Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 14 aug, 2008 23:01
door André Post
Ik zou wat goed is laten zitten.
Zo goed mogelijk schoon maken en beschermen met RX 5 en 10.
Geplaatst: do 14 aug, 2008 23:32
door siemen
die rubberen dop kun je er zo afpakken (wat wiebelen)
Geplaatst: vr 15 aug, 2008 00:38
door AZL57
Dop kun je eruit wrikken. Moet je wel er later weer inprutsen
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 21:26
door Boudewijn
Binnenspatbord is klaar, ik heb er een plaatje in gelast en alles zoveel mogelijk schoon gemaakt. Daarna met RX5 behandeld en afgewerkt met RX10. Ziet er goed uit.
Daarna het derde zijruitje er uit gehaald. Onderzijde is flink geroest, maar ik denk dat ik niet hoef te lassen. Volgend weekeinde eens goed schoon maken en kijken wat er onder de lak zit.
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 23:08
door Punky
Ziet er wederom netjes uit.
Geplaatst: za 23 aug, 2008 16:20
door TB
Best een vreemde plek om te gaan roesten daar in het binnenscherm.
Ziet er allemaal netjes uit hoor.
Geplaatst: za 23 aug, 2008 19:14
door siemen
nou wat mij opvalt dat veel eenden daar al roest plekken hebben zitten(vliegroest) verder puik werk hoor
Geplaatst: za 30 aug, 2008 08:09
door Boudewijn
Het derde zijruitje zit er inmiddels weer in. Gelukkig heb ik niet meer hoeven lassen, maar ik had niet langer moeten wachten. Na het spuiten zag ik dat het plamuren niet helemaal mooi is gedaan maar voorlopig laat ik dat zo zitten.
Nu nog het spatbord monteren. Bij mij zat er tussen de aluminium strip en koets/spatbord een dikke laag zwarte kit. Hoort dat zo en welke kit gebruik je hier voor? of moet hier een rubber tussen?
Geplaatst: zo 31 aug, 2008 20:07
door AZL57
Normaal alleen een aluminium strip soms zit hier nog een soort rode plasticfolie op.
Geplaatst: ma 1 sep, 2008 16:25
door Punky
Bij mij zit de strip los erin en zit geklemd tussen koets en spatbord. Tussen de bouten aan de voorzijde van het spatbord hoort een rubbere strip en onder de revetten van de bouten die aan de binnenzijde van de koets zitten rubbere ringen om het water buiten te houden.
Behandel de C-stijl ook meteen goed tegen roest.
Geplaatst: do 4 dec, 2008 13:04
door Project-eend
Heb hetzelfde probleem en dus maar op zoek naar een stuk A / C stijl uit een sloopeend. Iemand iets over?
Geplaatst: vr 5 dec, 2008 00:28
door Cilinderkop
Waarom koop je niet gewoon een nieuw stuk stijl, dat werkt toch een stuk eenvoudiger?
Geplaatst: vr 5 dec, 2008 18:31
door siemen
dat kan je doen, maar als je handig bent doe je het zelf!
werkt goedkoper en sneller anders heb je zo'n lange levertijd