wat is dit????
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
wat is dit????
ik zo net effe onder een acadiane en zag dit
wat is dit voor een soort (rem) cylinder?
heeft dit wat te maken met de trekhaak?
ik ben wel benieuwt wat dit is!
wat is dit voor een soort (rem) cylinder?
heeft dit wat te maken met de trekhaak?
ik ben wel benieuwt wat dit is!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ja, maar bij remmen in een bocht, ik weet 't moet je eigenlijk niet doen,
zijn er grote remkracht verschillen tussen een linker en een rechterbocht.
Dat maakt het remgedrag wat onvoorspelbaar.
zijn er grote remkracht verschillen tussen een linker en een rechterbocht.
Dat maakt het remgedrag wat onvoorspelbaar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Ding heet een remkrachtbegrenzer. Zoals de naam het al zegt zorgt dit ding ervoor dat de remkracht niet te hoog oploopt.
Het verschil in belading bij met name een bestelwagen is flink. Zou dit apparaatje er niet tussen zitten dan heb je heel snel blokkerende wielen bij een onbeladen wagen. Tenminste dat is de theorie.
Het verschil in belading bij met name een bestelwagen is flink. Zou dit apparaatje er niet tussen zitten dan heb je heel snel blokkerende wielen bij een onbeladen wagen. Tenminste dat is de theorie.
Het verschil in belading bij met name een bestelwagen is flink. Zou dit apparaatje er niet tussen zitten dan heb je heel snel blokkerende wielen bij een onbeladen wagen. Tenminste dat is de theorie.
okee voor de theorie , en rijdend in een rechte lijn werkt het perfect.
alleen zit hij maar aan een draagrm gekoppeld , dus in een bocht de ene kant op gaat hij extreem snel begrenzen onafhankelijk van de belading,
( dan zit de begrenzer aan de buitenkant vd bocht)
rijd je een bocht de andere kant op doet het ding helemaal niets, en kun je alsnog lekker wielen blokkeren.
niet echt de meest briljante constructie van citroen....
99% van de tijd zitten ze trouwens vastgerot, zonder zo'n ding rijdt nauwelijks anders zonder remdrukregelaar. ( al is het maar omdat hij nu al vastgerot zit... )
kortom , weg er mee...
huub
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Heb er weinig verstand van, maar wanneer je kan zorgen dat het aan beide kanten zit, zou het idee dan wel werken? (ik zie een uitdaging!)huub schreef:okee voor de theorie , en rijdend in een rechte lijn werkt het perfect.
alleen zit hij maar aan een draagrm gekoppeld , dus in een bocht de ene kant op gaat hij extreem snel begrenzen onafhankelijk van de belading,
( dan zit de begrenzer aan de buitenkant vd bocht)
rijd je een bocht de andere kant op doet het ding helemaal niets, en kun je alsnog lekker wielen blokkeren.
niet echt de meest briljante constructie van citroen....
99% van de tijd zitten ze trouwens vastgerot, zonder zo'n ding rijdt nauwelijks anders zonder remdrukregelaar. ( al is het maar omdat hij nu al vastgerot zit... )
kortom , weg er mee...
huub
Kan het ook grandioos mis hebben, weet het echt niet.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
Mijn acadiane had ook zo'n remdrukbegrenzer.
Ik had volgend probleem...als ik te kort moest remmen, blokkeerden de achterwielen meteen. Dus, te grote remdruk op achterwielen.
Bleek dat die begrenzer volledig vast zat.
Ik heb hem dan er maar laten uithalen.
Het bleef met die auto altijd opletten bij kort remmen.
Op natte kasseien was het echter wel leuk.
Dan had hij bij kort remmen last van overstuur...
Ik had volgend probleem...als ik te kort moest remmen, blokkeerden de achterwielen meteen. Dus, te grote remdruk op achterwielen.
Bleek dat die begrenzer volledig vast zat.
Ik heb hem dan er maar laten uithalen.
Het bleef met die auto altijd opletten bij kort remmen.
Op natte kasseien was het echter wel leuk.
Dan had hij bij kort remmen last van overstuur...
een eend = een geit
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
het woord " begrenzer " zegt het al, hij begrenst de remdruk. als de acadiane volgeladen is met 400 kilo zakt hij aan de achterkant in. de remdrukbegrenzer is verbonden met een wieldraagarm en door de stand van deze arm staat de begrenzer helemaal open, begrenst dus niet.
als je nu lading gaat lossen, komt de aca steeds hoger te staan en de begrenzer zorgt ervoor dat de doorgang voor de remvloeistof steeds nauwer wordt. dus bij dezelfde pedaaldruk wordt er achter minder hard geremd bij een minder zwaar beladen auto.
stomme van het systeem is de plek waar het gemonteerd zit, komt makkelijk vocht en modder bij.
als het erop zit, moet het werken voor de apk, werkt het niet meer, kan je het systeem repareren, of verwijderen.
als je nu lading gaat lossen, komt de aca steeds hoger te staan en de begrenzer zorgt ervoor dat de doorgang voor de remvloeistof steeds nauwer wordt. dus bij dezelfde pedaaldruk wordt er achter minder hard geremd bij een minder zwaar beladen auto.
stomme van het systeem is de plek waar het gemonteerd zit, komt makkelijk vocht en modder bij.
als het erop zit, moet het werken voor de apk, werkt het niet meer, kan je het systeem repareren, of verwijderen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Extra remvermogen ? Is het een pomp dan ?backfire schreef:In princiepe rem je niet in een bocht, tenzij je al te laat bent.
Funtie bij werkende systeem en volgeladen wagen is er wel degelijk. Dus gebruik je de aca om echt spullen te vervoeren dan zou ik hem wel repareren, al is het maar vanwege dat beetje extra remvermogen bij volgeladen wagen.
Afblijven.