Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 13:51
door Rudie van Houten
n.v.t. schreef:Aanvullend op het olievulpijpverhaal. (heb het op het 2cvkitcarforum ook al geprobeerd, maar tot nu toe weinig reacties behalve die van Punky, waarvoor mijn dank!)
Weet iemand of en hoe ik mijn olievulpijp kan controleren vóór ik deze monteer?
Nog maar een keertje proberen

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 14:51
door leo top
n.v.t. schreef:n.v.t. schreef:Aanvullend op het olievulpijpverhaal. (heb het op het 2cvkitcarforum ook al geprobeerd, maar tot nu toe weinig reacties behalve die van Punky, waarvoor mijn dank!)
Weet iemand of en hoe ik mijn olievulpijp kan controleren vóór ik deze monteer?
Nog maar een keertje proberen

't Lijkt er op dat niemand het weet!!
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 15:09
door Jheronimus
Kleine pijpje (olie-retour) dichthouden.
Vulklep dicht.
Aan het bovenste pijpje moet je nog alleen lucht kunnen aanzuigen, lucht de vulpijp in moet geblokkerd zijn.
of
Onderaan de vulpijp lucht inblazen gaat wel, aanzuigen moet geblokkerd zijn.
Succes
http://www.pp-2cv.be/FR/News/info%20tec ... ard%20.htm
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 15:10
door backfire
Theoretisch zou je het grof kunnen testen, de echte test zal je toch met de waterkolom moeten doen.
Grof testen. De vuldop dichtmaken, blazen vanaf de onderkant dan zal er bijna geen weerstand zijn, zuigen dan moet je een weerstand bemerken. Het is tenslotte een membraam die bij zuigen dicht hoort te gaan.
Kun je niet een nieuwe lenen van iemand? dan kun je het beter merken.
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 15:11
door backfire
Kijk en als 2 bosschenaren het zeggen dan zal je het gewoon moeten geloven

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 15:39
door Rudie van Houten
okeej, thnx, daar kan ik wat mee! Reuze bedankt boschenaren, vanuit het hoge noorden!
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 22:51
door willem dijkstra
leo top schreef:n.v.t. schreef:n.v.t. schreef:Aanvullend op het olievulpijpverhaal. (heb het op het 2cvkitcarforum ook al geprobeerd, maar tot nu toe weinig reacties behalve die van Punky, waarvoor mijn dank!)
Weet iemand of en hoe ik mijn olievulpijp kan controleren vóór ik deze monteer?
Nog maar een keertje proberen

't Lijkt er op dat niemand het weet!!
Jawel hoor: niet eenvoudig mogelijk dus

Geplaatst: do 8 nov, 2007 16:30
door Bertje Beige
Nou, Francorchamps zou de testrit worden voor mijn olielekkage, maar dat gaat niet door, het weer is slecht en ik hang al tegen een verkoudheid aan, dus het verstand zegt, doe maar niet!
In het normale gebruik wat ik nu met de Eend doe, liggen er nog wel steeds een paar druppen olie onder de Eend, het lijkt van de rechterkant van het blok te komen, maar ik heb er nog niet echt goed naar gekeken.
Binnenkort gaat de Eend de winterstalling in, dan nog maar weer eens goed kijken.
Wel loopt het motortje prachtig en rustig na het kleppenstellen; voor de liefhebbers van het kleppensteltopic: 1 klep open, dezelfde klep op de andere cilinder stellen, alle kleppen gesteld op 0.2.
Alle bikkels die wel afzakken naar Francorchamps, veel plezier!
Olielekkage
Geplaatst: wo 14 nov, 2007 12:33
door Pistachke
Bertje, 't is misschien maar een tip, maar ik heb een jaartje geleden een soortgelijke olielekkage aan m'n eend gehad en pas op de Nationale Meeting in la douce France de oorzaak gevonden : de olieleiding van het blok naar de cilinderkopjes vertoonde een klein haarscheurtje, net aan het zgn. "zeskantje" dat op het blok bevestigd is. Bij stationair toerental geen lekkage te zien, enkel bij verhoogd toerental werd de olie druppelsgewijs naar buiten gedrukt en zorgde de ventilator er wel voor dat chassis, remmen en schutbord voorzien werden van een vettig laagje (helpt tegen de roest :wink: ).
Dus : koelvin demonteren, de binnenste anti-spatlapjes weg en zorg ervoor dat je een goed zicht krijgt op die olieleiding, wie weet ligt daar de oorzaak wel.
Sleutel ze !!!
Geplaatst: wo 14 nov, 2007 17:33
door Bertje Beige
Bedankt voor de tip, maar deze is al vervangen, en het heeft niet geholpen.
Ik heb nog steeds goede hoop over de loctite achter de ringetje's van de kopmoeren, maar hij blijkf tot nu toe steeds nog een paar druppels lekken.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om te kijken waar dat wegkomt.
Het blok is kortgeleden helemaal schoongemaakt, dus ik denk dat ik de oorzaak wel kan zien.
Volgende week gaat de Eend van de weg af tot het voorjaar, dan ga ik op mijn gemakje maar weer eens kijken.
Geplaatst: vr 23 nov, 2007 19:58
door Bertje Beige
Vandaag de fan en alles wat daar achter zit maar weer eens verwijderd, en weer een olie bende, omdat ik er nu niet meer echt uitkom, er maar een bevriende automonteur (met kennis van een Eend) bijgehaald.
Hij verdenkt de pakking tussen het carter en de brandstofpomp.
daar zitten behalve dat opvulstuk toch geen pakkingen tussen?
Ook heb ik op zijn verzoek het ontstekingshuis verwijderd, volgens hem lekt het daar achter ook.
Zou kunnen, de olie word dan wel naar de rechterkant van het blok geblazen.
Maar achter dat nokkenasding waar de vervroeging op hoort te zitten, maar in mijn geval de magneetje's van de 123, kan ik toch geen keerring vervangen?
Bert
Geplaatst: vr 23 nov, 2007 20:47
door André Post
Daar zit ook geen keerring.
Ook onder de benzinepomp kan het niet lekken.
Als het daar lekt, dan is dat benzine.
Controleer toch maar eens de carteronderdruk.
Je zal de eerste niet zijn die merkt dat een nieuwe vulpijp geen garantie op een goede is.
Je kan de motor best even laten lopen zonder fan, misschien zie je dan wat meer.
Geplaatst: za 24 nov, 2007 09:57
door Punky
De oliedruksensor is nog wel heel en droog? Die zit ook in die hoek.
