Restauratie van een 2cv speciaal uit 1987
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Restauratie van een 2cv speciaal uit 1987
Een paar jaar geleden zag ik op tv een programma over een kitcar. Na flink zoeken op internet ben ik een Le Patron gaan bouwen deze is goedgekeurd op 28 April 2007. Door de bouw van deze auto was ik zo gegrepen door de techniek en uitstraling van de 2cv, dat na dat ik klaar was met de Le Patron, ik besloten had om een 2cv te gaan reviseren. Na een paar maanden kwam eind augustus een advertentie op internet te staan van een man die zijn deels gedemonteerde eend wegdeed. Deze ben ik op 12 september gaan halen in een busje.
Na een paar weken geen tijd te hebben gehad ben ik begonnen met het opruimen van de garage en het laten schouwen van de eend. Na het schouwen ben ik begonnen met het demonteren van het onderstel dit was het enige wat nog niet was gedemonteerd.
Nu ben ik zo ver dat ik ben begonnen met het reviseren van alle onderdelen. In dit topic wil ik mijn vragen en vorderingen zetten.
Dan nu de eerste vraag al: Hoe ver moet ik de rand van de veerpot afslijpen om de voorste deksel er af te halen?
Na een paar weken geen tijd te hebben gehad ben ik begonnen met het opruimen van de garage en het laten schouwen van de eend. Na het schouwen ben ik begonnen met het demonteren van het onderstel dit was het enige wat nog niet was gedemonteerd.
Nu ben ik zo ver dat ik ben begonnen met het reviseren van alle onderdelen. In dit topic wil ik mijn vragen en vorderingen zetten.
Dan nu de eerste vraag al: Hoe ver moet ik de rand van de veerpot afslijpen om de voorste deksel er af te halen?
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: vr 28 jul, 2006 15:36
- Locatie: steenokkerzeel B
2CV
zie ik daar een origineel gegalvaniseerd chasis uit cassis?
k'heb ook zo eentje zitten onder mijn geitje.
veel suc6 nog met de restoratie
sander
k'heb ook zo eentje zitten onder mijn geitje.
veel suc6 nog met de restoratie
sander
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 2CV
jep, die krenge zijn verrekte duur maar als het goed is hoef ik hem nu noooit meer te vervangensander 2cv schreef:zie ik daar een origineel gegalvaniseerd chasis uit cassis?
k'heb ook zo eentje zitten onder mijn geitje.
veel suc6 nog met de restoratie
sander
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Ik ben afgelopen week begonnen met het vele laswerk aan de koets. Aan de koets moet namelijk de volgende dingen gelast worden:
- dorpels beide zijden
- voetenbak
- driehoekjes aan de voorzijde
- stuk van het staartstuk tot onder aan het raampje achter (links)
- stuk startstuk onder aan (rechts)
- binnenkant van de spatborden beide zijden
- kofferbakbodum
- plaat achter de achterbank
- de box onder de achterbank
- de bodumplaten
- en her en der nog een gaatje
van de week heb ik de eerste dorpel er in gelast en de andere dorpel ga ik zo dadelijk aan beginnen.
- dorpels beide zijden
- voetenbak
- driehoekjes aan de voorzijde
- stuk van het staartstuk tot onder aan het raampje achter (links)
- stuk startstuk onder aan (rechts)
- binnenkant van de spatborden beide zijden
- kofferbakbodum
- plaat achter de achterbank
- de box onder de achterbank
- de bodumplaten
- en her en der nog een gaatje
van de week heb ik de eerste dorpel er in gelast en de andere dorpel ga ik zo dadelijk aan beginnen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dorpel aan de andere kant zit er nu ook in gelast. Foto's volgen nog.
Maar nu dacht ik even de voetenbak er in te zetten en al vast met een paar puntlasjes vast te zetten. Maar de voetenbak of de koets (ligt er aan hoe je er na kijkt) heeft er niet zo veel zin in.
Of te wel ik krijg de voetenbak er niet, plus dat ik hem zelf niet uit de koets had geslepen, dus ik weet ook niet hoe hij er precies in zat. Iemand tips om de voetenbak er goed in te krijgen?
Maar nu dacht ik even de voetenbak er in te zetten en al vast met een paar puntlasjes vast te zetten. Maar de voetenbak of de koets (ligt er aan hoe je er na kijkt) heeft er niet zo veel zin in.
Of te wel ik krijg de voetenbak er niet, plus dat ik hem zelf niet uit de koets had geslepen, dus ik weet ook niet hoe hij er precies in zat. Iemand tips om de voetenbak er goed in te krijgen?
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
het lijkt wel of de hoek tussen de dorpel en de voetenbak niet klopt. (je voetenbak moet " stijler" staan) Maar ik zie ook dat je de driehoekjes tussen het schutbord, voetenbak en deurstijl hebt verwijderd. Ik denk dat je daar eens mee moet passen. (of controleer de afstand van de aansluiting voetenbak-schutbord tot je deurstijl)
Wellicht een overbodige opmerking; maar pas je deuren tussendoor ook eens...
Wellicht een overbodige opmerking; maar pas je deuren tussendoor ook eens...
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76