Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 18:00
door Lelijke Eend
De opening/druk is bij het weglaten van zo'n remdrukbegrenzer even groot als wanneer hij maximaal open staat. Zo'n ding doet dus feitelijk alleen iets als je besteller leeg is. Meer remdruk krijg je dus niet. Als dat wel zo was, dan kocht ik 80.000 ven die remdrukbegrenzers en begon ik een energiebedrijf.

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 18:19
door backfire
Lees nou eens, ja hij doet alleen iets als je besteller leeg is namelijk er voor zorgen dat de boel niet blokkeert tijdens remmen.

Geplaatst: zo 28 okt, 2007 18:28
door Lelijke Eend
Ik lees wel hoor.

Geplaatst: ma 29 okt, 2007 00:18
door thomaaas
Ja maar wat Elmer bedoelt is: hij voert de druk niet op als de wagen vol is, hij verlaagt de druk als de wagen leeg is. In feite is het dus een rem-ontkrachtiger, want hij voer nergens de druk op, zorgt er alleen maar voor dat je bij lichte belading meer druk [=meer kracht] moet zetten voor hetzelfe effect.

Geplaatst: ma 29 okt, 2007 01:46
door Eminence Grise
stom... had een link geplaats maar dat bleek bij nadere beschouwing iets van een Rols-Royce te zijn... :oops: :oops:

maar ik heb toch een andere gevonden...voor de liefhebbers..

http://www.timloto.org/download/pdf_les ... geling.pdf

Geplaatst: ma 29 okt, 2007 08:47
door the Nosepicker
thomaaas schreef:Ja maar wat Elmer bedoelt is: hij voert de druk niet op als de wagen vol is, hij verlaagt de druk als de wagen leeg is. In feite is het dus een rem-ontkrachtiger, want hij voer nergens de druk op, zorgt er alleen maar voor dat je bij lichte belading meer druk [=meer kracht] moet zetten voor hetzelfe effect.
Vandaar dat er in dit topic steeds gesproken is over een remdrukbegrenzer, en niet over remdrukvergroter. ;)

Geplaatst: ma 29 okt, 2007 19:28
door thomaaas
Lelijke Eend schreef:
backfire schreef:In princiepe rem je niet in een bocht, tenzij je al te laat bent.

Funtie bij werkende systeem en volgeladen wagen is er wel degelijk. Dus gebruik je de aca om echt spullen te vervoeren dan zou ik hem wel repareren, al is het maar vanwege dat beetje extra remvermogen bij volgeladen wagen.
Extra remvermogen ? Is het een pomp dan ?
Ja en dat was dus juist de vraag. Als iedereen nou eens goed leest, dan ben ik de enige die nog domme vragen/opmerkingen heeft ;)

Geplaatst: zo 30 dec, 2007 18:02
door melloyello
De GroeneGrommer heeft achter schijfremmen én zo'n remdrukbegrenzer. Ben er heel blij mee.

Geplaatst: zo 30 dec, 2007 18:21
door siemen
nou ook op me beige aca zon zo'n rembegrenzer ook vast gerot dus gaat er ook af!.

Geplaatst: di 1 jan, 2008 23:50
door thomaaas
had je dus net zo goed geen schijfremmen kunnen nemen :P :lol:

Geplaatst: wo 2 jan, 2008 12:43
door melloyello
thomaaas schreef:had je dus net zo goed geen schijfremmen kunnen nemen :P :lol:
Hoebedoeluu?

Ik ben blij met de schijfremmen én de remkrachtbegrenzer.

Geplaatst: wo 2 jan, 2008 14:18
door rusty
je kunt ook de wielremcilinders achter vervangen door eendexemplaren en de begrenzer eruit halen, nadeeltje is dan wel dat je iets harder op je rempedaal moet trappen als ie beladen is.

het verschil zit em namelijk in de diameter van de zuigertjes aca = 19 mm eend = 16 mm het oppervlak van de ACAzuigertjes is dus c.a. 30 % groter dan die van een eend

De aca remcilinders zijn trouwens niet meer te krijgen (misschien dat je ze nog kunt reviseren, andere cupjes erin ofzo) maar als je toch de begrenzer eruit gooit zet er dan meteen een setje eendenremcilinders in, dat kost je ook de kop niet!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: wo 2 jan, 2008 19:07
door melloyello
Lastig als er schijven en remklauwen van een volvo opzitten. Overigens wel een klassieke volvo.

Geplaatst: vr 4 jan, 2008 14:04
door thomaaas
melloyello schreef:
thomaaas schreef:had je dus net zo goed geen schijfremmen kunnen nemen :P :lol:
Hoebedoeluu?

Ik ben blij met de schijfremmen én de remkrachtbegrenzer.
Nou als je een remkrachtbegrenzer nodig hebt voor je schijfremmen zijn ze dus kennelijk overpowered ;) Aangezien je waarschijnlijk nooit met de burton naar de bouwmarkt zal gaan, of er met z'n zessen in gaat zitten zal die remkrachtbegrenzer altijd begrenzen, en had je dus net zo goed kleinere remmen kunnen houden, dan had je jezelf heel wat moeite bespaard ;)

Geplaatst: vr 4 jan, 2008 17:57
door melloyello
thomaaas schreef:
Nou als je een remkrachtbegrenzer nodig hebt voor je schijfremmen zijn ze dus kennelijk overpowered ;) Aangezien je waarschijnlijk nooit met de burton naar de bouwmarkt zal gaan, of er met z'n zessen in gaat zitten zal die remkrachtbegrenzer altijd begrenzen, en had je dus net zo goed kleinere remmen kunnen houden, dan had je jezelf heel wat moeite bespaard ;)
Ja, maar het gaat juist om de kick van wel schijfremmen achter hebben.

Een ander vindt een ribbelkap op zijn moderne eend mooier of gaat voor een kinky kleur.