Pagina 2 van 7
Geplaatst: vr 29 feb, 2008 17:39
door backfire
heb je nog onthouden hoe het orgineel zat? Overigens het kan natuurlijk goed zijn dat je koets al ontzet was voordat je de verstevigingen er in ging lassen, nieuw plaatwerk is nog recht en past daarom misschien wat lastiger.
hier de foto van mijn hoekje
Binnenste voetenbalk steekt iets over de dorpel.
Hier is duidelijk te zien dat de binnenste plaat schuin loopt. Orgineel zit de rand omgeslagen en is met koper soldeer gesoldeerd. Misschien wel beter om eerst buitense deel vast te zetten. Let op dat veel plaatwerk bij de randen wordt omgeklopt.
Anders kom je een keer langs en kun je ff spieken.
Edit jeroen-citroen
2e foto werkend gemaakt
Geplaatst: vr 29 feb, 2008 23:25
door Tom de Wolff
de vorige eigenaar had de voetenbak er al uit gehaalt dus weet niet hoe die gezetten heeft. Dus er is een kans dat de koets mischien wel iets uit vorm is. maar ik heb meer het idee dat er ergens iets niet goed zit bij de dorpels of dat er iets bij de nieuwe voetenbak niet goed zit.
Geplaatst: ma 17 mar, 2008 17:42
door Tom de Wolff
Na veel vloeken en aanpassen van de voetenbak heb ik hem er gisteren toch eindelijk goed in gekregen.
Moet hem alleen nog van binnen af lassen en dan kunnen we verder met de achterkant van de koets.
Geplaatst: ma 17 mar, 2008 17:47
door backfire
Goed om te horen Tom, bijna af

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 18:18
door siemen
ja het is een k*t klus
je kan ze beter repareren!
maar erg goed werk!
Geplaatst: vr 4 apr, 2008 14:23
door Tom de Wolff
Weer een update.
Ik ben begonnen aan de achterkant van de koets hier zit namelijk ook nog veel werk in.
Dus ben maar begonnen bij het vervangen van het staartstuk rechts achter.
Daar kwam een hoop kit, plamuur en glasvezel bij vrij

Geplaatst: ma 2 jun, 2008 23:00
door Tom de Wolff
Eindelijk weer een update was al bijna twee maanden geleden. Hebben het erg druk gehad met werken en school maar toch nog iets kunnen doen. De veerpotten zijn eindelijk in de RX 10 gezet en het staartstuk wat ik er 2 maanden geleden heb uit gehaald is nu vervangen door het reparatiedeel. Dit ging niet bepaald makelijk maar met een beetje hulp van mijn vader heb ik hem er toch in weten te passen.

Geplaatst: zo 30 nov, 2008 21:02
door Tom de Wolff
Het is alweer lang geleden sinds de vorige update

. Heb een tijd namelijk niets meer gedaan omdat ik er geen einde meer in zag. Iedere keer als ik er aan begon leek er weer een tegenslag te zijn

. maar heb toch weer de draad opgepakt en werk er nu weer af en toe aan. Heb in de afgelopen tijd de binnenspatborden aan beide zijde vervangen. De linkerkant is nog niet helemaal af gelast, omdat het gas op was gegaan. En wat doen die lasspetters zeer op je hoofd

. Ook heb ik de achterbak er uit geslepen.

Geplaatst: zo 30 nov, 2008 21:48
door joe_catchou
is bijna een komplete nieuwe koets in stukken .
prachtig dat je het vol houd .
dus vol houden hé kerel
Geplaatst: wo 30 dec, 2009 22:41
door Tom de Wolff
Na meer dan een jaar maar weer eens een update plaatsen vandaag.
Ben vandaag maar weer eens begonnen met het restaureren van de koets. Mijn vader was een paar dagen geleden begonnen met het strippen van de verf van enkele nieuwe panelen zodat die weer gelast konden worden. Ben zelf daardoor ook weer begonnen met het laswerk, was wel weer even wennen na een jaar niet meer gelast te hebben maar ging toch meteen weer goed dus lassen is net als fietsen blijkbaar.
Heb vandaag de driehoekjes aan voorkant aan beide zijde er in gelast en ook nog het rechter achter spatbord afgelast + wat gaatjes aan de achterzijde dicht gelast.

Geplaatst: do 31 dec, 2009 00:32
door backfire
Heel netjes, langzaam de rest dichtmaken.
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 21:20
door marcopr
Complimenten voor je doorzettingsvermogen!
Het is een mooi project. ZOnde om te laten gaan.
Geplaatst: do 26 mei, 2011 20:10
door Tom de Wolff
Weer een update.
Omdat ik nog aan het wachten ben op mijn laatste stukjes plaatwerk voor de koets zijn we verder gegaan met het chassis. Aangezien ik hier ook een aantal onderdelen mis die nog in bestelling zijn staat deze al een aantal maanden op assensteunen. Wat er dus wel gebeurt is dat de motor uit elkaar is gehaald en gecontroleerd is. Hierbij ben ik er achter gekomen dat een cilinderkop lekte bij een van de kleppen, dus deze is vervangen door een andere. Voor de rest was er niets mis met de motor dus deze is schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen.Deze is ook weer gemonteerd op het chassis.
Nu ik ga ik weer verder met het schoonmaken van de motorbeplating, hiervoor ga ik de metalen versie gebruiken die ik nog had liggen in plaats van de rubberen versie. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee beplatingen? (op het materiaal na

)
Zodra mijn ouders van de week op vakantie zijn, kan ik beginnen met het schoonmaken van de velgen zodat deze geschilderd kunnen worden en binnenkort van nieuwe bandjes kunnen worden voorzien.
Foto's

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 06:45
door Gerard2cv
Ik zou de rubber beplating gebruiken omdat die meer geluid absorbeerd.
Geplaatst: wo 20 jul, 2011 12:24
door Tom de Wolff
Voor de motorbeplating heb ik de metalen versie gebruikt, dit omdat de ruberen naar mijn idee al te ver heen zijn.
De metalen versie zag er nog goed uit, deze moest alleen nog geverfd worden.
Ja ik weet het, wit wordt vies. De beplating is in de tussentijd ook al gemonteerd. Mijn ouders zijn ook al op vakantie
geweest zodat ik de ruimte had om de velgen schoon te maken en te schilderen. Deze zijn nu voorzien van nieuwe banden (Toyo).
De onderdelen die ik nog miste voor het chasis en de koets die heb ik binnen gekregen. Dus het chasis staat nu weer op zijn wielen
en is ook al bijna klaar. Op een paar kleine dingetjes na.
Mijn pa heeft in de tussentijd de koets verder aangepakt. Hier zit nu de bodem weer in, nog wel maar met een paar puntjes
zodat we de maten kunnen controleren. Als het goed is gaat hij hem nog voor zijn vakantie afmaken zodat ik de koets kan gaan schilderen als hij weg is.
Weet iemand toevalig waar het rooster voor dient voor de ventilator van de motor?.
Ik heb nu namelijk zo'n kruis gemonteerd zonder rooster, het enige nu dat ik kon bedenken is dat je je vingers er dan niet in kan steken.
Voor bladeren en ander groot vuil wordt als het goed is tegen gehouden door het rooster in de motorkap.
Foto's:
