Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 14:37
door Hassie
Geen warme handdoek maar een warme kruik tegen de carb!!!
Vrolijk kerstfeest!!!
Hassie
PS Vergeet het spul niet weg te halen vóór het starten!!!
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 14:40
door 2cvfreak
Daarna binnen twee keer duwen startte de eend!
WAUW !! binen 2 keer duwen!!
( persoonlijk recordt??)
Ook kwam ik er achter dat mijn slinger, het palletje waarmee je de slinger vastzet te breed is om door het gaatje te komen ... (beetje moeilijk uit te leggen...)
ik begrijp wat je bedoelt mischien ff met de flex erover?!?!
2cv
Fre@k
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 14:50
door Rens
Helaas had ik hier geen kruik, ... maar de warme handdoek in een zak werkte prima!
:)
Binnenkort de kruik maar eens van moeders meenemen om t eendje te starten!
Zelfs binnen twee keer, ... ja ik zie het mezelf typen..
Maar gelukkig als die warm is, of is geweest, is het 'tikken draaien'!
Geplaatst: za 22 dec, 2007 12:57
door Pieter-Jan
Na een week te hebben stilgestaan en met zware vrieskou tot -12 graden deze nacht in Belgisch Limburg wil de motor niet starten. De accu is niet leeg want je hoort hem de startmotor rondraaien maar hij slaat niet aan. Nu is hij verzopen natuurlijk, heb hem proberen lost te slingeren. Ik zou graag proberen met startkabels, probleem is wel dat ik die dan moet aansluiten op een audi A6 diesel. Kan dat? Of ga ik mijn geit kapotmaken dan?
Geplaatst: za 22 dec, 2007 14:37
door Jeroen-citroen
Kan wel. Laat die Audi veel stroomverbruikers aanzetten. lampen, achterruitverwarming.
Geplaatst: za 22 dec, 2007 15:07
door landloper
Als de 2cv ook 12V is, kan dat natuurlijk. Wat schiet je er mee op als de accu van je geit goed genoeg is? Een warmtebron bij de carburateur lijkt me een betere oplossing.
Geplaatst: za 22 dec, 2007 17:41
door Hanzzl69
Die audi is wrs. ook 12 volt, zou geen probleem moeten zijn. Hoef je helemaal geen stroomverbruikers in aan te zetten. Gewoon even stationair laten lopen voor je de eend weer probeert te starten, om je eigen accu weer wat op te laden en dan een kwartier rijden met de eend zonder radio, lampen of achterruitverwarming aan.
Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:34
door Rens
Ik heb de oplossing voor de echte koude starters! Als de motor niet start wanneer het echt koud is (rond het vriespunt), wat ik afgelopen week dus had, is het raadzaam om de bougies tot .70/.75 te stellen. Deze tip kreeg ik van een oude 2cv-monteuze (Wat is de vrouwelijke vorm van monteur??). Het is tegenwoordig weer starten-lopen, ook met deze kou!
Rens
Geplaatst: vr 28 dec, 2007 11:12
door backfire
Maar dat is toch ook de normale afstand van de elektrode?
Geplaatst: vr 28 dec, 2007 14:36
door Robbert.
Op het eyquem doosje staat bij mij 0,65.
Dit zou betekenen dat je de afstand vergroot?
Geplaatst: za 29 dec, 2007 00:07
door backfire
in het boekje is het van 0,65 tot en met 0,75. Ja je vergroot de afstand.
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 17:10
door Rens
Bij mij stonden ze ruimer (0.75+) en ik heb ze nu tot 0.65-0.70 (nog ietsje minder idd) gezet én de kleppen gesteld met resultaat: starten lopen!
Alleen is nu het probleem groter geworden: de fan is gebroken en de oliekoeler dient vervangen te worden. Daarvoor staat die nu bij de garage..
Daarover meer op mn log, ...
Rens
Geplaatst: do 24 jan, 2008 01:06
door chief away
Ik weet dat het niet zo goed is voor de motor maar in geval van nood, bij ijzige kou en wind en een laagje sneeuw of ijzel op de motorkap was "startpilote" of "quick start" of iets dergelijks steeds de oplossing.
Geplaatst: do 24 jan, 2008 07:38
door the Nosepicker
Bij echt niet starten helpt zelfs een spuitbus deo, remmenreiniger (of iets anders brandbaars uit een spuitbus wat weinig residu achterlaat) als noodoplossing. Even in je luchtfilter spuiten en starten-lopen. Je motor slopen doet het niet, heel goed zal het ook niet zijn. Vandaar: noodoplossing.