verlagen van je eend???

Alles over de wielophanging

verlagen van een eend is:

niet orgineel!
16
27%
net zoiets als kit cars!
7
12%
boeie elke eend is mooi!
22
37%
mooi, zelf wil/heb ik het ook
15
25%
 
Totaal aantal stemmen: 60

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » vr 7 dec, 2007 20:47

THE SPITFIRE schreef:zet een krik onder je auto krik de auto zo hoog dat de wielen van de grond zijn.
druk nog een x extra op je wielen dat ze goed onderin zitten.
dan draai je de trek stangen UIT.
je moet er minstens 2 slagen in laten ziten.
laat dan je auto weer zakken, en je bent de man!!! :lol:
Afbeelding :lol:
SUC6
2 windingen?? :shock: ik had ze er op zun laagst 6 windingen er op gelaten omdat ik bang was voor dat er te veel kracht op de draad kwam. maar dat is dus niet??

ik had um op de brug onder handen genomen. toen ik um er af wou halen stond hij vast op de brug steunen enzo. ff hefboompjes moeten maken om um op te liften.
het is wel super gaaf als je hem voor het eerst op de weg ziet als ie zo laag staat. als je hoog gewend bent is het echt een vet gezicht. vind ik in ieder geval.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 8 dec, 2007 09:51

ik vind het ook hoor :wink:

2 windingen is heeel erg krab hoor, er is dan kans dat ze er uit schieten, dat heeft arjan dus een keer gehad, bij hun voor de dam! haha

ik ben ook met 2 slag erin naar citromobile gereden.. mmm dat knijp je hem wel af en toe hoor! maar nu heb ik langere trekogen :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 8 dec, 2007 11:22

ik vindt 2 ook heeeel weinig, doe eerder maar iets van 6 ofzo idd, je wilt niet op de snelweg oid opeens je chassis door later zakken :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » za 8 dec, 2007 11:27

daarom is het het beste om langere tgrekogen tegebruiken
heb ik ook
nu wel als een slak over de drempels maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden is er ooit gezegt :twisted:

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » za 8 dec, 2007 11:52

minimaal geen 2 windingen, maar 2 centimeter!! anders lange trekogen gebruiken.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 8 dec, 2007 14:23

2 windngen is te doen hoor. maar tis wat krapjes.
3 is save :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
speedcowboy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 5 dec, 2007 09:07
Locatie: apeldoorn

Bericht door speedcowboy » za 8 dec, 2007 17:48

haha zit er idd wel super vet uit maarjah drempeltjes en onzin is dan wel weer ff wennen dan voorheen denk ik

nieuwe slogan: low and slow !!
2cv, WK oranje!
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 8 dec, 2007 18:05

Daarom is channelen ook zo "gewild". Dan ziet je eend er laag uit, maar blijft de stand van je fusees "normaal". Dat scheelt slijtage en stuurt licht. Echter is het wel "wat" werk, maar voor mij, in de toekomst zeker de moeite waard.

Je kunt dan met een relatief grote bodemvrijheid toch erg laag rijden. Dat is volgens mij (geen ervaring) best wel ok, toch?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 8 dec, 2007 18:59

lijkt mij ook de oplossing! alleen het werk dat je er mee hebt he :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » za 8 dec, 2007 19:35

ik zit er sterk over tedenken om mijn ander 250 te chanelen
het is wel mijn eerste eend :?
maarja, it takes a real man to cut it up

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 8 dec, 2007 20:09

Mayb. domme vraag maar wat is chanelen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Bericht door willem dijkstra » za 8 dec, 2007 20:50

Aloha Beach Cruiser schreef: 2 windingen is heeel erg krap hoor
2 windingen is (sorry slechts mijn bescheiden mening) echt superstom.
Als er een trekstang uitschiet bij 100 km per uur is de ravage niet te overzien en hoop ik niet dat ik bij die auto in de buurt rij.
Leo's advies is top!!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 8 dec, 2007 22:12

thomaaas schreef:Mayb. domme vraag maar wat is chanelen?
dan verbouw je de koets zodanig dat hij over het chassis zakt, zoveel centimeter als jij wilt. voordeel is dat de bodemvrijheid (afstand onderkant chassis tot aan de straat) hetzelfde is. de koets blijft ongewijzigd.

je hebt ook de term " sectioning". dan verwijderen je een strook materiaal over de hele lengte van de auto.

top choppen is bekend denk ik.

de koplampen " frenchen " is deze verzinken in het voorscherm.

" shaven" is gladmaken, dus sierstrips en deurgrepen verwijderen en alles strak lassen of plamuren. deuren openen dan met afstandsbediening.

google maar eens op " lead sled" en leer veel over de amerikaanse wijze van customizen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 9 dec, 2007 08:41

Opsomming van dingen die je tegenkomt als je gaat channelen:

Ik begin wel, met wat ik tot nu "bedacht" heb.

1. de hoogte van je motorkap verandert, dus als het tegen zit, moet je je olie koeler verplaatsen, en je dynamo lager plaatsen. Oliekoeler verplaatsen omdat de opening in je motorkap dusdanig veel lager komt, dat de rijwind veel minder makkelijk door de lamellen kan stromen.

1.1 het kan ook anders, nl. je blok en bak een paar cm laten zakken, tussen het chassis, maar daar moet ik nog eens goed naar kijken. Het geheel komt dan ook iets naar achter toe.

2. kolamp steun inkorten (is denk ik niet echt een probleem, toch?

3. Spatboorden aanpassen, zodat je ze nog kunt monteren. Evt "uitrollen" zodat je nog kunt sturen.

4. Je pedalen en alle andere bedieningen voor de motor en bak, komen lager te zitten. Ik zou waarschijnlijk het schutboord overmidden zagen, een deel eruit halen en het onderderste deel omhoog brengen. Dan blijft alles op dezelfde plek zitten.

5. Het maken van een "tunnel" over je chassis, en daar je koets aan lassen, op de hoogte van de dorpels. Je moet dan wel de bodem uit je koets zagen............, tenminste, wat er dan nog van over is, hahahaha

6. het aanpassen van de veerstops. Die zullen eerder de draagarmen moeten stoppen, anders heb je na de eerste hobbel je spatboorden weer op de originele hoogte zitten.

7. Is niet het laatste, denk ik, maar wel het minst makkelijk op te lossen. het probleem van een lekke band achter. Als je m zover laat zakken, dan komt je band niet meer onder spatboord vandaan. Dus, als je een lekke band rijdt dan zul je het spatboord moeten verwijderen om het wiel te wisselen.
Ik had al zitten denken om het systeem van een DS te pikken. Zodat je met 1 bout, het hele spatboord kunt loshalen.

Iemand verder nog ideeen??

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 9 dec, 2007 09:11

stuurstand wijzigt ook denk ik, op te lossen met kruiskoppeling in de stuurstang
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie