Bericht
door Spookeend » ma 23 feb, 2009 23:15
niet het nieuwe rijden proberen igg, dat werkt gewoon niet met een eend.............
De carterplaat scheelt al iets, maar ala DS wellicht nog meer. Ik rij gemiddeld 1op 9 met mijn eend, maar das wel altijd planken dan.
Met mijn tuned blok is het mooiste wat ik gehaald heb rond de 1:14, relaxed naar een meeting, met gemiddeld 110 op de teller.
Een eend is niet ontworpen om zuinig te rijden op hogere snelheden. Kijk, dat ie rond de zoveel km op een tank moest doen, had meer te maken met het blok en de toendrtijd normale snelheden, niet die van nu. Probeer maar es een weekje te rijden als die natte krant, 80/90 op de rechterbaan, beetje leuke vrachtwagen opzoeken en er achter blijven, doe je in eens 2 weken met een tank ipv 1 week, ik weet dat uit ervaring, serieus.
het is gewoon voornamelijk je rechtervoet onder controle houden, het verwijderen van extra gewicht (reservewiel ofzo) heeft voornamelijk effect met optrekken, als je eenmaal op (zuinige) kruissnelheid bent, maakt die 15 kg ook niet zoveel meer uit, zeker niet omdat ie IN de eend ligt en er niet ONDER hangt.
OW, for the record, van dik 100 kg meer in je eend aan audio en crap, dat scheelt op den duur wel, lol, zeker omdat je dan ook je dynamo meer belast (bijladen met spelen enz). Wat dan ook weer inhoudt, niet on het donker rijden, of in ieder geval, niet met je licht aan.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed