Laatste tijd niet stilgezeten, vorige week 150 rubbers gehaald en alvast bankstel nr 1 afgemaakt
Binnenkort aan het andere bankstel beginnen, schuren, schilderen en bespanning maken.
In het schrift laten zien welke patronen ik ging uitleggen om zo goed mogelijk gebruik te maken van het materiaal en toch rekening houden met de trekrichting van het materiaal. Na een hoop lijntjes trekken is dit het resultaat. De ziting en rug, middelste stuk wordt gebruikt voor de zijkanten van het bankstel.
Nieuw stuk schuimrubber gehaald voor het zitgedeelte, de onderzijde van het schuimrubber bekleed met strijkvlies. Strijkbout op stand 2,5 en strijken maar, je kunt hem ook op 3 zetten, maar dan moet je wel sneller strijken. Vlies is ter voorkoming van kruimelen van schuimrubber en ook om het stikken makkelijker te laten verlopen.
Op het schuimrubber het zitgedeelte met wat spelden vastgezet. Met de tape aangegeven waar de eerst stiknaad komt. Overigens heb ik alle stikranden zo uitgemeten dat deze de breedte hebben van de tape. Dus ook al zie ik niet waar ik heb afgetekend, kwestie van de tape plakken en het komt exact overeen met de onderzijde.
In de vorige items heb ik aangegeven dat ik voor het stikken 2 voetjes gebruik, 1 is het ritsvoetje en de volgende is het voetje waaraan een soort volgstang zit. Voordeel is dat je dan op redelijk gelijke afstand de banen stikt zonder al te veel moeite, het is tenslotte al lastig genoeg.
Tot slot het overtollige schuim weggesneden (ik gebruik daar gewoon een scheermesje voor en een lineal, maar met de schaar kan natuurlijk ook.
En dan heb je de zittingen en rugdelen klaar. Zo heb je na een middagje werk toch weer wat creatiefs liggen.