Nadat mijn kabelboom was uitgebrand door een zekering die niet goed werkte en omdat ik de stomme fout maakte “ff vlug” een lcuhtfilterhuis te vervangen en daarbij wat kabeltjes over het hoofd zag, ben ik nu maar begonnen aan een nieuwe kabelboom. Op het stuk naar achter toe en de draadjes naar de ontsteking, wordt alles nieuw.
Er komt een deel van een zekering/relais kast in van een Ford Mondeo Station. We hebben op de sloop gezocht naar zekeringkasten die het eenvoudigst te demonteren waren. En dan bedoel ik eigenlijk meer, zekeringkasten die het makkelijkst aan te passen waren naar mijn eigen idee.
Alles zit straks aangesloten via 1 hoofdzekering, stukje continu plus, apart gezekerd, 2 delen geschakelde plus (via een relais) via het contact slot, en dan 2 aparte voor dimlicht en grootlicht/verstralers. Ook beide via een relais. Dit omdat ik halogeen koplampen heb, en dan wordt de lichtschakelaar niet zo heet meer.
Er komt ook een aangepast dashboord in. Ik had al een custom dash, maar daar ga ik nu weer wat aan veranderen, omdat het toch niet helemaal naar mijn zin was.
Wordt vervolgd
Greatnix Spookeend