Geplaatst: wo 17 dec, 2008 22:35
24 pk op de wielen is gewoon goed
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
https://forum.2cv.nl/
Met planken bedoel ik meer het gaspedaal tot de bodem intrappen in zijn algemeenheid, en dat kan ook al bij 10 km/u.backfire schreef:Ja maar dat noem ik geen planken Charl, van 45 naar 100 doortrekken en dan weer terug, wat ik bedoel met planken is 130, pedal to the metal, zal ik maar zeggen. Wat jij beschrijft is gewoon vlot inrijden, met maximale vulling.
Kijk, een ervaringsdeskundige. goed nieuws.leo top schreef:'t Is net of hier iets heel nieuws gesteld wordt, maar vroeger, zo'n 30 jaar geleden toen auto's nog echt ingereden moesten worden was dit de normale manier van inrijden. Wel toeren maken, maar niet te zwaar belasten. Toen ik een nieuwe R4 gekocht had heb ik hem ook zo ingereden: resultaat: geen olieverbruik en hij liep de teller uit. (een kennis met een nieuwe R6 kon me niet bijhouden)
Hoi Charl,Charl schreef:*5) TSL schijnt helemaal uit den boze ten zijn omdat je dan bij wijze van spreken de eerste 50,000 km aan het inrijden bent. Het schijnt een zeer goed smerende olie toevoeging te zijn en dus voor NA het inrijden.
Ja mijn bigbore is 5 keer warmgelopen en is nu helemaal de soep in idd!!! Heb niet de eerste 30 km zo ingereden als charl zei maar wel niet harder dan 90 in z'n 4 en veel wisselende belasting, na 1300 km met zn vieren naar Zweden gegaan. Ben benieuwd hoe het jou vergaat, ik wil proberen mn eend voor de Amarkt weer klaar te hebben (wordt nog lastig).Doris D. schreef:Onze huidige set zuigers/cylinders (Bigbore met Powertube) hebben we in maart - juni 2008 gedurende 5000 km ingereden volgens de (voorzichtige) voorschriften van de leverancier.
Zie:http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=507 ... &start=135
Deze set mat na inrijden en aanpassen v/d sproeiers op de powerbank 29,5 PK.
Dat leverde voornamelijk (heel) veel trekkracht onderin. Topsnelheid kwam deze set-up niet hoger dan 115, 120 km/h. (standaard 2CV versnellingsbak)
Je zou kunnen zeggen dat hij wel sterk, maar "lui" was...
Heeft ons met volle kampeeruitrusting o.a. op de Noordkaap gebracht, naar Zuid-Frankrijk en in Tsjechië naar de wereldmeeting. Daartussendoor veel stadsverkeer en weekendjes weg.
Deze set is toch na ca. 18.000 km laatst tot twee keer toe vastgelopen, zonder duidelijke oorzaak. Dus moet er e.e.a. vervangen worden. En dat wordt weer inrijden
De redenering over "hard" inrijden klinkt heel logisch, maar het gaat ook tegen alle conventie in.
Binnenkort hebben we overleg met leverancier en zullen daar ook eens filosoferen over hun ervaringen met inrijden.
Zij verzorgen tegenwoordig hun eigen "in-house" motorrevisie en hebben ook de nodige expertise daarvoor in huis.
Tot nu toe is hun advies voor mij bindend. Zij hebben nu eenmaal per week meer 2CV blokjes onderhanden dan ik mijn hele leven!
We zijn wel heel erg benieuwd naar jouw ervaringen Charl!
Is er al iets te melden?
En ga jij weer voor BB's of toch weer "standaard" set?thomaaas schreef: Ja mijn bigbore is 5 keer warmgelopen en is nu helemaal de soep in idd!!! Heb niet de eerste 30 km zo ingereden als charl zei maar wel niet harder dan 90 in z'n 4 en veel wisselende belasting, na 1300 km met zn vieren naar Zweden gegaan. Ben benieuwd hoe het jou vergaat, ik wil proberen mn eend voor de Amarkt weer klaar te hebben (wordt nog lastig).
Hoe heb jij die ingereden Ramon? En hoe zijn ze ter ziele gegaan?Ramon schreef:3x een big bore naar de knoppe geholpen!
Plankgas.Doris D. schreef:Hoe heb jij die ingereden Ramon? En hoe zijn ze ter ziele gegaan?Ramon schreef:3x een big bore naar de knoppe geholpen!
Tja, dan...Punky schreef:Plankgas.