ami8 onderstel (met Ami motor)

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

ami8 onderstel (met Ami motor)

Bericht door Lutz » zo 16 mar, 2008 23:09

Hoi,

ik had er begin van de jaren 80 een 2CV4 een droomde van een eend met Ami8 basis. Nu heb ik een Dyane gezien met GS1300 motor.

Dit auto komt toevallig om de hoek kijken waar ik sowieso een eend of Dyane wil kopen. Dus mijn vraag is: was dat een nuttige combinatie of is een standard 2CV de betere keuze?

In feite wil ik alleen benzine, olie en lucht bijvullen en de rest aan de vakmensen overlaten, omdat rijden mooier is dan klussen.

Groeten,
....Lutz
ik had een 2CV4 en een Dyane6

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 17 mar, 2008 09:26

Klinkt als een racer. Of die combi legaal door de RDW op de weg wordt losgelaten weet ik niet, misschien wat te veel vermogen.. Of het een nuttige combi is? Jazeker! ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 17 mar, 2008 13:21

is het niet gewoon een gevalletje koetswissel voor iets anders (net als de kitcars) blijf je toch minder veranderen dan het 1/3 deel en heb je een eendachtige vorm om een ami8 kenteken als ik me niet vergis
J B

just drive like you stole it

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 17 mar, 2008 13:27

Het zal wel een dyane op het chassis van een AMI super zijn. En dan stiekum met een gs motor ipv de standaard 1015cc motor.
Maar als je niet wilt sleutelen dan lijkt me een standaard 2cv6 een betere keuze..
AZ A2 '70
AK400 '76

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 17 mar, 2008 14:04

Het gaat om DEZE 71er Dyane ZDZ.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 17 mar, 2008 14:14

Bjorn schreef:Het zal wel een dyane op het chassis van een AMI super zijn. En dan stiekum met een gs motor ipv de standaard 1015cc motor.
Maar als je niet wilt sleutelen dan lijkt me een standaard 2cv6 een betere keuze..
de 1015 was ook een GS motor.....
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

Bericht door Lutz » ma 17 mar, 2008 14:38

Ik hou het toch maar liever op een standard eend/geit/Dyane. Ik wil rijden met stijl, niet racen...

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 17 mar, 2008 21:22

Lutz schreef:Ik hou het toch maar liever op een standard eend/geit/Dyane. Ik wil rijden met stijl, niet racen...
Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)

Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

Bericht door Lutz » ma 17 mar, 2008 21:43

Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)
Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Dus afblijven van vreemde harten...

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 17 mar, 2008 21:52

Zo relaxed rijd het nou! Je kan zelfs met 120 ipv met 90 km/u cruisen :lol:

Op zich zijn de motoren ook wel lekkagevrij te krijgen. Dit kost een alleen een handige klusser veel tijd of een onhandige klusser veel geld.

Lutz schreef:
Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)
Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Dus afblijven van vreemde harten...

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » ma 17 mar, 2008 22:22

Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 17 mar, 2008 22:47

SamClukkers schreef:
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.
Een GSA motor is absoluut geen slechte motor! De combinatie 4 cilinder eend / dyane geeft alleen vaak koel problemen waardoor ze olie beginnen te lekken.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 mar, 2008 22:59

d8 ik ook, vroeger gs en gsa gehad en nooit problemen, ok bij 160,000 was de gs motor al wat minder fel, maar toch non goed, beter dan de rest, dat was gewoon weer vergaan tot ferro.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » ma 17 mar, 2008 23:05

Ik heb ook nooit gezegd dat het een slecht blok is, zorgen voor een optimale koeling in de 2cv en het probleem is opgelost. :wink: Ondanks z'n goeie kwaliteiten hebben ze helaas toch een slechte naam, net als de SM trouwens!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 3 apr, 2008 12:24

olielekkage in een gs blok heeft niet veel met de koeling te maken. die blokken worden eerder niet warm genoeg dan te heet. de olielekkage is het gevolg van oude pakkingen en rubbers. als je die vervangt is het nooit zo'n probleem. het is wel belangrijk om goede rubbers te nemen, die uit pakkingsetjes vallen vaak tegen :)
Ami 8 break

Plaats reactie