goedkoop (en rot) rond te rijden. Geen kat die eraan denkt om elke dag in een A van '53 te stappen om naar 't werk te rijden (uitzonderingen bestaan :wink: ). Verder is 't ongelofelijk achterlijk om vervuilende auto's aan te moedigen, eigenlijk zouden oldtimers veel duurder gemaakt moeten worden door bv. op het aantal kilometers te belasten.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Re: A

Bericht door Wiebe » wo 20 jun, 2007 12:49

Yannick schreef:eigenlijk zouden oldtimers veel duurder gemaakt moeten worden door bv. op het aantal kilometers te belasten.
Dat wil 'k je nog wel eens horen zeggen als je met je Dyane rondhost! :wink:

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » wo 20 jun, 2007 12:49

:D

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: A

Bericht door Joos » wo 20 jun, 2007 13:04

Wiebe schreef:Dat wil 'k je nog wel eens horen zeggen als je met je Dyane rondhost! :wink:
Wat kost een oldtimer nu aan belasting? Een 2cv inschrijven als gewone auto kost aan wegenbelasting maar €65... Dat is toch nauwelijks de moeite voor een werkende mens?
1977 Mehari

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » wo 20 jun, 2007 13:18

Daarom hoef je het toch niet duurder te maken??

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 20 jun, 2007 13:33

Wel als het vervuilender is.
Hierin moet je natuurlijk ook rekening houden met de cilinderinhoud... door een 2400 gaat immers 4 keer zoveel lucht/benzinemengsel als bij een 2cv6. (maar een injectie vervuilt minder, plus een 2.4i maakt minder toeren)
1977 Mehari

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 20 jun, 2007 15:16

Ach, hoogstwaarschijnlijk belasten ze dan toch op cilinderinhoud, niet zo'n probleem voor mij dus. We zullen eens timen hoe snel Wiebe dan een ribbelkap voor z'n deur heeft staan :lol:

Zoals een wijs man ooit zei:

"Er is soms niet veel nodig weet ge, 425cc kan genoeg zijn."

Joos Knapen, 25/04/2007
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 20 jun, 2007 15:32

Yannick schreef:Zoals een wijs man ooit zei:

"Er is soms niet veel nodig weet ge, 425cc kan genoeg zijn."

Joos Knapen, 25/04/2007
Kom-kom, zo zal het wel weer goed zijn :lol:
1977 Mehari

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » wo 20 jun, 2007 16:08

hy yannick, het is veeel milieubelastender een nieuwe auto te maken dan met een oude rond te rijden. al gaat een auto nog zo lang mee, het zal nooit de milieubelasting evenaren die bij de prodctie ervan teweeg wordt gebracht. (sorry eventjes offtopic)
dyane 4 68 en dyane 6 69

Plaats reactie