Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 19:16
door mark64
bedankt voor de info
ik kan wel schakelen, maar het "rammelend geluid" doet zich alleen
voor in 2de 3de en 4de
Mag er speling zitten op dat vliegwiel dat je ziet op de vorige foto?

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 19:43
door Frank-2cv
Ik weet zo niet of dat mag. Met het nieuwe lager erin is de koppeling wel spelingsvrij, dat weet ik wel :D
Heb je toevallig ook digitale foto's van je wagen, zodat wij hem eens kunnen bewonderen.

MvG Frank

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 21:19
door mark64
hoe kan ik hier fotootje tonen ?

Geplaatst: do 6 sep, 2007 12:41
door Frank-2cv
Als je een site heb dan kun je de link van de site hier opzetten! Zoals ik heb gedaan met de photobucket.

Geplaatst: vr 7 sep, 2007 22:05
door mark64
ik heb geen site

Geplaatst: vr 7 sep, 2007 22:16
door Jeroen-citroen
Hier is het antwoord om foto's te plaatsen. "klik"

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 19:37
door inde2cv
Als ik de versnelling van mijn Dyane van 2 naar 1 zet kraakt de bak zo nu en dan enorm. Ook zo nu en dan als ik van 4 naar 3 of 2 naar 3 ga... iemand enig idee?

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 19:49
door AZL57
koppeling eens bijstellen, nieuwe olie in de bak doen?
Er bestaan trouwens 2 maten van ringen met de centrifugaal schoenen. 2cv en ami 6. De laatste is een fractie breder. Je kunt die wel in een 2cv gebruiken maar dan moet je schijven van ongeveer 2mm dikte tussen de motor en bak zetten. Daar kwam ik ook pas achter na een revisie laatst van mijn versleten koppelings drukring. Er zaten allemaal krassen op mijn 2e vliegwiel dus werd nooit helemaal ontkoppeld.

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 14:10
door achtpeter
inde2cv schreef:Als ik de versnelling van mijn Dyane van 2 naar 1 zet kraakt de bak zo nu en dan enorm. Ook zo nu en dan als ik van 4 naar 3 of 2 naar 3 ga... iemand enig idee?
Hoe bedoel je? Schakel je terug naar 1 vóór de auto stilstaat? Dat levert altijd herrie op, want de eerste versnelling is niet gesynchroniseerd.

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 16:59
door DucKKnutsel
Valt de eend wel terug in toeren of blijft het gas een beetje hangen.
Terug schakelen naar 1 mag alleen in stilstand bak is niet als een (normale) auto gesyngroniseert

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 17:59
door AZL57
of bij jouw is ook net als bij mij de koppelings drukring versleten. Dan kun je hem niet vergenoeg vrij trappen om te schakelen zonder kraken. Zie rechts de oude waar de vingers van de drukgroep een flink stuk zijn ingevreten.
Afbeelding