Pagina 2 van 6

Geplaatst: di 24 feb, 2009 09:02
door backfire
verlagen

Geplaatst: di 24 feb, 2009 10:34
door BasvanEerden
Als je niet de tweede trap wilt dan is een enkeltrapper een goed alternatief. In de dyane heb ik een enkeltrapper.

Geplaatst: di 24 feb, 2009 11:11
door dyane_maniac
BasvanEerden schreef:Als je niet de tweede trap wilt dan is een enkeltrapper een goed alternatief. In de dyane heb ik een enkeltrapper.
ik ben dit aan het overwegen (omdat je een nieuwe enkeltraps carb heb voor 100euro en een gereviseerde (!) dubbeltraps voor 400 euro.

eigenlijk had ik wel een stukje willen (mee) rijden met jou laatst om te kijken hoe zo'n enkeltraps carb rijdt.

ik wil idd ook zuiniger rijden met de dyane straks dan in de eend nu (1:12 a 1:13 met een zware rechtervoet) maar het moet nog wel een beetje vooruit gaan. grote nadeel is dat, voor zover ik weet, een enkeltraps niet om te bouwen is naar e85

Geplaatst: di 24 feb, 2009 11:18
door BasvanEerden
@dyane_maniac. We kunnen altijd afspreken. Heb je voor mij nog de tekening of handleiding voor het stellen van de neus van de dyane?

Ik kan je zeggen dat een enkeltrap prima is. Ook met rijden. Je merkt het wel het verschil met dubbeltrap maar je het voelen.

Een enkeltrapvarb kan je niet ombouwen voor E85. Daar ben ik ook mee bezig geweest maar ik laat het zo. En een staand plankje heeft ook wel wat.

Geplaatst: di 24 feb, 2009 15:24
door backfire
elke carb kun je ombouwen tot e85, alleen niet voor e85 EN euro95. Ombouwen tot e85 is gewoon een kwestie van sproeiers vergroten.

Overigens als je nog zuiniger wilt gaan rijden, een SU carb monteren.

Geplaatst: di 24 feb, 2009 16:16
door TB
We gaan toch niet een carburateur verbouwen om zuinig te rijden? Gewoon normaal rijden is de oplossing hoor :)

Ik heb stiekum ook wel een blokje met een enkeltraps liggen. Maar die is voor de AK400 bedoeld.

Geplaatst: di 24 feb, 2009 16:17
door Jesse
Nou ga straks tanken en de komende tijd eerst eens goed baselinen. Kijken we daarna wat alle opties voor effect hebben & how low we can go :)

Geplaatst: di 24 feb, 2009 17:41
door dyane_maniac
backfire schreef:elke carb kun je ombouwen tot e85, alleen niet voor e85 EN euro95. Ombouwen tot e85 is gewoon een kwestie van sproeiers vergroten.
ja duh, ik bedoelde (uiteraard) een verstelbare sproeier. leuk dat e85, maar het moet niet zo zijn dat als ze het ergens niet hebben je stil komt te staan
backfire schreef: Overigens als je nog zuiniger wilt gaan rijden, een SU carb monteren.
wasdatdan?

Geplaatst: di 24 feb, 2009 18:05
door Edwin
Leuk dat dit topic nu net komt. Omdat ik nu elke dag 60 km rijdt bedacht ik me dit weekend wat de manier voor een eend zou zijn om zuiniger te rijden omdat ik nu elke week bij de tank sta. Sinds maandag ben ik begonnen om te proberen niet in de 2e trap te komen (dit is dacht ik de enige manier...).

Hiervoor reed ik gemiddeld nadat ik bij de vermogensbankdag ben geweest en een vrij 'zware voet' heb 1:15.
Voordat ik bij de vermogensbankdag ben geweest was mijn verbruik veel wisselvalliger en wisselde het tussen de 1:12 tot zelfs één keer 1:19.
Dus een juiste sproeier afstelling scheelt ook al.

Gr. Edwin

Geplaatst: di 24 feb, 2009 18:33
door TB
Dat is ook zo. Maar als je bijvoorbeeld lekker door gaat planken omdat ie zo goed is afgesteld, dan zal je ook meer verbruiken. Dus het hangt weer samen met het gewicht van je rechtervoet :)

Geplaatst: di 24 feb, 2009 18:35
door backfire
dyane_maniac schreef:
backfire schreef:elke carb kun je ombouwen tot e85, alleen niet voor e85 EN euro95. Ombouwen tot e85 is gewoon een kwestie van sproeiers vergroten.
ja duh, ik bedoelde (uiteraard) een verstelbare sproeier. leuk dat e85, maar het moet niet zo zijn dat als ze het ergens niet hebben je stil komt te staan

Haha, ja kip en het ei verhaal, als je nou overal e85 kon tanken was de keuze een stuk makkelijker. En anders stroh rum, maar ja dat is ook weer zonde en duur.
backfire schreef: Overigens als je nog zuiniger wilt gaan rijden, een SU carb monteren.
wasdatdan?
Das een carb uit een mini (en andere engelse voertuigen), deze hebben geen acceleratiepomp, maar een oliegedempte zuiger, je krijgt dan veel gelijkmatiger en beter gemengde brandstof. Als je SU carb goed afstelt loopt ie gegarandeerd zuiniger, alleen dat afstellen kost wel iets meer tijd. Voorbeeld was triumph spitfire van mijn broer, 1500 cc motor, lekker snel, leuke snelheid en toch 1:17 kunnen rijden. Wel in combinatie met elektrische benzinepomp.

Geplaatst: di 24 feb, 2009 18:37
door Edwin
TB schreef:Dat is ook zo. Maar als je bijvoorbeeld lekker door gaat planken omdat ie zo goed is afgesteld, dan zal je ook meer verbruiken. Dus het hangt weer samen met het gewicht van je rechtervoet :)
Die 1:15 is gebaseerd op lekker doorrijden, stevig optrekken, dus planken :P

Geplaatst: di 24 feb, 2009 18:53
door TB
Edwin schreef:
TB schreef:Dat is ook zo. Maar als je bijvoorbeeld lekker door gaat planken omdat ie zo goed is afgesteld, dan zal je ook meer verbruiken. Dus het hangt weer samen met het gewicht van je rechtervoet :)
Die 1:15 is gebaseerd op lekker doorrijden, stevig optrekken, dus planken :P
Zie je dat zuinig rijden met een eend dus wel kan :P Wat denk je als je nog eens rustig aan doet.... 1:19 ofzo?

Geplaatst: di 24 feb, 2009 19:13
door Ramon
enkeltraps rijd zeeeer lekker geen overgangen erg soepel

Geplaatst: di 24 feb, 2009 20:02
door Martijn, Arnhem
Ramon schreef:een eend was zuinig in de tijd dat de snoeken en usa cars 1:6 reden maar voor het huidige verkeer is een eend niet zuinig!
neenee, ik heb 2X een DS 21 gehad (1969 en 1971), beide op LPG en beiden 1:11. Snel of rustig maakte niet veel uit.

Met de laatste vorige zomer 140 naar Spanje. Daar zat een 100 litertank in en ehhh.....dat ging er ook in.

Martijn Arnhem