ami8 onderstel (met Ami motor)
ami8 onderstel (met Ami motor)
Hoi,
ik had er begin van de jaren 80 een 2CV4 een droomde van een eend met Ami8 basis. Nu heb ik een Dyane gezien met GS1300 motor.
Dit auto komt toevallig om de hoek kijken waar ik sowieso een eend of Dyane wil kopen. Dus mijn vraag is: was dat een nuttige combinatie of is een standard 2CV de betere keuze?
In feite wil ik alleen benzine, olie en lucht bijvullen en de rest aan de vakmensen overlaten, omdat rijden mooier is dan klussen.
Groeten,
....Lutz
ik had een 2CV4 en een Dyane6
ik had er begin van de jaren 80 een 2CV4 een droomde van een eend met Ami8 basis. Nu heb ik een Dyane gezien met GS1300 motor.
Dit auto komt toevallig om de hoek kijken waar ik sowieso een eend of Dyane wil kopen. Dus mijn vraag is: was dat een nuttige combinatie of is een standard 2CV de betere keuze?
In feite wil ik alleen benzine, olie en lucht bijvullen en de rest aan de vakmensen overlaten, omdat rijden mooier is dan klussen.
Groeten,
....Lutz
ik had een 2CV4 en een Dyane6
-
- Moderator
Klinkt als een racer. Of die combi legaal door de RDW op de weg wordt losgelaten weet ik niet, misschien wat te veel vermogen.. Of het een nuttige combi is? Jazeker! 

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Het gaat om DEZE 71er Dyane ZDZ.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
de 1015 was ook een GS motor.....Bjorn schreef:Het zal wel een dyane op het chassis van een AMI super zijn. En dan stiekum met een gs motor ipv de standaard 1015cc motor.
Maar als je niet wilt sleutelen dan lijkt me een standaard 2cv6 een betere keuze..
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Regelmatige poster
Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruisedLutz schreef:Ik hou het toch maar liever op een standard eend/geit/Dyane. Ik wil rijden met stijl, niet racen...

Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden.

Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised![]()
Dus afblijven van vreemde harten...Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden.
-
- Regelmatige poster
Zo relaxed rijd het nou! Je kan zelfs met 120 ipv met 90 km/u cruisen 
Op zich zijn de motoren ook wel lekkagevrij te krijgen. Dit kost een alleen een handige klusser veel tijd of een onhandige klusser veel geld.

Op zich zijn de motoren ook wel lekkagevrij te krijgen. Dit kost een alleen een handige klusser veel tijd of een onhandige klusser veel geld.
Lutz schreef:Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised![]()
Dus afblijven van vreemde harten...Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden.
-
- Regelmatige poster
Een GSA motor is absoluut geen slechte motor! De combinatie 4 cilinder eend / dyane geeft alleen vaak koel problemen waardoor ze olie beginnen te lekken.SamClukkers schreef:Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
olielekkage in een gs blok heeft niet veel met de koeling te maken. die blokken worden eerder niet warm genoeg dan te heet. de olielekkage is het gevolg van oude pakkingen en rubbers. als je die vervangt is het nooit zo'n probleem. het is wel belangrijk om goede rubbers te nemen, die uit pakkingsetjes vallen vaak tegen 

Ami 8 break