Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 15 mei, 2008 15:51
door landloper
In de lijn van dit topic: bestaat er een oplossing voor een stukje flexibele leiding in combinatie met LHM-vloeistof?
Geplaatst: do 15 mei, 2008 17:06
door jeroentje
Krul maken in de leiding

Geplaatst: do 15 mei, 2008 17:10
door André Post
Een BX heeft slangen naar de remklauwen voor,
Misschien zijn die te gebruiken met wat adapters of zo.
Geplaatst: do 15 mei, 2008 17:22
door backfire
Had een GS achter ook geen rubber leiding? Lijkt me geen probleem dan. Enige waar je tegen aan kunt lopen is dat de banjo te dik is.
Geplaatst: do 15 mei, 2008 19:17
door landloper
In de Citroenhoek moet ik toch wat kunnen vinden, lijkt het. Ik zal mijn licht eens bij een specialist opsteken.
Kom zojuist
deze LHM tegen en die zou mengbaar zijn. Kan je dan alles door elkaar monteren en deze vloeistof gebruiken?
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 11:32
door jeroentje
Hmm die kon ik nog niet. De fabrikant zegt idd van wel. Alhoewel deze LHM plus synthetisch is. En de 'gewone' LHM mineraal is.
Alhoewel er ook bij staat dat deze te gebruiken is waar DOT 5.1 is voorgeschreven. Ik weet niet of dat in een A-type het geval is. Het lijkt mij namelijk dat mengbaar met DOT 3 en 4 iets anders is dan vervangen.
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 12:13
door backfire
Lijkt mij dus niet te gebruiken bij gewone LHM systemen, als je de tekst goed leest.
Te gebruiken in alle hydraulisch bediende remsystemen, voorzien van zowel trommel- als schijfremmen, welke geschikt zijn voor synthetische remvloeistoffen en waarvoor een remvloeistof van het type DOT 5.1 wordt voorgeschreven.
Dot 5.1 is opvolger van Dot 3 en Dot 4, en is meestal te gebruiken in deze systemen. LET OP!!! Dot 5.1 is TOTAAL iets anders als dot 5.0, welke weer veel voor Harley's gebruikt wordt. Dot 5.0 en Dot 5.1 zijn TOTAAL NIET uitwisselbaar.
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 13:09
door landloper
Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 13:52
door supercees
zoals jeroentje al zei, krul maken in de metalen leiding, aantal wikkelingen rondom bezemsteel moet genoeg zijn.
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 13:55
door landloper
Ja maar... een krul. Dit zit normaal netjes in je achteras. Bedoelen jullie serieus een krul van chassis naar draagarm op de plaats waar anders de slang zou zitten? Heeft iemand dat al eens uitgeprobeerd?
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 13:56
door dyane_maniac
landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)
Geplaatst: vr 16 mei, 2008 13:59
door jeroentje
dyane_maniac schreef:landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)
Dit is idd het makkelijkste.
Geplaatst: za 17 mei, 2008 13:38
door AZL57
Heeft een DS geen passende remslangen? Die is ongeveer van de zelfde generatie als een eend en citroen kennende zouden veel onderdelen onderling wel eens kunnen passen.
Geplaatst: za 17 mei, 2008 17:25
door jeroentje
Nope gaat niet passen zonder adapters. Snoek heeft 4,5 mm remleidingen en een eend op lhm (dacht ik) altijd 3,5 mm remleidingen.
Geplaatst: za 17 mei, 2008 22:42
door thomaaas
Doe moeluk vouw gewoon een krul in je leiding, zoek desnoods een moderne achteras op
