Dyane -> Mehari
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
als je een a type als donor gaat gebruiken is het geen probleem om er een nieuw rdw gecertificeerd chassi eronder te hangen maar laat dan wel de donor (in wat voor staat dan ook) eerst schouwen bij de rdw. anders weigeren ze een nieuw nummer in te slaan (nieuwe regels).
maar navraag bij de rdw kan geen kwaad. hoe meer ze weten hoe meer ze je kunnen vertellen wat wel en niet mag (subframe) en kom je niet voor een verrassing te staan en in het illegale terrecht.
maar navraag bij de rdw kan geen kwaad. hoe meer ze weten hoe meer ze je kunnen vertellen wat wel en niet mag (subframe) en kom je niet voor een verrassing te staan en in het illegale terrecht.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Inderdaad, de regels zijn gewijzigd. Echter, toen de regeling al van kracht was heeft met bij het RDW toch het chassisnummer overgenomen van de voorpoot met het originele nummer erin dat ik bij me had. Ik was er namelijk ruim 2 jaar daarvoor aan begonnen toen het nog voldoende was om het chassisnummer uit te slijpen en te tonen bij het RDW.
Ik zou er eerst ff een belletje naar het RDW aan wagen voordat je gaat slijpen, slopen en dat soort dingen.
Ik zou er eerst ff een belletje naar het RDW aan wagen voordat je gaat slijpen, slopen en dat soort dingen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik stelde de vraag omdat de Mehari eigenlijk een Dyane is met een andere opbouw rond de 602 motor. Het was nog niet bij me opgekomen dat je er ook een donoreend voor kan gebruiken.
Ik pieker er niet over om een goede zeldzame Dyane op te offeren. Dyanes moeten gerestaureerd worden om een nieuw leven als goede Dyane te gaan leiden. Hulde aan de mensen die het idee van Dyane -> Mehari afschoten.
Overigens is denk ik het ombouwproject van een Eend naar een Mehari financieel gezien niet erg aantrekkelijk. De Meharidelen zijn een stuk duurder dan die van Eend/Dyane. daar staat weer tegenover dat als je ze verkoopt je er meer voor krijgt.
Ik pieker er niet over om een goede zeldzame Dyane op te offeren. Dyanes moeten gerestaureerd worden om een nieuw leven als goede Dyane te gaan leiden. Hulde aan de mensen die het idee van Dyane -> Mehari afschoten.
Overigens is denk ik het ombouwproject van een Eend naar een Mehari financieel gezien niet erg aantrekkelijk. De Meharidelen zijn een stuk duurder dan die van Eend/Dyane. daar staat weer tegenover dat als je ze verkoopt je er meer voor krijgt.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
maar hoe zit het als je langs de rdw gaat. wordt er dan geeen wijziging op het kenteken gemaakt dat het een mehari is en geen eend.
ik heb wel eens gehoord dat er bij een aantal burtons op de kentekenpapieren burton staat en geen 2cv.
kheb alleen zelf nog geen ervaring bij de rdw hierover
ik heb wel eens gehoord dat er bij een aantal burtons op de kentekenpapieren burton staat en geen 2cv.
kheb alleen zelf nog geen ervaring bij de rdw hierover
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Klopt, maar de RDW is niet consequent: mijn Patron is op een chassis van een Ami 6 gebouwd, en er staat op mijn kenteken ook Citroen Ami. Dus geen Patron.j b schreef:ik heb wel eens gehoord dat er bij een aantal burtons op de kentekenpapieren burton staat en geen 2cv.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
- Locatie: Houten
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden want ik heb nog een 2cv chassis met kenteken en wil eigenlijk wel een mehari bouwen. Maar kan de RDW het van 2cv naar mehari omzetten dan? Want dat is vrij belangrijk.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
Ik ben er zeker van. Als je op een eend chassis een mehari bouwd.
Gaat de RDW never nooit mehari op kenteken zetten.
Vrij simpel. Rdw kan namelijk niet bepalen of het een mehari is.
En je zou dan als particulier zomaar een mehari kunnen bouwen.
Anders gezien je koopt een porsche 911. Je schroeft er een turbo op.
En je gaat naar de RDW en laat op kenteken 911 turbo plaatsen. Dat is dan plus 50k euries voor je porsche
Dat is kansloos. (maar rdw verrast wel soms)
Op 2cv papieren rond rijden gaat wel.
Maar als je daarmee om wat voor reden bij de RDW beland heb je denk ik wel kans op gedonder.
Gaat de RDW never nooit mehari op kenteken zetten.
Vrij simpel. Rdw kan namelijk niet bepalen of het een mehari is.
En je zou dan als particulier zomaar een mehari kunnen bouwen.
Anders gezien je koopt een porsche 911. Je schroeft er een turbo op.
En je gaat naar de RDW en laat op kenteken 911 turbo plaatsen. Dat is dan plus 50k euries voor je porsche
Dat is kansloos. (maar rdw verrast wel soms)
Op 2cv papieren rond rijden gaat wel.
Maar als je daarmee om wat voor reden bij de RDW beland heb je denk ik wel kans op gedonder.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
En dan uit de buurt van de RDW blijven.......supercees schreef:precies, koop kentekenpapieren en een nieuw chassis, daarna mehari opbouwen met alles wat je vindt op marktplaats enzovoorts. chassis is 1, koets is 2, motorblok is 3. 1 van de 3 mag je wijzigen, maakt dus niet uit wat voor a-type kentekenpapieren je koopt, je kan je eigen mehari bouwen, uit niets!
go, go, gadget, go!
en rap een beetje!