Geplaatst: wo 27 aug, 2008 22:06
Het monteren van cilinderkoppen moet je in twee fasen doen. Eerst min of meer vastzetten, waarbij je de onderste moer gebruikt om te zorgen dat de brilrubbers netjes in het midden van de pasvlakken van de motor blijven.
Doe dit zorgvuldig, want als je de buisjes van de stoterstangen beschadigt dat heb je continu olielekkage. Kijk bij het monteren van de brilrubbers ook uit dat je ze goed monteert.
Zet de olieleidingen vast met een momentsleutel met 10-13Nm (niet vast genoeg betekent lekken en te vast betekent afbreken.)
Na deze eerste fase zet je het spruitstuk erop en formeel moet je zelfs de v-snaar van de dynamo gespannen hebben voor je de koppen echt vastzet.
De koppen vastzetten moet met een momentsleutel met 20-23NM In de volgende volgorde:
1. boven voor
2. boven achter
3. onder
Hierna kleppen stellen.
Doe dit zorgvuldig, want als je de buisjes van de stoterstangen beschadigt dat heb je continu olielekkage. Kijk bij het monteren van de brilrubbers ook uit dat je ze goed monteert.
Zet de olieleidingen vast met een momentsleutel met 10-13Nm (niet vast genoeg betekent lekken en te vast betekent afbreken.)
Na deze eerste fase zet je het spruitstuk erop en formeel moet je zelfs de v-snaar van de dynamo gespannen hebben voor je de koppen echt vastzet.
De koppen vastzetten moet met een momentsleutel met 20-23NM In de volgende volgorde:
1. boven voor
2. boven achter
3. onder
Hierna kleppen stellen.