Pagina 2 van 2
Geplaatst: za 11 apr, 2009 22:53
door André Post
Ik kan wel wat bedenken hoor!
Bijvoorbeeld verkrijgbaarheid van electrisch materiaal.
Om maar niet te denken aan een autoradio naar keus.
Ook het vermogen van de 6 volts dynamo is aan de lage kant.
Aan de andere kant is het wel leuk om zo'n auto zo origineel mogelijk te houden.
Geplaatst: za 11 apr, 2009 23:47
door joe_catchou
k'heb het ook ooit geprobeerd maar werd gek zonder muziekje .
hehehe.
maar toch het houd je dan weer goed door de mensen die het zo een leuk karretje vinden .
helaas toch weer verruild voor de kar die ik nu heb .
het was deze .

Geplaatst: zo 12 apr, 2009 09:07
door André Post
Er zijn wel mogelijkheden om de 12 volt radio te laten werken op 6 volt, heb ik ook.
De beperkte stroom capaciteit van de 6 volt dynamo blijft een probleem.
Vorige week zaterdag ben ik met de eend van Haarlem naar Hogeveen in Drente gereden met lichten aan.
Om boven het autogeluid uit te komen moet de radio dan hard staan,
met als resultaat dat ik de spanning al aardig zag terug lopen op mijn voltmetertje.
Toen maar terug geschakeld naar stadslichtjes.
Ik heb ooit eens gemeten wat het stroomverbruik van de radio is via de omzetter,
en op vol vermogen werd er zo'n 20A gebruikt door de omzetter.
De dynamo van mijn 18pk levert maar 25A max.
Geplaatst: zo 12 apr, 2009 10:03
door supercees
erg veel startmotors zijn nog steeds 6 volt, zodat ze met een 12 volt accu lekker rond gaan. de hz uit 1949 waar ik ooit de trotse bezitter van was had ook een 6 volt systeem, de startmotor draaide de cilinders met ongeveer 60 toeren per minuut rond, errug traag dus, handmatig aanslingeren ging sneller.
Geplaatst: zo 12 apr, 2009 11:38
door backfire
15o watt, dat is inderdaad niet veel nee.