Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 8 feb, 2008 15:15
door backfire
Achteras van een Dnepr heeft dezelfde diameter en spoed

Geplaatst: vr 8 feb, 2008 23:47
door gillis
Heren,

ik ben blij jullie te mogen melden dat ik de poely heb vast gezet met een bout met inbus kop. volgens de bon wordt hij omschreven als: art 2002-00-m 10x035 12.9 ck inbusbout. heb er maar meteen 2 gekocht, voor 1 euro en 27 cent incl btw had ik ze allebei.

De man in de winkel (otten handelsonderneming, Breda) wist me te vertellen dat de spoed redelijk standaard was. Daar staat die 12,9 voor (dacht ik). En zover ik begreep gewoon een M10.

Geplaatst: za 9 feb, 2008 01:06
door siemen
jep die had ik ook in een motor zitten is een goede oplossing maar als ie later goed vast zit heb je een groot probleem.....

Geplaatst: za 9 feb, 2008 10:25
door jeroentje
gillis schreef:Heren,

ik ben blij jullie te mogen melden dat ik de poely heb vast gezet met een bout met inbus kop. volgens de bon wordt hij omschreven als: art 2002-00-m 10x035 12.9 ck inbusbout. heb er maar meteen 2 gekocht, voor 1 euro en 27 cent incl btw had ik ze allebei.

De man in de winkel (otten handelsonderneming, Breda) wist me te vertellen dat de spoed redelijk standaard was. Daar staat die 12,9 voor (dacht ik). En zover ik begreep gewoon een M10.
m10 ==> Metrisch 10mm
0.35 ==> Spoed
12,9 ==> Sterkte. (8.8 is standaard)

En vastzetten met loctite 243 werkt bijzonder goed. Is daarna ook nog demontabel.

Geplaatst: za 9 feb, 2008 10:53
door backfire
1 voordeel 12.9 is wel sterk, nadeel dan weer wel is dat 12.9 over het algemeen een stuk sneller roest.