kleppen gesteld.
nou ik kom net van de Garage af. dit is een originele citroën garage en zegt precies hetzelfde wat Gerard zegt. het geluid wat ik hoor zijn de kleppen. ik en tom hebben ze kruislings gestelt. dus als links de inlaat open stond hebben we rechts de inlaat gesteld. wat zegt citroën nu. als links dicht is staat hij rechts op dus dan stel je links tenminste zo heb ik het begrepen. dus ik ga één dezer dagen herstellen en dan op de juiste manier en dan hopen dat hij zo blijft lopen of zelfs nog beter want dit is echt zalig.
PS ik wist niet dat ik zoveel stof deed opwaaien
PS ik wist niet dat ik zoveel stof deed opwaaien
C'est une bonne voiture
ik kijk gewoon altijd of mijn kleppen maximaal gesloten zijn en dan stel ik ze.... is dit dan zo fout?wouter87 schreef:nou ik kom net van de Garage af. dit is een originele citroën garage en zegt precies hetzelfde wat Gerard zegt. het geluid wat ik hoor zijn de kleppen. ik en tom hebben ze kruislings gestelt. dus als links de inlaat open stond hebben we rechts de inlaat gesteld. wat zegt citroën nu. als links dicht is staat hij rechts op dus dan stel je links tenminste zo heb ik het begrepen. dus ik ga één dezer dagen herstellen en dan op de juiste manier en dan hopen dat hij zo blijft lopen of zelfs nog beter want dit is echt zalig.
PS ik wist niet dat ik zoveel stof deed opwaaien
vroem vroem
maar is de manier die ik dan zeg nou de goede of niet. misschien handig om in dezelfde jip en janneke taal het goede uit te leggen. als ik het goed heb zou het zo moeten:
1: klep deksels weg blabla
2: de inlaatklep links zo zetten dat deze helemaal open is dmv draaien aan slinger of auto verrijden
3: de inlaatklep rechts stellen op .18mm (officieel) .2 voor goed resultaat.
4: inlaatklep rechts helemaal open zetten en vervolgens inlaat links stellen.
5: de uitlaatklep links zo zetten dat deze helemaal open.
6: de uitlaatklep rechts stellen
7: uitlaatklep rechts helemaal open zetten en vervolgens uitlaat links stellen.
sorry als ik het fout heb maar als ik alles zo lees is dit de manier die ik hieruit op maak
1: klep deksels weg blabla
2: de inlaatklep links zo zetten dat deze helemaal open is dmv draaien aan slinger of auto verrijden
3: de inlaatklep rechts stellen op .18mm (officieel) .2 voor goed resultaat.
4: inlaatklep rechts helemaal open zetten en vervolgens inlaat links stellen.
5: de uitlaatklep links zo zetten dat deze helemaal open.
6: de uitlaatklep rechts stellen
7: uitlaatklep rechts helemaal open zetten en vervolgens uitlaat links stellen.
sorry als ik het fout heb maar als ik alles zo lees is dit de manier die ik hieruit op maak
C'est une bonne voiture
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Ik ben dan wel geen gerard, maar dat is dus een fractie voordat ie weer dicht gaat, daar kom je achter door een paar keer te draaien en goed te kijken. Dan weet wel ongeveer wat het punt is voordat ie weer dicht gaat.bartje2212 schreef:dit lijkt me juist, maar wat gerard bedoeld is dat je echt ervoor moet zorgen dat de nok helemaal een kant opent en, zeg maar, 180 graden staat t.o.v. de ander kant.
correct?
(Zo staat het in onze handleding)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
Zaterdag (onder begeleiding) voor het eerst de kleppen van mijn eend gesteld op de praktijkdag van de eendologiecursus van de 2CV Club.
Klep aan de ene kant zo dicht mogelijk doen (door langzaam aan de slinger of het vliegwiel te draaien). Dan de recht tegenoverliggende klep stellen op 0,20. Zo alle 4 de kleppen langsgaan. Eendenmotor loop duidelijk soepeler.
Deze manier is stukken makkelijker dan dat er hier op de site staat onder de vraagbaak. De methode van de 2CV4&6 Club is dezelfde die hier staat op de site van het eendenei: http://www.eendeei.nl/oud/eendologie/26004.htm
Klep aan de ene kant zo dicht mogelijk doen (door langzaam aan de slinger of het vliegwiel te draaien). Dan de recht tegenoverliggende klep stellen op 0,20. Zo alle 4 de kleppen langsgaan. Eendenmotor loop duidelijk soepeler.
Deze manier is stukken makkelijker dan dat er hier op de site staat onder de vraagbaak. De methode van de 2CV4&6 Club is dezelfde die hier staat op de site van het eendenei: http://www.eendeei.nl/oud/eendologie/26004.htm
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Ik heb ooit geleerd dat klepspeling nodig is om het uitzetten van de stoterstangen (klepbedieningsmechanisme) een warme motor te compenseren.Twécévé schreef:Zaterdag (onder begeleiding) voor het eerst de kleppen van mijn eend gesteld op de praktijkdag van de eendologiecursus van de 2CV Club.
Kleppen stellen bij een absoluut koude motor (zoals voorgeschreven voor een gewone 2CV6' is dus misschien best belangerijk??.
Ik heb van de 2CV4&6 Club een heel duidelijke handleiding hoe je de kleppen moet stellen . Het zou misschien niet onaardig zijn om ze toestemming te vragen deze handleiding op deze site te zetten. Hierin staat o.a.:
1.de motor moet koud zijn
2.(de 18pk 2cv van voor ‘70 en de Dyane en Ami 6 van voor half ‘68 moeten warm afgesteld worden)
Overigens las ik in de vraagbaak van de laatste type eenden: Stel de klep van de ene cilinder als dezelfde klep van de andere cilinder helemaal open staat.
1.de motor moet koud zijn
2.(de 18pk 2cv van voor ‘70 en de Dyane en Ami 6 van voor half ‘68 moeten warm afgesteld worden)
Overigens las ik in de vraagbaak van de laatste type eenden: Stel de klep van de ene cilinder als dezelfde klep van de andere cilinder helemaal open staat.