Na dat ik een tijdje honderd heb gereeden stopt de eend

sjovo
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 22:46
Locatie: st pancras bij alkmaar

Bericht door sjovo » wo 26 sep, 2007 17:43

alles is nieuw hij had het daar voor ook al maar is nog steeds het zelfde
weer terug van weg geweest

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 26 sep, 2007 18:51

Het slangetje boven op de tank al vervangen?
Slangetje van de leiding naar de pomp al vervangen?
Tank is schoon, geen water?
Als de auto stopt zit er dan benzine in het vlotterbakje?
Komt er dan wel benzine uit de carb aansluiting als je dan probeert te starten?
Is het wel een flinke straal?
Is de bobine erg warm als de motor stopt na die 100km?
Punten ,123 of dg ignition?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 28 sep, 2007 09:15

Zet nou gewoon die puntjes eens op 0,45mm,dan is de tijd dat de stroom door
de bobine loopt veel korter en zal hij ook miner warm worden en de motor
blijft beter lopen.Want door het fibernokje op de punten lopen de punten
door de slijtage nauwer.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 28 sep, 2007 17:17

benzinepomp zuigt geen valse lucht aan, ontsteking goed? heb je puntjes of 123, wat voor benzine gebruik je? iets meer info ajb
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

sjovo
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 22:46
Locatie: st pancras bij alkmaar

Bericht door sjovo » zo 30 sep, 2007 12:44

ik heb een 123 staat goed afgesteld al 3x ge controleerd, en ik tank euro 98 + lood vervanger. moed goed zijn denk ik. :?
weer terug van weg geweest

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 30 sep, 2007 22:37

maak je carb eens schoon. Loodvervanger hoeft niet persé, maar ze schijnen het wel lekkerder te vinden Het is dus best dat je het tankt, maar na verloop van tijd [de auto is toch al snel 20-jaar oud] wordt je carburateur er wat smerig van en kan ie zelfs wat dichtslibben. Dit kan trouwens ook door oliedamp komen uit je carterontluchting. Gewoon ff de carb inzien, en evt carb cleaner erin of een nachtje in diesel leggen.

Maar je bezineslang is nergens poreus, ook niet bij de tank of vlak voor 'ie de pomp in gaat [vooral daar wil het wel eens lekken/lucht aanzuigen]? Stop idd gewoon es als ie inhoudt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 30 sep, 2007 22:41

Diesel doet t inderdaad heel goed. Mijn carb begon er gewoon weer van te glimmen aan de binnenkant. Lag best wat drab in het bakje.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

sjovo
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 22:46
Locatie: st pancras bij alkmaar

Bericht door sjovo » ma 1 okt, 2007 19:42

heb net benzine slang vervangen en carb open gehad maar carb is nog goed schoon..
weer terug van weg geweest

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 2 okt, 2007 09:13

had je het probleem ook al voordat je een 123 had?

sjovo
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 22:46
Locatie: st pancras bij alkmaar

Bericht door sjovo » di 2 okt, 2007 17:54

ja raar he ik kom er maar niet uit
weer terug van weg geweest

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 2 okt, 2007 21:17

potver, mmmh,

ok dus even rijtje af

benzinepomp - check
vlotter niveau - check
ontsteking - check
bobine - check
bougies - check
filters - check
geen puntjes - check

mmh zie nog steeds dat je de benzine dop zelf nog niet hebt nagekeken of deze wel open of verstopt zit

Vuil in de tank kan een probleem veroorzaken, waardoor de pomp bij hogere snelheden de hoeveelheid niet aangezogen krijgt.

elektrische afsluiter aanwezig? en is deze wel goed genoeg open. is verwijderd - check

Filter in de carburateur had je die al schoongemaakt? d8 het wel maar weet het niet zeker. Is verwijderd - check.

sjovo
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: za 23 apr, 2005 22:46
Locatie: st pancras bij alkmaar

Bericht door sjovo » di 2 okt, 2007 21:30

tenkdop zonde heeft hij het ook dus check
nieuwe tank dus check
geen afsluiter dus check

en nog helllllp
:?
weer terug van weg geweest

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 2 okt, 2007 21:54

grrrrr,

dan rest mij alleen nog knik in de leiding ergens .

Je kunt natuurlijk ff testen, als ie stopt, ff vlotterbak demonteren.

Dus als je 90 rijdt dan heeft ie er geen last van.

ik word ook gek.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 3 okt, 2007 07:55

Laten we nu eens eerlijk zijn.Die 123 ontsteking is een pracht uitvinding,
maar het komt best wel eens voor dat er iets niet goed in is.En dan laat
Albert je echt niet in de kou staan.Dus mijn oplossing zou zijn.Neem contact
op met Albert de Gier en kijk wat daar uitkomt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 3 okt, 2007 09:46

ja maar hij had het ook toen hij nog contactpunten er in had zitten.

Plaats reactie