Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 15:09
door thomaaas
dat heb k dus ook gedaan ;)

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 16:45
door Bertje Beige
Ook ik had door verkeerde montage een beschadigd buisje, maar Ron v/d Berg heeft die voorzichtig weer teruggebogen en ik kon hem probleemloos weer gebruiken!

Geplaatst: za 25 aug, 2007 01:56
door geit
HOi ,
Bedoelen jullie deze stukjes blik http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=178623

Geplaatst: za 25 aug, 2007 10:43
door backfire
Zou het? lijken mij meer afsluitplaten van de koelbeplating

Geplaatst: za 25 aug, 2007 11:13
door thomaaas
nej dat zijn precies de dingen die ik bedoel. Zoals ik al zei, op eerdere motoren zaten ze niet dus ik zie totaal het nut niet dat ze op nieuwe motoren wél moeten zitten.

Ik denk niet dat het met de koelbeplating te maken heeft, want de modellen met deze onderdelen hadden geen beplating meer, maar een kunsttof koeltunnel. Ze zitten aan de onderkant wel vast met dezelfde bout waarmee ook de koeltunnel vast zit geloof ik, maar dat weet ik niet zeker zo uit het hoofd.

Geplaatst: za 25 aug, 2007 12:03
door Gerard2cv
Deze plaatjes zijn bedoeld om evt.bij lekkage van de koppen zo min mogelijk uitlaatgas in de verwarming te krijgen.Maar kan je met een
rond taps stokje de pijpjes in de kop misschien nog iets klemmender krijgen,zodat ze geen olie gaan lekken

Geplaatst: za 25 aug, 2007 13:02
door backfire
en euh thomaaas meestal bedenken constructeurs iets om een probleem tegen te gaan op nieuwere modellen en dus moet je net precies andersom denken. Het is handig dus om deze beplating op oudere modellen net juist wel te installeren om (zoals Gerard aangeeft) olie dampen in de verwarming tegen te gaan. Iets wat je stiekum toch inademt en dus niet echt gezond is voor je longen. ;)

Ter voorbeeld, Honda had er vroeger een handje van om elke paar maanden kleine constructiewijzigingen door te voeren. Voor de orginaliteit laat je het zo zitten maar voor de verbetering van het product kun je ze maar beter toepassen.

Geplaatst: za 25 aug, 2007 19:18
door thomaaas
hmm.. Ja dat snap ik maar k vind t maar irritante dingen, ik dacht wel dat ze misschien ergens handig voor waren, maar er rijden ook een hele hoop rond zonder die dingen, die eendrijders zijn ook nog niet dood immers. ik laat ze lekker weg iig.

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 11:10
door CitRoel
Die dingen bedoelde ik dus inderdaad. Bij mij zaten de parkers helemaal niet vast gerot dus heb ik ze er weer netjes opgezet.

De brilrubbers lekken niet meer maar er ligt nog wel steeds olie onder... minder dan eerst maarja maar weer zoeken.

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 14:14
door thomaaas
Hoe zit 't bij je olieleidingen? die zitten daar ook in de buurt. Misschien zit er ergens een vuiltje oid in je pakkingen, had ik ook.

Geplaatst: za 22 sep, 2007 09:22
door CitRoel
Dat is wel een goeie... checken waard!