Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 8 apr, 2008 07:11
door gerard560
even over deze stekketjes die zal je wel dicht moeten maken
aftapen want die kunnen niet zo goed tegen water
wij hebben die ook bij onze toerincarbussen en geven best veel storingen
zorg in iedergeval dat er geen vocht bij kan komen
gr gerard

Afbeelding

Geplaatst: wo 9 apr, 2008 21:21
door Spookeend
Thnx gerard, aan gedacht, ff vergeten, en zoekend naar een opslossing (rubber manchet ofzo denk ik??)

Maar, het werkte prima, alleen was vandaag mijn accu leeg............ Dus, ergens iets niet goed. Meten, meten, zekering kast deels uit elkaar, meten, meten, nee, moet goed zijn, moet kloppen.......

Blijkt...........

Ik heb een type relais genomen, schakel + en - tegenover elkaar, en zo ook alles opgebouwd. Maar, nu ik de rest van de relais erbij gepakt heb, blijkt er verschil in te zitten. schakel + en - naast elkaar. Dus zelfde pootjes, zelfde plek, alleen de interne schakeling anders. Dus, nu had ik zeg maar de relais die ik er tussen had gezet buitenspel gezet. Niet handig, en lastig op te sporen probleempje, lol.

Na de goede relais er in gezet te hebben werkt alles PERFECT.

Ik heb van die oude type Mehari lampjes, fittingen helemaal lam. Ik heb ze aan de de onderzijde uitgeboord en er andere fittingen in gezet, werkt helemaal goed nu, en er kunnen nu gewoon 12 volt lampjes in ipv 24 volt. Bij de orignele fittingen zat het lampje helemaal tot tegen het glaasje, en liet het dan smeulen. Dus, maar 24 volt erin gezet, en heeft altijd prima gewerkt, maar met 12 volt toch wel even beter zichtbaar als het lampje brandt.

Meteen een erg oldskool gevaren licht schakerlaar ingebouwd, en een interval voor de ruitenwisser. Ruitenwisser knopje met 3 standen. 1. uit 2. interval 3. gewone aan stand. Wel leuk zo.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: do 10 apr, 2008 22:48
door gerard560
ik zou persoonlijk liever vulcaniserende tape gebruiken
dat dicht echt goed af vormt een soort van hoes

http://www.gandalf.nl/pdf/tapen%20conne ... %20oem.pdf

mvg gerard

Geplaatst: di 13 mei, 2008 20:22
door Wouterr
@eerste bericht:
Klinkt als een goed idee. Mijn eigen kabelboom is ook niet je van het meer, dus was van plan er zelf een te bouwen...
Hoe heb je het precies gedaan?
kabel voor kabel vervangen door een nieuwe of gewoon het geheel eruit gesloopt en nagemaakt?

Ben erg benieuwd ook wat voor kabels/ aansluitingen en waar je die gekocht hebt voor welke totaalprijs (ongeveer)

Geplaatst: wo 14 mei, 2008 19:12
door Ralph
Ik heb voor mijn Burton de hele kabelboom zelf gemaakt (ook ivm de ontbrekende massa) en ik heb er voor gekozen om volledig een eigen ontwerp te maken. Een dikke kabel tussen de accu, de startmotor en de dynamo en een dikke kabel vanaf de startmotor naar een zekeringendoosje met 8 zekeringen. Deze 8 zekeringen zijn de basis voor alle stroomvreters in de auto (dus alleen de dynamo en de startmotor zijn ongezekerd). Verder nog enkele relais gebruikt (claxon, verlichting, startmotor, contactslot).

De meeste onderdelen heb ik besteld bij Rick Donkers en bij de Conrad. De kabels heb ik via, via gekregen (en hebben dus niets gekost). Stekkertjes kosten bijna niets, goede schakelaars wel (maar in een Eend heb je die natuurlijk al).

Alle stekkers zullen niet veel meer dan een twee tientjes hebben gekost (waarbij de vele standaard schuif/AMP/Faston stekkers het meeste kostten: ik denk dat er wel 100 inzitten) en de kabel zal wel iets van 5 tientjes hebben gekost (als ik hem had moeten kopen). Dus voor onder de honderd euro moet je een heel eind kunnen komen. Als je ook allemaal schakelaars wilt vervangen en met relais gaat werken zul je iets boven de honderd komen.

Ralph