Reparatieverslag Pickup na ongeluk

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 26 mar, 2009 22:47

Wat een reacties :) de bumpers zijn van RVS, de voor bumper gepolijst door Peter van ABS na dat eerst de vouwen die er in zitten door het persen in de mal er uit zijn geslepen. De achter bumper is een handgemaakte lichtbak van geborsteld rvs plaatmateriaal. Dus de optie van buitenrand in de kleur van de bumpers valt af. Ik denk dat wit met de zelfde kleur als de koets wel mooi kan zijn. Zal morgen op mn werk is vragen of iemand even een foto kan bewerken in die kleur.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 27 mar, 2009 19:38

En dan nu de beloofde foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 27 mar, 2009 19:49

das weer een lekker kapje kerel ;-)
hell yeaaa
stay on the ribbelteam side
see you when you see me

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 27 mar, 2009 20:04

Hij is niet helemaal zonder werk hoor, moet aan de onderkant wel wat lassen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 28 mar, 2009 08:56

Als dat alles is. Ik heb ze slechter gezien.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 28 mar, 2009 13:19

zelfs mijnes was veel slechter aan toe .
see you when you see me

Flevo_Duck
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
Locatie: Emmeloord

Bericht door Flevo_Duck » za 28 mar, 2009 19:32

mijn ribbel was bij de lampensteun heuvellandschap en ook onderop maar alles is te maken toch?
Rust en tijd dat is wat je nodig hebt...
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 29 mar, 2009 15:30

Rust en tijd... Dat is dus het probleem. Maar inderdaad alles is te maken :) .

Hier weer een update:

Ik heb het koelkapje van de dynamo gelijk maar even aangepakt. Die er op zat won nou niet bepaald de schoonheidsprijs. Daar zat een gat in om hem passend te maken onder de ribbelkap.

Deze heb ik open geslepen stukje tussenuit gehaald en weer dicht gelast. Daarna vertind en met lood/tin glad geplamuurd. (eerste keer dat ik dat gebuik dus nog niet spiegel glad) Maar met een laagje hamerslag verf moet het wel mooi worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het chassis staat ook weer op de wielen. De rem en bezineleiding lopen bij dit chassis binnendoor. Ideaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flevo_Duck
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
Locatie: Emmeloord

Bericht door Flevo_Duck » zo 29 mar, 2009 20:50

ziet er goed uit!!

Maar die strip op de motorkap is die nog te krijgen dan?
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 29 mar, 2009 20:52

Niet nieuw geloof ik. Je moet mazzel hebben dat hij er nog op zit. Dat was bij deze kap het geval. Een hele enkele keer zie je ze nog wel los aangeboden. Misschien een advertentie op marktplaats zetten gezocht.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 29 mar, 2009 22:28

leuk het kapje van de alternator .
vraagje je schokdempers horen die zo te zitten met avo's ???
of moeten ze nog omgedraaid worden ??
of loop ik weer te trippen ;-)
see you when you see me

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 29 mar, 2009 22:34

Daar is al eerder een discusie over geweest. Toen heeft zelfs iemand contact opgenomen met AVO, en het bleek dat het niet uitmaakt om dat ze plat liggen. Ik heb ze speciaal met de hoes naar de wielen zitten om dat dan het water er uit loopt. Anders loopt het water in die rubber hoes.

Bij die lips kan het water uit die hoes weglopen om dat er gaatjes in zitten.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 29 mar, 2009 22:36

ow oke leuk te weten of als ik ze krijg dan had ik ze er anders om op staan .
thankx
see you when you see me

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 30 mar, 2009 10:51

Nice 8) .

Je kachelpot zal bij de eerste x starten wel flink roken door de verf op de uitlaat :lol: .

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 30 mar, 2009 11:09

Het het hele motorblok zal wel een poosje roken. Het kopervet wat op het spruitstuk zit moet ook er af branden. Als de rode verf van de kachelpot er af is gebrand spuit ik dat gedeelte nog zwart met hitte bestendige lak.

Plaats reactie