wat is dit voor een soort (rem) cylinder?
heeft dit wat te maken met de trekhaak?
ik ben wel benieuwt wat dit is!
Het verschil in belading bij met name een bestelwagen is flink. Zou dit apparaatje er niet tussen zitten dan heb je heel snel blokkerende wielen bij een onbeladen wagen. Tenminste dat is de theorie.
Heb er weinig verstand van, maar wanneer je kan zorgen dat het aan beide kanten zit, zou het idee dan wel werken? (ik zie een uitdaging!)huub schreef:okee voor de theorie , en rijdend in een rechte lijn werkt het perfect.
alleen zit hij maar aan een draagrm gekoppeld , dus in een bocht de ene kant op gaat hij extreem snel begrenzen onafhankelijk van de belading,
( dan zit de begrenzer aan de buitenkant vd bocht)
rijd je een bocht de andere kant op doet het ding helemaal niets, en kun je alsnog lekker wielen blokkeren.
niet echt de meest briljante constructie van citroen....
99% van de tijd zitten ze trouwens vastgerot, zonder zo'n ding rijdt nauwelijks anders zonder remdrukregelaar. ( al is het maar omdat hij nu al vastgerot zit... )
kortom , weg er mee...
huub
Extra remvermogen ? Is het een pomp dan ?backfire schreef:In princiepe rem je niet in een bocht, tenzij je al te laat bent.
Funtie bij werkende systeem en volgeladen wagen is er wel degelijk. Dus gebruik je de aca om echt spullen te vervoeren dan zou ik hem wel repareren, al is het maar vanwege dat beetje extra remvermogen bij volgeladen wagen.