Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 13 jan, 2004 21:26
door Pelgrim
De strip boven de achterspatborden zitten geklemd met de bouten die de spatborden vasthouden. Deze kunnen ook lekker vast geroest zitten en de bouten aan de binnenzijde op de uitsparing van de wielkast zijn een kriem om los te draaien als je het mij vraagt.
Het eerste schroefje ging prima vanavond... Al meerdere malen met WD40 in gespoten. Maar de andere (ook ingespoten uiteraard) gaan voor geen meter. Dat wordt vrees ik uitboren. Of heeft iemand een andere suggestie? Van binnenuit wegslijpen gaat volgens mij niet.
Dirk
Geplaatst: di 13 jan, 2004 23:22
door Punky
De onderste zaten bij mij ook muurvatsgeroest en zijn weggeslepen.
Ik ben zelf met een slagschroevendraaier bezig geweest, zonder succes. Slijpen die hap.

Als het echt niet lukt tenminste.
Geplaatst: wo 14 jan, 2004 01:02
door Pieter
De schroefjes naast het achterdeurtje leveren vaak problemen op, weet ik helaas uit ervaring. Wat je kunt doen is het boutje wegboren met een boortje van zo'n 5 mm (even opmeten aan het schroefje dat je al los hebt). Vervolgens kan je met een iets groter boutje het moertje dat in het plaatwerk van de koets vast zit losboren. Kit aan de achterzijde verwijderen, nieuw boutje en moertje plaatsen, weer dicht kitten. Vervolgens boutje na enige tijd weer losnemen, en voorzichtig het spatbord bevestigen. Mijn ervaring is dat het moertje dat vastzit met (carroserie-) kit niet zomaar mee gaat draaien.
Geplaatst: vr 16 jan, 2004 14:29
door robbie
Job schreef:water in de voetenbak is bijna in iedere eend te vinden

maar je kan wat gaatjes aan de zijkant boren in de voetenbak zodat het water weg kan. of je moet opsporen waar het water vandaan komt.
over de sierstrip, ik zou even goed kijken of hij niet gescheurd is. zoniet dan zou ik wat constructielijm pakken en dat op het hoekje smeren waar de strip losschiet.
Nooit gaten boren!!! De zijkanten van de gaten zijn veels te gevoelig voor roest. Als je dan toch gaten wilt maken, sla ze er dan in met een priem. Voordelen: geen bramen waar makkelijk roest op kan ontstaan, geen materiaalverlies, je kunt ze dus weer dichttiken en eventueel een lasje eroverheen zetten en last but not least; als je het met een priem doet heb je meteen een soort van uitmonding aan de onderkant om het vocht wat makkelijker weg te laten lopen.