revisie visa
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
maar al dat ijzervijlzol dan, dat gaat door heel het blok heen.
mischien is er een oliekanaal dicht geslipt en is hij daar door warm gelopen
maar dat autocad is wel interesant
is dat een blauwdruk in 3d?
zal ook ff foto's maken van cilinders en zuigers
wat me verbaaste was dat ik geen speeling voelde op de krukas
mischien is er een oliekanaal dicht geslipt en is hij daar door warm gelopen
maar dat autocad is wel interesant
is dat een blauwdruk in 3d?
zal ook ff foto's maken van cilinders en zuigers
wat me verbaaste was dat ik geen speeling voelde op de krukas
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
nee 2d stans tekening. Dus als je stuk plaat haalt kun je deze uit een platte plaat knippen, snijden whatever en dan na het buigen heb je een passende antispatplaat, handig toch.
Blok ligt nu toch open? gewoon ff de boel doorspoelen met diesel / benzine of iets dergelijks. Waarschijnlijk zit er niets in het kanaal, want het gaat eerst via aanzuigfilter naar oliefilter. Wel de oliepomp controlleren.
Blok ligt nu toch open? gewoon ff de boel doorspoelen met diesel / benzine of iets dergelijks. Waarschijnlijk zit er niets in het kanaal, want het gaat eerst via aanzuigfilter naar oliefilter. Wel de oliepomp controlleren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
hoi backfire
beetje laate reactie
thanx ik heb nog een blok liggen
dus haal hem mischien daar uit
heb net ook ff geken bij een belgies 2cv6 bassis blok dat is klaar gemaakt voor visa cilinders
ziet er netzo uit als die op spa
zit nu heel erg tedenken om dat tegaan doen
wie heeft er ervaring mee
het is dus anders dan bij ramon, die heeft uitgehoonde 2cv6 cilinders met visa zuigers
beetje laate reactie
thanx ik heb nog een blok liggen
dus haal hem mischien daar uit
heb net ook ff geken bij een belgies 2cv6 bassis blok dat is klaar gemaakt voor visa cilinders
ziet er netzo uit als die op spa
zit nu heel erg tedenken om dat tegaan doen
wie heeft er ervaring mee
het is dus anders dan bij ramon, die heeft uitgehoonde 2cv6 cilinders met visa zuigers
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
persoonlijk vind ik het grootste nadeel van visa zuigers dat ze zo gruwelijk zwaar zijn.
Ik heb ook her en der vernomen dat een 2cv carter sterker is dan de visa, maar een 2cv krukas is weer minder dan een visa krukas. Dus als je een gemodificeerde krukas er in hebt liggen dan heb je een goeie combinatie.
Ik heb ook her en der vernomen dat een 2cv carter sterker is dan de visa, maar een 2cv krukas is weer minder dan een visa krukas. Dus als je een gemodificeerde krukas er in hebt liggen dan heb je een goeie combinatie.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
verschil tussen een 2cv krukas en visa krukas:
visa heeft extra oliekanalen en verbeterde drijfstanglagers.
Op een visa cilinder een visa carburateur, omdat de 2cv net niet toereikend is. Maar bij mij zal er waarschijnlijk een SU carburateur opkomen (mini cooper e.d.), maar dat komt omdat er bij mij een turbo op komt en een vacuum geregelde carburateur zoals een SU heeft het voordeel dat deze veel gelijkmatiger werkt dan een "standaard" gasklep carburateur.
visa heeft extra oliekanalen en verbeterde drijfstanglagers.
Op een visa cilinder een visa carburateur, omdat de 2cv net niet toereikend is. Maar bij mij zal er waarschijnlijk een SU carburateur opkomen (mini cooper e.d.), maar dat komt omdat er bij mij een turbo op komt en een vacuum geregelde carburateur zoals een SU heeft het voordeel dat deze veel gelijkmatiger werkt dan een "standaard" gasklep carburateur.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nou sterk, voor normaal gebruik wel, maar je gaat het blokje opvoeren en ergens gaat het natuurlijk sneller kapot.
Vergeet niet dat gemiddeld blokje er al snel 100.000KM op heeft zitten. Als je nu zegt ik heb nog een nieuw blok liggen, dan zal het allemaal wel heel blijven de eerste 80000KM.
Zeg je ik doe het alleen voor meetings en de show dan maakt het natuurlijk niet veel uit. Zou alleen jammer als er iets gebeurt waardoor je aangepast blok onbruikbaar wordt.
PS citroen heeft besloten om de krukas behoorlijk aan te passen omdat de krukas van de 6 te zwak is. Komt ook wel beetje door het extra gewicht van een Visa natuurlijk, maar toch, fabrikant doet zoiets niet zomaar, zeker als het geld kost.
Vergeet niet dat gemiddeld blokje er al snel 100.000KM op heeft zitten. Als je nu zegt ik heb nog een nieuw blok liggen, dan zal het allemaal wel heel blijven de eerste 80000KM.
Zeg je ik doe het alleen voor meetings en de show dan maakt het natuurlijk niet veel uit. Zou alleen jammer als er iets gebeurt waardoor je aangepast blok onbruikbaar wordt.
PS citroen heeft besloten om de krukas behoorlijk aan te passen omdat de krukas van de 6 te zwak is. Komt ook wel beetje door het extra gewicht van een Visa natuurlijk, maar toch, fabrikant doet zoiets niet zomaar, zeker als het geld kost.
Hey
Ik ben van zin als ik mijn blok openhaal mijn visakrukas te laten afdraaien en uitbalanceren bij dynamoqil in brussel. Zij zijn de specialist als het aankomt op het balanceren vankrukassen. ik heb geinformeerd voor de prijs en dit kwam op ongeveer 125-150 euro. Ze doen ook de krukassen van de 24uur al vanaf dat die bestaat.
greets robin
Ik ben van zin als ik mijn blok openhaal mijn visakrukas te laten afdraaien en uitbalanceren bij dynamoqil in brussel. Zij zijn de specialist als het aankomt op het balanceren vankrukassen. ik heb geinformeerd voor de prijs en dit kwam op ongeveer 125-150 euro. Ze doen ook de krukassen van de 24uur al vanaf dat die bestaat.
greets robin