Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 4 sep, 2008 19:25
door revi
Nog niet klaar? Koop dan oordopjes! ;)

Geplaatst: zo 7 sep, 2008 15:45
door Skidder
Een Mehari heeft zo'n kort pijpje aan de zijkant toch? Die zit dichtbij de chauffeur terwijl de uitlaat van een Eend achteraan zit. Dat lijkt me ook een bron van herrie, Eendepijpje erop en dan heb je die herrie naar achteren verplaatst (indien at all mogelijk natuurlijk)

Geplaatst: vr 12 sep, 2008 10:51
door gregory meijer
zit er nou ook nog verschil in het isolatie materiaal ? ik ben ook van plan mijn eend te isoleren maar wil wel hittebestendig noppenfoam onder de motor kap. :P of is het al hitte bestendig vanzelf?

Geplaatst: vr 12 sep, 2008 15:05
door Erikjan
Ik heb de motorruimte volgeplakt met zelfklevende isolatie. Het is een soort schuimrubber met een aluminiumfolie er over en aan de achter kant zit een stikkervel, als je dat er aftrekt plak je het zo vast. Het wordt normaal in een morotruimte van een boot gebruikt.


http://picasaweb.google.nl/djjr1982/IsolatieMotorkap

Werkt echt super goed.

Geplaatst: vr 12 sep, 2008 18:33
door Hanzzl69
Wat kost dat? Ziet er degelijk uit.

Geplaatst: vr 12 sep, 2008 19:28
door yoek
Op mijn werk hadden we nog een aantal platen PE liggen, dat wij een aantal jaar geleden hebben gebruikt om vrachtwagens te isoleren.

HEt was gerecycled vuilniszak, 4 cm dik met belletjes structuur als turksbrood. Niet buigbaar maar een mehari deksel is toch vlak.
Hiermee verhoog ik ook mijn laadvloer en probeer zo het rijdgeluid eruit te halen.

Dat scheelt toch al een hoop lawaai, en dat voor nop! Nu gebruiken wij in generator ruimtes acusticab. Duur spul maar wel erg goed! (35 eurie m2 ofzo)
Hiermee ga ik het schutbord nog een keer behangen.