Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!

Bericht door Rens » do 20 dec, 2007 17:25

Zoals de titel al zegt: ik heb een startprobleem wanneer het kwikrond het nulpunt dwarrelt! Normaal gesproken is het altijd met een tik en draaien maar, maar nu met de kou, zit er totaal geen leven in.

Gisteren hebben we de auto aan kunnen duwen, maar vandaag heb ik het voortijds moeten opgegeven en ga ik met de metro naar het werk.

Wie weet wat ik hiermee moet doen??

Groeten,

Rens

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » do 20 dec, 2007 17:28

Accu? Startmotor? Onjuiste afstelling? Vocht? Misschien kan je iets beter beschrijven wat het wel/niet doet. Bij mijn 2CV loopt de startmotor de eerste twee slagen heel langzaam maar de benzinemotor slaat daarna bijna gelijk aan. Kortom: geeft wat meer details.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 20 dec, 2007 17:43

meet je accu maar eens door
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Re: Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!

Bericht door Hassie » do 20 dec, 2007 18:50

Rens schreef:Zoals de titel al zegt: ik heb een startprobleem wanneer het kwikrond het nulpunt dwarrelt! Normaal gesproken is het altijd met een tik en draaien maar, maar nu met de kou, zit er totaal geen leven in.

Gisteren hebben we de auto aan kunnen duwen, maar vandaag heb ik het voortijds moeten opgegeven en ga ik met de metro naar het werk.

Wie weet wat ik hiermee moet doen??

Groeten,

Rens
Tip: Sta op: Leg plastic kruik met heet water tegen carburateur, ga wassen, scheren, aankleden, ontbijten. Haal kruik weg Starten en rijden!
Is een oud trucje dat we vroeger deden!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 20 dec, 2007 19:06

heb ik ook last van...
nieuwe accu hielp even, dynamo is gereviseerd en geeft voldoende volts af (stationair tussen de 14 en 14,4 volt).
Vandaag een andere startmotor erin en starten en lopen...

Eigen startmotor ga ik komende dagen/week eens uit elkaar halen en opknappen. kijken of ie dan weer goed werkt
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 20 dec, 2007 19:31

controlleer de bronzen busjes ook, zijn de kosten namelijk niet.

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » do 20 dec, 2007 20:58

Heb ook last van dit kwaaltje..
Gisteravond wou ik me eend 'even' starten maar wou dus echt niet aanslaan en uiteindelijk accu leeg..toen meteen andere accu geplaatst en toen was het zo'n beetje starten en lopen zoals gewoonlijk..
Zou mijn accu dan toch slecht zijn? :shock: is nog maar 1 dik jaar oud.

Ben benieuwd wat voor oplossingen en nog meer naar voren komen :wink:

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 dec, 2007 21:00

hee die van mij is 1 tik en dan loopt ze, echter gaat mijn laadmetertje niet meer omhoog wel laad ze bij gemeten met multimeter 14,1 volt ofzo,

draait je startmoter mooi snel rond
bougies goed afgesteld?
kabels nieuw!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5000
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 20 dec, 2007 23:15

Bij koud weer even voorzwengelen met de startslinger. Maakt de motor even los, en je hebt dan zelf ook al warm ;-). Ik zette altijd s'winters de bougie elektrode afstand ietsje krapper, hiel ook.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 dec, 2007 23:22

Toch maar eens een stratmotorrevisie of andere startmotor overwegen. Want na veel veranderingen aan ontstekingen ed. Blijft dit probleem zich elk jaar weer voordoen bij mijn eend.

Wat kun je allemaal aan een startmotor reviseren trouwens. Heb hem vandaag toch gedemonteerd, nemen we die ook meteen mee. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 20 dec, 2007 23:36

Ik besef me dat ik niet heel duidelijk ben geweest: Mijn startmotor draait prima rond! Alleen zit er totaal geen plof oid in!

Vocht kan het haast niet zijn, want nu met deze kou is het niet vochtig en start die niet en vorige week met de regen start die in een keer!

Morgen moet die het echt doen, want ik moet teurg naar mijn ouders. Dus die voordraaien van de motor en de warme kruik ga ik zeker proberen!

Bedankt voor de tips! Jullie horen of het geholpen heeft!!

Groeten,

Rens

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 21 dec, 2007 08:59

net even na een goed koude nacht de eend geprobeerd te starten met de andere startmotor, en de eend sloeg aan na enig aandringen!
Yihaa!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » vr 21 dec, 2007 09:01

mischien moet je eerst een straal kacheltje onder de kap zetten
(wordt de motor vast warm! :lol: als je de je hem op de voor stoel zet met wat boeken of een jerrycan er onder helpt ook bij het ondooien van je vooruit :D :wink: )

maar als het alleen onder nul is en je moet hem eerst warm starten denk ik toch dat het vocht is dat is bevroren ofzo en dat tijdens het warm starten smelt??... ik vind het zelf ook wat raar klinken maar goed...

2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 dec, 2007 11:55

Of zoals de handleiding van 1976 aangeeft, bij extreme kou de motor eerst met de slinger losgooien.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 21 dec, 2007 13:33

Het is gelukt! Ik heb een warme handdoek in een plastic zak onder de motorkap gelegd. Daarna binnen twee keer duwen startte de eend! :)

Ook kwam ik er achter dat mijn slinger, het palletje waarmee je de slinger vastzet te breed is om door het gaatje te komen ... :roll: :roll: :roll: (beetje moeilijk uit te leggen...)

Ik blijf het raar vinden, maar ik ga de slinger even aanpassen en dan kan ik warm draaien! :)

Plaats reactie