Shokdempertest en de Belgische keuring
wel draai je co vijs helemaal terug. Dit wil zeggen je motor starten en stationair laten draaien wel zorgen dat hij warm staat he.
Je draait de vijs terug tot de geit stil valt. en dan een halve tot hele draai terug.
Draai hem rustig in en geef af en toe eens gas de 2cv gaat niet direct reageren op het indraaien.
onthou hoe de vijs stond (hoeveel je hem hebt ingedraaid en dan kan je hem terug goed zetten daarna.
Verder doe ik niets speciaal eigenlijk.
ik laat mijn lichten nog wel goed afstellen (hoogte) alvorens ik ga.
Laat dit doen wanneer de knop om ze hoger of lager te stellen ongeveer in het midden staat. dan kan je hem op de keuring altijd nog hoger of lager zetten als dit moet.
verder gewoon gaan en zien wat ze zeggen
robin
Succes
Je draait de vijs terug tot de geit stil valt. en dan een halve tot hele draai terug.
Draai hem rustig in en geef af en toe eens gas de 2cv gaat niet direct reageren op het indraaien.
onthou hoe de vijs stond (hoeveel je hem hebt ingedraaid en dan kan je hem terug goed zetten daarna.
Verder doe ik niets speciaal eigenlijk.
ik laat mijn lichten nog wel goed afstellen (hoogte) alvorens ik ga.
Laat dit doen wanneer de knop om ze hoger of lager te stellen ongeveer in het midden staat. dan kan je hem op de keuring altijd nog hoger of lager zetten als dit moet.
verder gewoon gaan en zien wat ze zeggen
robin
Succes
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Het probleem in Hechtel-eksel is dat de testbanken niet voldoen aan de normen.
Ik ga in hechtel eksel naar de keuring (Limburg). Dat is ook wel de laatste keer dat ik daar naartoe ga, ik ga eens in Diest proberen. Ik heb gehoord dat ze daar milder zijn. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ze mijn banden wilden oppompen voor de schokdempertest. Dit is de eerste keer dat ze dat deden, waarschijnlijk hadden ze geld nodig. Mijn moeder was de eerste keer gegaan omdat ik niet kon, ze zullen gedacht hebben: een vrouw in een oude auto, die mag nog een keer terugkomen.
We hebben ook problemen gehad met onze 2cv, als je de wagen opnieuw inschrijft zijn ze nog strenger. twee keer afgekeurd voor de schokdempers waarvan de tweede keer met gloednieuwe. en ze hebben ook nog moeilijk gedaan over de plaatsing van het chassis nummer ,achter de pasagierszetel want het is een azam 6 van 66, waardoor ze ook nog eens moeilijk deden over gelijkvormigheids atest.
uiteindelijk rijdt hij wel lekker rond en hadden ze bij de vorige keuring geen opmerkingen (wel vliegwiel onder het reserve wiel gelegd)
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 8 apr, 2008 18:06
- Locatie: Stokrooie - België
- Contacteer:
en waar moet ik dan wel gaan?
M'n geitje staat nu in Hechtel. De Douane formaliteiten zijn al in orde, nu nog naar de keuring. Blijkbaar moet dat tegenwoordig met handelaarsplaten, dedju. Gaat me weer een rib kosten.
In Hechtel zitten idd een stelletje apen achter die keuring. Ze konden mij nog niet eens verder helpen toen ik daar met alle papieren van de douane aankwam.
M'n geitje staat nu in Hechtel. De Douane formaliteiten zijn al in orde, nu nog naar de keuring. Blijkbaar moet dat tegenwoordig met handelaarsplaten, dedju. Gaat me weer een rib kosten.
In Hechtel zitten idd een stelletje apen achter die keuring. Ze konden mij nog niet eens verder helpen toen ik daar met alle papieren van de douane aankwam.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Ga elk jaar met mijn geitje naar de Noorderlaan(Antwerpen),nog geen problemen gehad.Eind vorig jaar vroeg de keuring kerel zelf na een slechte test,hoeveel is uw voorgeschreven bandenspanning?Had net 2 nieuwe voorbanden dus dacht dat deze wel goed zouden staan.Maar Donckers had er wat veel druk op gezet.De man heeft ze zelf op 1,4 gezet,maar u moet wel zelf de ventieldopjes erop-en afzetten meneer.Zogezegd zo gedaan en hopla alles oke.
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 8 apr, 2008 18:06
- Locatie: Stokrooie - België
- Contacteer:
<nervous breakdown mode = on>
Het zijn Bandieten, ik zeg het u! stelletje burocratische minkukels...
Vandaag terug naar de keuring met nieuwe amortiseurs eronder, en weer afgekeurd. Ik zeg het u, het zijn een stel leugenachtige jongens daar in keurstation Hechtel. Geldwolven...
En nu? Als ik nu in Alken wordt goedgekeurd, dan klaag ik de hele boel aan.
<nervous breakdown mode = off>
Het zijn Bandieten, ik zeg het u! stelletje burocratische minkukels...
Vandaag terug naar de keuring met nieuwe amortiseurs eronder, en weer afgekeurd. Ik zeg het u, het zijn een stel leugenachtige jongens daar in keurstation Hechtel. Geldwolven...
En nu? Als ik nu in Alken wordt goedgekeurd, dan klaag ik de hele boel aan.
<nervous breakdown mode = off>
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
als je kan zekers met michelins gaan van banden .
al was het ff lenen van iemand .
deze dan om de vermelde spanning zetten zoals hier boven vermeld .
1,0 of 1,4 .
reden de wanden zouden zachter zijn mvn michelin en zouden ook nog een deel opvangen .
andere soorten banden zijn de zijwangen harder waardoor je meer stuitereffect krijgt op de test .
al was het ff lenen van iemand .
deze dan om de vermelde spanning zetten zoals hier boven vermeld .
1,0 of 1,4 .
reden de wanden zouden zachter zijn mvn michelin en zouden ook nog een deel opvangen .
andere soorten banden zijn de zijwangen harder waardoor je meer stuitereffect krijgt op de test .
see you when you see me
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 8 apr, 2008 18:06
- Locatie: Stokrooie - België
- Contacteer:
Ja, ok, ik zou vanalles kunnen doen. Ik heb die auto ingevoerd vanuit Nederland. De Dag ervoor komt ie glansrijk door de keruing in Nederland, auto is altijd prima onderhouden en nu opeens zou er vanalles mis mee zijn?
De kloterij is gewoon dat je niet zelf naar de keuring kunt, maar dat dit met handelaarsplaten moet.
Ik hou jullie wel op de hoogte
De kloterij is gewoon dat je niet zelf naar de keuring kunt, maar dat dit met handelaarsplaten moet.
Ik hou jullie wel op de hoogte