Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 16 mar, 2009 22:36
door Muskie
Ik moet zeggen: gedegen aanpak! Wordt vast een mooie eend.
Je hebt ook een mooie "sleutel-plek".
Ik vind de foto's erg mooi, vooral die met die twee kratjes Heineken.

Geplaatst: ma 16 mar, 2009 23:33
door marcopr
Zo, je houdt niet van half werk. Dat wordt een hele mooie wagen. Leuk dat je voor de gladde motorkap hebt gekozen. Mooie kleur gekozen trouwens! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
En voor de eisen voor de APK kan je terecht op de site van de RDW. Daar staan alle eisen ook aangaande het bouwjaar beschreven. (wel geen gordels, driepuntgordels, knipperlichten waar enz.)
Geplaatst: di 17 mar, 2009 08:14
door Bull Frog Bleu
kortom binnenkort een ribbelkap op marktplaats;)
Wordt zeker een mooie eend en die kleur zal hem zeker erg goed staan.
Echt een eend uit de sixties straks. Persoonlijk vind ik het wel mooi dat achterraampje dicht. Ben zelf ook wel eens opzoek geweest naar een dergelijke koets maar zijn dunbezaait hier in nl. Misschien dan toch maar eens een hele az aanschaffen.
Geplaatst: di 17 mar, 2009 09:52
door Flevo_Duck
Deze koets heb ik gekocht van iemand met teveel projecten en jah de vrouw zat erachteraan want ze gingen trouwen en ja het was een mazzeltje...
Maar idd grondig bezig met deze auto bijna alles nieuw gekocht maar ook veel oud opgeknapt maar straks het enige wat ik neit zelf kan is het spuiten dat vind ik nog wel spannend moet ik bekennen je brengt hem in de primer en komt in kleur terug.
Verder idd neit genoegen nemen met een klein floep deukje maar met engelen geduld een deur zoeken en met dat zelfde geduld hem strak maken, ik zou hem denk ik zelfs wel zwart durven spuiten zo glad.
Laatst kwam er een een mede liefhebber en die zei het is eigenlijk te strak voor een eend.
Maar ik heb nu ongeveer een deurtje of 8 voor de achterdeuren allemaal goed en heb ook nog genoeg oude voordeuren niet deurtje verkeerd...
En de ribbel gaat denk ik niet verkocht worden, ik zou bij god niet weten wat ik ervoor vragen moet...
Over de sleutelplek kan ik kort zijn ik ben er blij mee de rest wat minder het bier is met een gele nevel de fietsen hebben een gele nevel en het staat prop vol!!
Verder weet ik dat ik voor de APK geen gordels hoef en geen knipperlicht voor maar ik heb gezocht maar nergens heb ik een tankje kunnen vinden en op de oude dashboards zat geen druk pompje en jah origineel tot in de puntjes ik zal het eens zoeken...
Bull Frog Bleu schreef:Misschien dan toch maar eens een hele az aanschaffen.
Altyd doen!!
Ik vind het een van de mooiste 2cv's na een AU dan
als je naar de waggelmeeting gaat kan je hem bewonderen althans dat is mijn streven en lijkt me goed haalbaar.
Zoek nog een paar kleine dingen om hem compleet te maken.
Als iemand iets meer weet wie dit kan hebben dan hoor ik het graag ik ga ook naar de A-markt in Gemert Zaterdag.
- 1x R.V deurbekleding wit

Deze bekleding is het komt van een ander topic..
- een oud type voorbank, ingehaakt in de bodemplaat.
- Rubbermat voor met gat voor staand pedaal.
-4x nieuwe matjes kleur rood(Nieuw).
Dan heb ik alles compleet.
Geplaatst: di 17 mar, 2009 10:38
door marcopr
Ik weet dat een nieuwe oude mat bij cassis te koop is....
Geplaatst: di 17 mar, 2009 12:56
door BasvanEerden
Echt leuk project. En ziet er goed uit! en weer een dyane rijder erbij! Ik heb ook een dyane van de sloop gered en rijd nu rond met NL-kenteken (komt uit Frankrijk - gevonden op een sloop in NL).
Maar je AZ ziet er leuk uit. Maar hij heeft 2 kentekens? Is het andere kenteken nog bruikbaar? Hoe heb je dat zelf gedaan met de primer? Met een compressor?
Succes met opknappen en origineel maken. En ik ben benieuwd als hij klaar is.
Geplaatst: di 17 mar, 2009 13:50
door Flevo_Duck
BasvanEerden schreef:Maar je AZ ziet er leuk uit. Maar hij heeft 2 kentekens? Is het andere kenteken nog bruikbaar? Hoe heb je dat zelf gedaan met de primer? Met een compressor?
De bumper hebben we ook op een belgische AZ gehad en is geschouwd maar de 86-01-DH is het Kenteken ik heb ook de foto's gevonden van de auto hoe ik hem kocht. ik zeg alvast schrik niet
Ik zal ze zo snel mogelijk even posten.
Ik heb alles zelf in de primer gespoten met spuitbusjes is wel een dure aangelegenheid maar werkt erg goed.
Ik denk dat er wel een busje of 30 aan opgegaan is a 6,50 p.s maar dan zit wel de gehele auto een 3 a 4 keer in de primer binnen en buiten.
Geplaatst: wo 18 mar, 2009 09:03
door Michiel van G.
Flevo_Duck schreef:Okej ik zal het tegen die tijd nog eens in overweging nemen!! is jouw dyane in je avatar Bleu Azurite of is dat ook een Bleu Lagune?
Ik heb nog een geschorst kenteken van een Dyane 6 uit 1971 liggen ben de 2e eigenaar...
Wil daar ook ooit weer eens een rijdende Dyane van maken maar hij is ook Rood zal als het goed is of AC423 of AC424 worden AC424 is wel een mooie fel rode kleur maar dit zijn plannen voor de toekomst...
Nee, mijn Dyane is Bleu Myosotis, dat is vergeet-mij-nietjes blauw. Ook een lichte tint, maar een stuk minder groen dan Bleu Lagune.
Ook leuk, rode Dyane's zijn mijn voorkeur! AC 424 Rouge de Rio is mijn favoriet.
Geplaatst: wo 18 mar, 2009 10:21
door Niels
Michiel van G. schreef:
Nee, mijn Dyane is Bleu Myosotis, dat is vergeet-mij-nietjes blauw. Ook een lichte tint, maar een stuk minder groen dan Bleu Lagune.
het kan aan mij liggen, maar in die van mij zie ik totaal geen groen.... toch issie Blue Lagune, AC639, althans sommige stukken nog.
komt dat gewoon omdat ie vaal is, of klopt de kleurvermelding op mijn schutbord dan niet.
de kleur op
http://www.restaureend.nl/kleuren.htm lijkt ook in de verste verte niet op de kleur op mijn auto, maar dan zou ook aan mijn scherm kunnen liggen.
Geplaatst: wo 18 mar, 2009 11:35
door Flevo_Duck
Ik heb mijn dyane spatborden ook met een spuitbus gespoten en vooral s'avonds bij lataarnlicht zie je goed dat de spatborden een stuk donkerder blauw zijn!!
Ik heb laatst in een prachtige blauwe eend gereden uit '83 of '84 met een mooie diep blauwe kleur een originele kleur en die stond me wel aan mischien dat ik tegen die tijd die kleur er wel op spuit ik zal van die restauratie van begin tot eind foto's maken...
Zal rond juni zijn dat i k er mee bezig ben ben al druk aan het sparen maar eerst deze eend klaar!!
Geplaatst: do 26 mar, 2009 22:32
door Flevo_Duck
Even een korte update.
De datum voor het spuiten is gezet 11 april word hij in de kleur gespoten.
Ik heb genoten op de A-markt, wat een mooi spul voor leuke prijzen. Bij elkaar nog een groot bedrag uitgegeven maar heb dan ook veel onderdelen gekocht.
O.a een backup binnenspiegel en een l.b spiegel. en een 2tal nieuwe Seima kapjes en een extra glazen potjeachterdeur rubbers met chroomstrips erin en nog veel veel meer.
Heb ook alles wat ik nieuw moest gekocht en zit op ongeveer een 1000 euro!!
Ik schrok toch een beetje toen ik de rekening zag, maar de bekleding besteld hoop dat het niet al te lastig zal zijn om ze te bekleden.
Verdedr even jullie mening ik zit erover te denken om de deuren zonder rubbers te spuiten dus dat ik ze eruit haal en wil dan ook nieuwe rubbers erin, de rubbers zijn niet moeders mooiste meer maar kunnen nog wel.
Is het een groot karwei om nieuwe rubbers erin te zetten of valt het wel mee?
Ik heb nu de foto's van hoe ik de auto kocht.
Ik wil je toch lichterlijk waarschuwen voor de foto's het kan schokkend zijn
Verder nog wat foto's van "ons" oldtimer wagen park van mij en mijn vader beide een dyane en een eend ik heb daarbij nog een Xsara voor dagelijks vervoer niet op foto helaas.
En een aantal foto's van pas gespoten en gemonteerd zwart metaal

Mijn Auto's

Alle 4 op een rij

Geplaatst: do 26 mar, 2009 23:23
door Erikjan
Jij bent goed bezig. Mooie eend ik ben benieuwd naar de foto's na spuitwerk.
Geplaatst: do 26 mar, 2009 23:30
door siemen
aaahaa die eend
ik heb hem toen zien staan op mp
ongelooflijk dat ie toen op de sloperij stond
ik was toen helaas net te laat voor deze eend
gelukkig is ie goed terecht gekomen.
maar die ribbelkap vind ik erg jammer.
is natuurlijk smaak he!
Geplaatst: do 26 mar, 2009 23:48
door Erikjan
Die ribbelkap komt er niet op.
Geplaatst: vr 27 mar, 2009 00:04
door AZL57
Ik heb een even oud exemplaar van een sloop in Maastricht gered. De auto kwam uit Wavre. Hoe hij dan in Maastricht terecht komt is een raadsel

Hij zou nu ergens bij een eigenaar in de buurt van Thorn staan heb ik gehoord.