Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 5 mei, 2008 10:18
door j b
als je een a type als donor gaat gebruiken is het geen probleem om er een nieuw rdw gecertificeerd chassi eronder te hangen maar laat dan wel de donor (in wat voor staat dan ook) eerst schouwen bij de rdw. anders weigeren ze een nieuw nummer in te slaan (nieuwe regels).
maar navraag bij de rdw kan geen kwaad. hoe meer ze weten hoe meer ze je kunnen vertellen wat wel en niet mag (subframe) en kom je niet voor een verrassing te staan en in het illegale terrecht.
Geplaatst: ma 5 mei, 2008 10:45
door TB
Inderdaad, de regels zijn gewijzigd. Echter, toen de regeling al van kracht was heeft met bij het RDW toch het chassisnummer overgenomen van de voorpoot met het originele nummer erin dat ik bij me had. Ik was er namelijk ruim 2 jaar daarvoor aan begonnen toen het nog voldoende was om het chassisnummer uit te slijpen en te tonen bij het RDW.
Ik zou er eerst ff een belletje naar het RDW aan wagen voordat je gaat slijpen, slopen en dat soort dingen.
Geplaatst: ma 5 mei, 2008 19:04
door Kulio
Ik stelde de vraag omdat de Mehari eigenlijk een Dyane is met een andere opbouw rond de 602 motor. Het was nog niet bij me opgekomen dat je er ook een donoreend voor kan gebruiken.
Ik pieker er niet over om een goede zeldzame Dyane op te offeren. Dyanes moeten gerestaureerd worden om een nieuw leven als goede Dyane te gaan leiden. Hulde aan de mensen die het idee van Dyane -> Mehari afschoten.
Overigens is denk ik het ombouwproject van een Eend naar een Mehari financieel gezien niet erg aantrekkelijk. De Meharidelen zijn een stuk duurder dan die van Eend/Dyane. daar staat weer tegenover dat als je ze verkoopt je er meer voor krijgt.
Geplaatst: ma 5 mei, 2008 21:25
door Bull Frog Bleu
kortom je hebt nu een halve mehari aan plaatwerk staan?
Alleen zonder chassis en techniek?
Geplaatst: ma 5 mei, 2008 23:17
door Punky
Een mehari met een 2cv kenteken zal wel minder opbrengen ben ik bang.
Geplaatst: di 6 mei, 2008 07:57
door j b
maar hoe zit het als je langs de rdw gaat. wordt er dan geeen wijziging op het kenteken gemaakt dat het een mehari is en geen eend.
ik heb wel eens gehoord dat er bij een aantal burtons op de kentekenpapieren burton staat en geen 2cv.
kheb alleen zelf nog geen ervaring bij de rdw hierover
Geplaatst: di 6 mei, 2008 09:09
door leo top
j b schreef:ik heb wel eens gehoord dat er bij een aantal burtons op de kentekenpapieren burton staat en geen 2cv.
Klopt, maar de RDW is niet consequent: mijn Patron is op een chassis van een Ami 6 gebouwd, en er staat op mijn kenteken ook Citroen Ami. Dus geen Patron.
Geplaatst: di 6 mei, 2008 10:33
door j b
zou je ze er dan op moeten wijzen dat je ditgraag hebt of ben je aan de goden overgeleverd??
ik zou het nl zelf tzt ook graag veranderd zien
Geplaatst: di 6 mei, 2008 12:38
door leo top
j b schreef:zou je ze er dan op moeten wijzen dat je ditgraag hebt of ben je aan de goden overgeleverd??
ik zou het nl zelf tzt ook graag veranderd zien
Om de RDW goden te noemen?
Nee, het was een verrassing wat het werd.
Geplaatst: di 27 okt, 2015 19:57
door JustARoadster
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden want ik heb nog een 2cv chassis met kenteken en wil eigenlijk wel een mehari bouwen. Maar kan de RDW het van 2cv naar mehari omzetten dan? Want dat is vrij belangrijk.
Geplaatst: di 27 okt, 2015 20:19
door azuiper
Michiel van G. schreef:er wordt niets gedonor dyaned.
dyanes zijn nog zeldzamer dan mehari's en verdienen het om zélf opgeknapt te worden.
+ 1
Geplaatst: di 27 okt, 2015 20:28
door Dyane
Gewoon een donor Burton of Lomax zoeken. Kan het alleen maar beter en mooier van worden
Geplaatst: di 27 okt, 2015 21:39
door verkuilm
Ik ben er zeker van. Als je op een eend chassis een mehari bouwd.
Gaat de RDW never nooit mehari op kenteken zetten.
Vrij simpel. Rdw kan namelijk niet bepalen of het een mehari is.
En je zou dan als particulier zomaar een mehari kunnen bouwen.
Anders gezien je koopt een porsche 911. Je schroeft er een turbo op.
En je gaat naar de RDW en laat op kenteken 911 turbo plaatsen. Dat is dan plus 50k euries voor je porsche
Dat is kansloos. (maar rdw verrast wel soms)
Op 2cv papieren rond rijden gaat wel.
Maar als je daarmee om wat voor reden bij de RDW beland heb je denk ik wel kans op gedonder.
Geplaatst: di 27 okt, 2015 22:44
door AZL57
zou je geen carrosserie wijziging kunnen laten vastleggen. Net zoals je een burton maakt of zo.
Geplaatst: wo 28 okt, 2015 06:54
door David
supercees schreef:precies, koop kentekenpapieren en een nieuw chassis, daarna mehari opbouwen met alles wat je vindt op marktplaats enzovoorts. chassis is 1, koets is 2, motorblok is 3. 1 van de 3 mag je wijzigen, maakt dus niet uit wat voor a-type kentekenpapieren je koopt, je kan je eigen mehari bouwen, uit niets!
go, go, gadget, go!
en rap een beetje!
En dan uit de buurt van de RDW blijven.......