Gerard Maas schreef:Hallo Spookeend.Ik heb net je hele mooie foto reportage zitten bekijken en
ben erg geschrokken van de toestand van het chassis,zeker als je bedenkt
dat het middendeel onder de carrosserie de kreukelzone is,waar dus ook
verstevegingsbalken in zitten.Krijg ik toch grote twijfels over de veiligheid die het eindreultaat moet gaan opleveren.Ik had in dit geval
voor een nieuw chassis gekozen
Gerard, ik had ook het liefste voor een nieuw chassis gekozen, echt waar......
De balken zijn 5 jaar geleden aan de binnenkant al gedaan, zo ook dat rondlopende deel en de bodem plaat aan de voorzijde. Dat was nu allemaal nog goed hard, ik heb m zo goed mogelijk weer kaal gemaakt om dat te checken. Wat mij het meest irriteert, is dat dit chassis nu bijna 10 jaar oud is (juni 1998) en dat het diverse antie roest behandelingen gehad heeft.
Ik rijd mijn eend niet meer dagelijks, en ik ben er wel zeker van dat er een aantal delen nu sterker zijn dan dat ze waren toen het chassis nieuw was hoor. Verder is het gewoon bijna het einde van de eend. Over een jaar of 2, als de roestduivel weer gewoon verder is gegaan (ik kan het blijkbaar niet stoppen) hoop ik voldoende bij elkaar te hebben om of een verse te gaan bouwen of wie weet wat anders te gaan doen, lol.
Maar al met al, heb ik heel sterk mijn twijfels bij de constructie en het materiaal van de zgn nieuwe chassis hoor.
Verdere verassingen, tja, mijn koest was toch verder heen dan ik had gedacht, vooral de bodemplaten. En, de achterkant van het chassis, het deel waar in geen geval water in kan blijven staan, aan de zijkanten in een hoog gedeelte, zaten ook gaten (foto's volgen). Dat sterkt mij in mijn gedachten over de kwaliteit van de chassis.
Greatnix Spookeend