Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 3 apr, 2008 12:34
door Lutz
Beste mensen,
ik heb nu een Belgisch eend mogen vinden, en daar zit een echte eendenmotor in, en daar zijn de koppen aangepast voor loodvrije benzine.
Misschien zie ik het ook verkeerd. Wil je een eend echt sneller hebben dan moeten er minimaal 10pk extra uit komen. Dat is vrij prijzig. Een Dyane koets op een AmiSuper frame met de oude drummel remmen vond ik link.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Geplaatst: do 3 apr, 2008 15:44
door THE SPITFIRE
als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 00:52
door Inezz
THE SPITFIRE schreef:als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.

is dat alles??? dan wil ik dat ook!!!

lijkt me wel kicken om lekker door te rijden....
of ist nog een heel gedoe het vliegwiel laten afdraaien??

iemand mssn een klein beetje uitleg??? dank u

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 06:37
door Hanzelman
Ze liggen bij bv een Le Patron of BCC gewoon op t schap en kunt het oude vliegwiel daar zo inruilen. T is ff iets werk,maar t rijd wel subliem

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 08:15
door j b
moet je erook bij vermelden dat de motor er stationair wat onregelmatiger er door gaat lopen
Geplaatst: vr 4 apr, 2008 10:04
door Punky
Een vliegwiel zorgt normaliter alleen voor een snellere acceleratie, omdat het blokje minder moeite heeft om het vliegwiel rond te slingeren. Keerzijde is dus ook dat hij sneller zakt in zijn toeren en minder massa heeft om de krukas rondt te blijven gooien. Dit verklaart het onregelmatige lopen van een blok met een afgedraaid vliegwiel.
Verder levert een aangepast vliegwiel geen vermogenswinst op. Dus vraag ik me af of het 130 rijden van the spitfire te wijten is aan het vliegwiel. 2cv's met normaal vliegwiel kunnen ook de 130 halen namelijk. Hangt van het blokje af.
Theoretisch zou bij een lichter vliegwiel de snelheid eerder moeten gaan afnemen als je een helling oprijdt.
Wil je echte vermogens winst dan kom je al snel uit op duurdere aanpassingen, zoals nokkenas, bigbore, etc.
Geplaatst: vr 4 apr, 2008 12:40
door Ramon
snel vliegwiel is GEEN meer pk's
alleen je komt wat sneller weg!vanuit nulstand
dus je topsnelheid blijft hetzelfde, arjan heeft gewoon een snelle eend
edit Neuspeuter: 2 berichten samengevoegd.