Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 12:18
door TB
Stuurhuis kun je ook prima zelf reviseren. Het is even een ´vet´ klusje, maar moeilijk is het niet. Als je maar de juiste volgorde aanhoudt bij monteren dan past het weer prima in elkaar.
Je kunt wel een oud en gebruikt stuurhuis erin zetten, maar als die ook niet 100% is dan is het zonde van al je werk.
Stuurhuis kun je inderdaad er tussenuit halen, maar het is wel een flinke klus omdat je versnellingsbak ook op het stuurhuis steunt. Daar moet je dan een steun onder plaatsen. Stuurstang loshalen, 4 x de asbouten los. Tenminste 1 draagarm eraf en dan trek je het stuurhuis er wel tussenuit. Kan alleen de uitlaat nog in de weg zitten, maar die is er ook zo af.
Geplaatst: vr 27 jun, 2008 16:48
door CitRoel
TB schreef:Kan alleen de uitlaat nog in de weg zitten, maar die is er ook zo af.
Dus als je de draagarm aan die kant eraf haalt heb je daar ook geen last van.

Geplaatst: vr 27 jun, 2008 17:32
door Gerard2cv
Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoeld,maar om die draagarm te demonteren moet de uitlaatpijp er ook af.
Geplaatst: zo 6 jul, 2008 19:24
door silverduck
ok dan ga ik het eens proberen om hem te reviseren iemand enig idee wat ik allemaal nodig heb om hem COMPLEET te reviseren??? (ook aan speciaal gereedschap)
groetjes rens
Geplaatst: ma 7 jul, 2008 07:28
door Gerard2cv
Om hem helemaal te reviseren,heb je een specaal sleutel nodig om de moer van het rondsel te de-monteren
Je heb verder nodig;Een nieuw rondsel met het bronzen busje er onder
Een nieuwe tandheugel met geleidingsring erom
2 nieuwe stuurkogels en 4 cupjes
2 nieuwe blokjes die op de kogels zitten en door de geleider gaan
2 stuurarmpjes met 4 cupjes voor de buitenkant.
Let er vooral op dat als je de tandheugel tegen het rondsel insteld met behulp van je stuurwiel je het niet te strak afsteld.Het moet erg soepel blijven draaien.
Geplaatst: ma 7 jul, 2008 19:50
door CitRoel
Gerard Maas schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoeld,maar om die draagarm te demonteren moet de uitlaatpijp er ook af.
Ohw ja...

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 12:55
door thomaaas
Jo wat is 't verschil tussen 't stuurhuis van een aca en een 2cv eigenlijk?
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 13:12
door Gerard2cv
eigenlijk niet,maar je heb natuurlijk 2 soorten.De oude met het grote stuur en een andere overbrenging en de nieuwe met het kleinere stuur
die ook lichter stuurt,omdat het ronsel en de tandheugel verschillen,maar
dat is met beide
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 13:31
door Erikjan
Bij mijn stuurhuis zat een naaldlager inplaats van een bronzen bus. Dit lagertje heb ik bij een lagerhandel besteld was een stuk goedkoper dan de eend specialist.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 17:54
door backfire
als je naaldlager hebt dan heb je nieuw model voor het kleinere stuur.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 23:35
door Erikjan
Dan zal het wel eens vervangen zijn. Het zou een stuurhuis van een 2cv special van 1986 moeten zijn.
Geplaatst: za 4 apr, 2009 12:24
door backfire
Nieuw model is er volgens mij al sinds er schijven geleverd worden voor de 2cv
Geplaatst: ma 6 apr, 2009 19:16
door thomaaas
Zie niet waar jullie dat naaldlager hadden dan. Net van 't weekend mijn stuurhuis gereviseerd, maar het enige lager wat ik vond dat je kon vervangen moest je over het rondsel heen zetten, dat was geloof k met kogels erin. Het lager in het rondsel zelf kan er niet af geloof ik, of wel?
Dit lager heb ik geruild voor een lager van n nieuw stuurhuis waar een keerring inzat ipv een stukje vilt.
Geplaatst: ma 6 apr, 2009 23:50
door Erikjan
Dat rondsel heeft aan de onderkant een punt die in een naald dan wel glijlager valt. Dit lagertje kun je er uit tikken. en dan een nieuwe monteren. Let wel op er zit een metalen afdekplaatje onder het lager dit moet je heel zien te houden. Anders ben je net als ik weer tijd kwijt om het na te maken.
Geplaatst: di 7 apr, 2009 08:20
door thomaaas
owww nja dan neem ik aan dat dat nog goed was want het rondsel draaide geluidloos rond en zonder speling
Anders heb k 't hele stuurhuis voor niets uit elkaar gehaald
