revisie visa
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
revisie visa
hoi allemaal
heb net een week voor de wereld meeting is mijn motor warm gelopen
heb toen een andere er in gehangen
deze rijd maar is watmatjes vergeleken met de oude
dus wil de oude reviseren en tunen
heb in sweden een pakingset gekocht
maar waar haal ik zuiger veren en snelle nokenas van daan
en wat heb ik nog meer nodig
ik heb nog nooit een blok gesplitst of gereviseerd
of moet ik mijn spaarpot meenemen naar spa
heb net een week voor de wereld meeting is mijn motor warm gelopen
heb toen een andere er in gehangen
deze rijd maar is watmatjes vergeleken met de oude
dus wil de oude reviseren en tunen
heb in sweden een pakingset gekocht
maar waar haal ik zuiger veren en snelle nokenas van daan
en wat heb ik nog meer nodig
ik heb nog nooit een blok gesplitst of gereviseerd
of moet ik mijn spaarpot meenemen naar spa
-
- Addicted user
- Berichten: 5834
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zou eerst maar eens de cilinders demonteren, als de cilinders beschadigd zijn dan wordt het helaas een nieuw seetje.
Zuigerveren bij Godfried en waarschijnlijk ook andere leveranciers. Van godfried weet ik dat hij ze kan leveren. Snelle nokkenas, standaard is de 644 nokkenas snel genoeg in combinatie met 630 of was het nu andersom, whoohahaha. Anyways nokkenas kun je ook snel laten maken natuurlijk, beste is dan specs van nokkenas van de engelse 2cv racers, deze zijn wat tammer en beter mee te rijden.
wordt het dan ook niet tijd voor een grotere oliekoeler
Spaarpot meenemen Björn, kunnen we er een gezellig dagje van maken
Oude reviseren en tunen kan al snel oplopen tot 1000 euro en zelfs meer.
Zuigerveren bij Godfried en waarschijnlijk ook andere leveranciers. Van godfried weet ik dat hij ze kan leveren. Snelle nokkenas, standaard is de 644 nokkenas snel genoeg in combinatie met 630 of was het nu andersom, whoohahaha. Anyways nokkenas kun je ook snel laten maken natuurlijk, beste is dan specs van nokkenas van de engelse 2cv racers, deze zijn wat tammer en beter mee te rijden.
wordt het dan ook niet tijd voor een grotere oliekoeler
Spaarpot meenemen Björn, kunnen we er een gezellig dagje van maken
Oude reviseren en tunen kan al snel oplopen tot 1000 euro en zelfs meer.
heyhey
Het is de 644 cilinders en de 630 nokkenas. Dat is normaal de snelste setup als je het orgineel wil houden. Nu ik rij hier al een paar jaar mee en ongeveer 50 000km en ik wil meer dus ga me een snellere nokkenas aan sschaffen bij 2cv.be (site heeft nu andere naam) heb je er voor dacht ik 120 eurokes. Ik zou ook ineens mijn krukas laten balanceren scheelt ook wat en "powertube" met k&n filter en wie weet wat nog.
greets robin
Het is de 644 cilinders en de 630 nokkenas. Dat is normaal de snelste setup als je het orgineel wil houden. Nu ik rij hier al een paar jaar mee en ongeveer 50 000km en ik wil meer dus ga me een snellere nokkenas aan sschaffen bij 2cv.be (site heeft nu andere naam) heb je er voor dacht ik 120 eurokes. Ik zou ook ineens mijn krukas laten balanceren scheelt ook wat en "powertube" met k&n filter en wie weet wat nog.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
ok dat is best wel wat geld
ik wil het grotendeels zelf doen
maar een vraag baak is ook niet alles
van een 2cv6
ga vandaag maar een het blok uit 1 halen en kijken hoe de cilinders er uit zien en of er speling op de krukas zit
dat denk haast wel want er zat een tik in
ook even kijken hoe grote olie koeler er op zit
alfast bedankt voor de reacties
ik houd julie op de hoogte
ik wil het grotendeels zelf doen
maar een vraag baak is ook niet alles
van een 2cv6
ga vandaag maar een het blok uit 1 halen en kijken hoe de cilinders er uit zien en of er speling op de krukas zit
dat denk haast wel want er zat een tik in
ook even kijken hoe grote olie koeler er op zit
alfast bedankt voor de reacties
ik houd julie op de hoogte
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Zelf zou ik er zelfs voor zorgen dat die 'stoterstangbusjes' weer in precies hetzelfde gat terugkomen na revisie als ze niet vervangen hoeven te worden.
Dit weet je vantevoren natuurlijk niet, dus is het handig om ze even op volgorde apart te leggen bij demontage.
Verder heb ik laatst gehoord dat voor een setje visa cilinders al gauw 175 euro wordt gevraagd. Als je die ook nog zou moeten gaan vervangen, loont het dan misschien de moeite om gewoon een ander blokje te gaan zoeken.
Succes toegewenst in ieder geval.
Hopelijk valt de schade een beetje mee.
Groet, Ronald
Dit weet je vantevoren natuurlijk niet, dus is het handig om ze even op volgorde apart te leggen bij demontage.
Verder heb ik laatst gehoord dat voor een setje visa cilinders al gauw 175 euro wordt gevraagd. Als je die ook nog zou moeten gaan vervangen, loont het dan misschien de moeite om gewoon een ander blokje te gaan zoeken.
Succes toegewenst in ieder geval.
Hopelijk valt de schade een beetje mee.
Groet, Ronald
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Juistem, wijs!Ronald schreef:Zelf zou ik er zelfs voor zorgen dat die 'stoterstangbusjes' weer in precies hetzelfde gat terugkomen na revisie als ze niet vervangen hoeven te worden.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
gisteren met ramon het blok open getroken
dit rostertje lag los onder in het karter
hij is af gebroken van de oli pomp
en heefttoen tegen draaiendee delen aan ge zeten
zo als je ziet op de foto mist er een stukie van het rooster
of dit de oorzaak is?
denk ik wel
de cilinders en zuigers zien er goed uit en de stoterstangen zijn ook nog goed.
wel voelde ik allemaal fijn metaal gruis in de karter helft bodem
dit rostertje lag los onder in het karter
hij is af gebroken van de oli pomp
en heefttoen tegen draaiendee delen aan ge zeten
zo als je ziet op de foto mist er een stukie van het rooster
of dit de oorzaak is?
denk ik wel
de cilinders en zuigers zien er goed uit en de stoterstangen zijn ook nog goed.
wel voelde ik allemaal fijn metaal gruis in de karter helft bodem