alleen een 123 carb. zal idd niet een heel veel schonere eend opleveren. hoewel door het juist afgestelde mengsel een hoop onverbrande brandstof gespaard zal blijven. het grote voordeel is als je dr een kat. op aan sluit. en in die combi (samen met een 123 evo met e85 curve) verwacht ik behoorlijke winst.
als je bedenkt dat je met het kat. systeem van die duitse firma al aan de (in duitsland geldende) norm voldoet.
er komt dan wel een uitzondering voor oldtimers in amsterdam, maar mijn eend valt daar voorlopig nog niet onder. en dan nog. als je iets kan doen om minder uitstoot te leveren is het de moeite waard toch?
tuurlijk is het niet het wondermiddel, maar alle beetjes helpen.
edit:
hier nog een stukje van eendmeel geplukt.
marco kee wrote:
> Bedankt voor het antwoord, is er al bekend hoe het pakket aangeboden gaat worden? of dat er nog eigen aanpassingen nodig zijn oid. (spruitstuk)
> 1 centrale injector?
>
Iig een lambdasonde maar dat moet vrij eenvoudig te doen zijn. Je zou
dat zelf kunnen lassen op je spruitstuk, je spruitstuk vervangen of
laten lassen. Verder moet er nog iets met het brandstofsysteem gedaan
worden, details weet ik niet exact. Albert is daar nog mee bezig.
> Ben benieuwd naar verbruik / vermogen / uitstoot.
>
Yep, same here. Er zijn natuurlijk wel diverse prototypes geweest. Dit
is meer iets voor Albert om te beantwoorden. Hij zal ongetwijfeld op de
Ei Markt zijn, dus moet je dan naar het Ei komen (ik kom ook iig).
> Zit zo'n display met metertjes ook in het pakket

>
Jazeker, ideeen te over, het idee is wel dat je straks zelf naar
hartelust inspuitcurves e.d. kan aanpassen en dat je logs van eea kan
maken en achteraf analyseren. Hoe dat zit met 1e versie enzo is nog voor
discussie. We hebben tot nu toe erg veel tijd gestoken in het goed
krijgen van de USB interface, drivers e.d. en de data die heen en weer
gaat. En wat leuke metertjes
Groet,
Rogier