Dyane -> Mehari
-
- Veelvuldig poster
Dyane -> Mehari
Is het mogelijk om een Dyane naar een Mehari om te bouwen? Is het een kwastie van de koets eraf te halen, een subframe lassen en de plastic beplating, deuren en stoelen te monteren of komt er meer bij kijken. Wie heeft di weleens gedaan?
-
- Heavy user
volgens mij moet dit te doen zijn. als je een eendachtige tot het chassis kaal stript is een hoop mogelijk. maar waarom een dyane slopen? neem dan de onderdelen van een mehari, nieuw goedgekeurd chassis en een donor eend voor het kenteken. ik zou toch een nieuw chassis willen als ik zo'n ombouw deed.
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Als ik me het goed herinner mag je maar 1/3 van de wagen ombouwen. Dus een ander chassis en een andere opbouw zal niet mogen. (als ik het me goed herinner)dyane_maniac schreef:volgens mij moet dit te doen zijn. als je een eendachtige tot het chassis kaal stript is een hoop mogelijk. maar waarom een dyane slopen? neem dan de onderdelen van een mehari, nieuw goedgekeurd chassis en een donor eend voor het kenteken. ik zou toch een nieuw chassis willen als ik zo'n ombouw deed.
douwe
Dus eerst nieuw chassis, laten schouwen en dan ombouwen.
@ Michiel van G. het is zijn wagen, al wil die hem in de brand steken. Moet ie lekker zelf weten.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
precies, koop kentekenpapieren en een nieuw chassis, daarna mehari opbouwen met alles wat je vindt op marktplaats enzovoorts. chassis is 1, koets is 2, motorblok is 3. 1 van de 3 mag je wijzigen, maakt dus niet uit wat voor a-type kentekenpapieren je koopt, je kan je eigen mehari bouwen, uit niets!
go, go, gadget, go!
en rap een beetje!
go, go, gadget, go!
en rap een beetje!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
hoe dan kitcar bouwers dat dan? rijden die op een gaar chassistje van een sloopeend? of moeten die dus wel "goede" auto's slopen voor een kitcar?jeroentje schreef:Als ik me het goed herinner mag je maar 1/3 van de wagen ombouwen. Dus een ander chassis en een andere opbouw zal niet mogen. (als ik het me goed herinner)dyane_maniac schreef:volgens mij moet dit te doen zijn. als je een eendachtige tot het chassis kaal stript is een hoop mogelijk. maar waarom een dyane slopen? neem dan de onderdelen van een mehari, nieuw goedgekeurd chassis en een donor eend voor het kenteken. ik zou toch een nieuw chassis willen als ik zo'n ombouw deed.
douwe
Dus eerst nieuw chassis, laten schouwen en dan ombouwen.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Regelmatige poster
Hoe die dat doen weet ik niet, misschien dat de rdw daarom tegenwoordig moeilijker doet ??
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/m ... jzigen.htm
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/m ... jzigen.htm
Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd.
De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig.
-
- Veelvuldig poster
je hebt de legale en de illegale manier. de illegale is (uiteraard) de makkelijkste. je koopt kentekenpapieren, of een gare donoreend. in het nieuwe chassis sla je zelf, of iemand die je kent met het juiste gereedschap, het nummer in, en voila, de basis is er. en van de donoreend gebruik je de aandrijving en assen. remmerij en banden worden meestal nieuw gekocht.dyane_maniac schreef: hoe dan kitcar bouwers dat dan? rijden die op een gaar chassistje van een sloopeend? of moeten die dus wel "goede" auto's slopen voor een kitcar?
douwe
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Als je een RDW erkend nieuw chassis onder je 2pktje schroeft, slaat de RDW zonder problemen een nieuw chassisnummer in. (neem het oude wel mee). Dit geld níét als een nieuw chassis, en zo kun je de opbouw alsnog naar hartelust wijzigen. Ik weet alleen niet of het als een wijziging aan het chassis geld als je ereen subframe op last.
Wat is er eigenlijk mis met een mehari kopen?
Wat is er eigenlijk mis met een mehari kopen?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Waarom niet gewoon een slechte Mehari kopen en die opknappen. Er worden er de laatste tijd best enkele aangeboden. Heb je meteen de juiste papieren en een lading onderdelen. ABS is namelijk goed te plakken met MEK.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/16 ... ind=8&fs=1
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/16 ... ind=8&fs=1
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!