Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 10 apr, 2008 22:42
door Erikjan
ik ga de 26e

Geplaatst: do 10 apr, 2008 23:02
door Punky
Ramonami schreef:dolf ik vertrek vanuit brabant dus als je mee wil.. wist niet meer of je nou kon
Wil wel, maar moet helaas werken. Veel suc6 daar. :wink:

Geplaatst: za 12 apr, 2008 22:49
door Ramon
zo ben ik weer

26,7 pk dus plus verlies bak is dus 31,7 pk
er goed dus

ik ben weer tevreden

1e run en alles was goed dat kan dus ook
heb wel weer vreemde dingen gezien

Geplaatst: za 12 apr, 2008 23:51
door Punky
Ramonami schreef:heb wel weer vreemde dingen gezien
Zoals? :roll: een eendenchassis met een polyester opbouw ofzo? :roll: :lol:

Geplaatst: zo 13 apr, 2008 08:56
door Transat
De Transat had bij de eerste meting 24,2 pk aan de wielen (dus ongeveer 29,2 aan de krukas). De 'prognose' was dat er een iets grotere sproeier in de tweede trap moest worden gezet, dus de '90' werd vervangen door een '100'. En idd: bij een proefritje bleek dat ie lekkerder oppakte in de tweede trap. Bijvoorbeeld als je na een bocht in z'n twee ineens het gas vloert. Voorheen gaf de Transat dan eerst een hik voordat ie er vandoor ging, maar nu ging ie meteen soepel naar z'n maximale toeren :D .
Ander voordeel: door de iets rijkere samenstelling heb ik nu waarschijnlijk ook geen last meer van pingelen bij plankgas op een warme zomerdag.

Het eindresultaat: 25,0 pk (ong. 30,0 aan de krukas). Niet slecht voor een standaard 602!

Geplaatst: zo 13 apr, 2008 23:03
door revi
Foto's: www.revi.nu

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 22:18
door Transat
Dus zo klinkt een 602 cc die optrekt tot 6500 toeren :shock: . Leuke filmpjes en foto's Revi!

En Ramon en Remco: volgens het Dyane instructieboekje uit 1973 start je een warme 435 en 602 motor als volgt (ook handig voor nieuwe Deuchisten op dit forum :wink: ):
- Chokeknop niet aanraken
- Gaspedaal geheel intrappen en in deze stand houden zolang de motor nog niet loopt
- Startmotor in werking stellen en gaspedaal op laten komen zodra de motor aanslaat
- Gaspedaal niet op laten komen wanneer de motor bij de eerste startpoging niet aanslaat. Enkele seconden wachten alvorens de startmotor opnieuw in werking te stellen.

Dus niet zoals ze bij die rollenbank zeiden 'zonder het gas aan te raken'. Wie rijdt er nog ff terug om 't ze te vertellen :?: :!:

Geplaatst: di 15 apr, 2008 08:10
door Ramon
wat en gast zeg!!!! denken dat ik bijdehand ben

Geplaatst: di 15 apr, 2008 12:35
door revi
Ze willen gewoon ruzie met André Citroën en dat pikken we niet!

Geplaatst: vr 18 apr, 2008 12:49
door Punky
Wat zijn eigenlijk de standaard sproeiermaten van een regulier 2cv6 blok. Dus geen AM2 enzo? :roll:

Geplaatst: vr 18 apr, 2008 13:16
door Bartje
2cv6 tweetraps carburateur: eerste trap 102 en tweede trap 87.5 of 90 op de wat oudere types.

Geplaatst: vr 18 apr, 2008 17:15
door Punky
Ok thanks, dan ben ik al flink aan het vergroten geweest zeg. Heb nu eerste trap een 125 en tweede trap een 115 en een 120 komt morgen binnen. :shock:

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 09:37
door Lutz
Bartje schreef:2cv6 tweetraps carburateur: eerste trap 102 en tweede trap 87.5 of 90 op de wat oudere types.
Bij mij zaten er 90 en 102 in, maar vraag mij niet welke de eerste trap en welke de tweede trap was.

Nu zitten er twee keer 105: dus je hoeft niet meer te vragen :lol:

Heeft kleine 2pk extra opgelevert en de motor kan nu lekker optrekken.

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 09:46
door Ramon
102 is eerte en 90 is tweede


hoeveel pk had je?? na sproeiers vervangen

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 09:55
door Lutz
Ramonatype schreef:102 is eerte en 90 is tweede


hoeveel pk had je?? na sproeiers vervangen
Ik ben van 24,5 naar 26,7 gegaan. Maar het winst ligt erin, dat ik geen turbogat meer heb. De motor neemt nu veel beter gas aan.